וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת השיימינג: התשובה של יו"ר הקואליציה להברזות מהצבעות במליאה

26.6.2018 / 14:25

ח"כ אמסלם הודיע כי שמם של חברי כנסת שלא יגיעו להצבעות מבלי להתקזז מראש יפורסם באתר הליכוד. "תתחילו לדפוק חשבון לציבור", הסביר. נתניהו גיבה את המהלך

ראיון עם חבר הכנסת דוד אמסלם, כנסת, 24 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"זה הג'וב של כל אחד מכם". אמסלם/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם הודיע אתמול (שני) על שיטת שיימיניג חדשה נגד שרים וחברי כנסת ממפלגתו שלא יגיעו להצבעות במליאת הכנסת ללא שהתקזזו מראש - כך נודע לוואלה! NEWS. אמסלם אמר בישיבת סיעת הליכוד כי שמם של השרים והח"כים שיבריזו מההצבעות ללא אישור או קיזוז יפורסמו מעתה ואילך באתר הליכוד, כך שהמצביעים למפלגה שגולשים בו ייחשפו לכך.

"אף שר לא יוצא יותר מהכנסת בלי קיזוז", אמר אמסלם בישיבה. "הקואליציה לא יכולה לתפקד ככה. החוקים ייפלו בגללכם. זה הג'וב של כל אחד מכם להגיע ולהצביע". הוא הסביר את ההיגיון מאחורי שיטת השיימינג שיזם: "ח"כ שלא יצביע, כל מצביעי הליכוד יידעו שהוא לא ממלא את תפקידו. אם אתם לא דופקים חשבון לחברים שלכם בסיעה, תתחילו לדפוק חשבון לציבור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנכח בישיבה, גיבה את היוזמה החדשה של יו"ר הקואליציה. "אני תמיד מתקזז", אמר נתניהו. "אם אין לי קיזוז, תגיד לי, אני אבוא להצביע".

עוד בנושא:
מבוכה לקואליציה: איסור אפליה על רקע נטייה מינית אושר במליאה
סערה באופוזיציה: במחנה הציוני סירבו לקזז את גמליאל שיושבת שבעה

קרא: "רה"מ תקף בצדק את ליאור חורב"; אקוניס: "אלשיך צריך לעצור את ההדלפות". רוני כנפו
שמו פורסם עקב היעדרותו. אקוניס/רוני כנפו

ביממה האחרונה הוחלט לפרסם את שמו של השר אופיר אקוניס. זו אינה הפעם הראשונה שבה אמסלם מדבר על היעדרותם של השרים והח"כים מההצבעות במליאה. בחודש מאי הוא העלה את הסוגיה, לאחר שמאז מושב החורף של הכנסת הוא נאלץ להתמודד עם אי הגעתם להצבעות באופן שלטענתו מסכן את אישור החוקים.

"שרים וח"כים עוזבים את המשכן בלי להתקזז", אמר אמסלם באותה ישיבה. "כל אחד שמגיע, מעקם לי את האף כאילו הוא עושה לי טובה". בהקלטה שפורסמה בוואלה! NEWS נשמע אז נתניהו גוער בחברי מפלגתו על ההברזות וקבע כי "במצב כזה הקואליציה מתפרקת. או שאנחנו עוצרים את זה עכשיו ומיד או שמתפרקים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה, בפתח ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 3 ביוני 2018. רויטרס
גיבה את אמסלם. נתניהו/רויטרס

בשבוע שעבר נרשמה מבוכה לקואליציה לאחר שהצעת חוק של האופוזיציה, שהייתה אמורה ליפול, עברה ברוב של ח"כ אחד במליאת הכנסת. מדובר בהצעה שמרחיבה את האיסור להפלות בני אדם מטעמי נטייה מינית או זהות מגדרית.

ההצעה של ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אושרה ברוב של 37 תומכים מול 36 מתנגדים, והוצמדה להצעה דומה של ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שלא עברה. ח"כ אמסלם טען להגנתו כי הוא העניק חופש הצבעה לשני ח"כים מהקואליציה, אך טענה זו נמצאה לא נכונה לאחר שדף עמדות ההצבעה של הקואליציה נחשף ובו נרשם להצביע "נגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully