וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין: בוחנים את ההצעה של ישראל להקמת נמל לעזה

הממשלה בניקוסיה אמרה כי היא שוקלת את היוזמה של ירושלים לבנות רציף עבור סחורות לרצועה, שיהיה בפיקוח ישראל. "אין עוד הסכמה על הנושא", הבהירו

אתר רשמי

(בווידאו: שריפות בעוטף עזה בעקבות עפיפוני תבערה)

ממשלת קפריסין הודיעה היום (שלישי) כי היא בוחנת את בקשת ישראל לבנות נמל ימי שישמש להעברת סחורות לרצועת עזה. סגנית דוברת הממשלה אמרה כי "אין הסכמה על הנושא", אך "יש בקשה שנשקלת בימים אלה". זאת, לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן העלה את ההצעה בשבוע שעבר.

לפי פרסומים שונים בישראל, יוקם רציף מיוחד עבור סחורות לעזה, מרחק של כ-400 ק"מ מהאי. אלו אמורות לעבור בדיקה מצד גורמים ישראליים שיוודאו כי לא מוברחים כלי נשק לחמאס. לאחר מכן, הסחורה תועבר לעזה ישירות במעבורת מאחר שברצועה אין נמל גדול מספיק לעגינתן של ספינות מטען.

לקריאה נוספת בנושא
ציידי המנהרות: אוגדת עזה מקימה יחידת לוחמה תת-קרקעית
צה"ל תקף חוליית מפריחי בלוני תבערה; תשע שריפות פרצו בעוטף עזה

דייגים לחוף רצועת עזה, ספטמבר 2016. רויטרס
דייגים לחופי עזה, ספטמבר 2016/רויטרס

משרד הביטחון מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי השר אביגדור ליברמן ומערכת הביטחון, לצד הקהילה הבינלאומית, "מובילים יוזמות רבות שנועדו לשנות את המציאות ברצועת עזה". עוד נמסר כי "כל רעיון לשיפור המצב ההומניטרי בעזה יותנה בפתרון סוגיית השבויים והנעדרים". לדבריו, "מעבר לכך אנחנו לא יכולים לספק פרטים נוספים".

ישראל שולטת על שני המעברים היבשתיים לרצועה - ארז וכרם שלום - בעוד שמצרים שולטת על המעבר השלישי, ברפיח, שמשמש בעיקר להעברת סיוע הומניטרי. הקהילה הבינלאומית מבקרת בתקיפות את המגבלות שמטילה ישראל על הרצועה מאז השתלט חמאס עליה ב-2007. ישראל טוענת כי הצעדים הללו חיוניים לביטחונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully