וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: איסור אפליה על רקע נטייה מינית אושר במליאה

20.6.2018 / 15:16

ההצעה של ח"כ חנין, המרחיבה את האיסור להפלות בני אדם מטעמי נטייה מינית או זהות מגדרית, עברה ברוב של ח"כ אחד. מרגע שאושרה החלו צעקות במליאה. הניצחון הושג כיוון ששני ח"כים מהקואליציה תמכו בהצעה. ח"כ רוזין: "ניצחון לציבור החופשי ולקהילה הגאה"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק לאיסור אפליה מטעמי נטייה מינית או זהות מגדרית/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביעד בללי

הצעת חוק של האופוזיציה שהייתה שאמורה ליפול עברה ברוב של ח"כ אחד במליאת הכנסת. מדובר בהצעה שמרחיבה את האיסור להפלות בני אדם מטעמי נטייה מינית או זהות מגדרית. ההצעה של ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אושרה ברוב של 37 תומכים מול 36 מתנגדים והוצמדה להצעה דומה של ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שלא עברה.

מרגע שאושרה ההצעה החלו עימותים וצעקות במליאה, היה ניתן להבחין בזעם של יו"ר הקואליציה דודי אמסלם. חברי הקואליציה מרב בן ארי (כולנו) ואמיר אוחנה (הליכוד) הצביעו בעד החוק בניגוד למשמעת הקואליציונית. ח"כ אמסלם התלונן בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך ששרים וח"כים נעדרים מהצבעות במליאה ללא אישור. נתניהו אמר בתגובה כי "במצב כזה הקאוליציה תתפרק".

הצעת החוק מבקשת להסדיר את ההתייחסות להפלייה מטעמי נטייה מינית או זהות מגדרית. ההצעה קובעת כי כאשר ישנה התייחסות להפליה בדין הישראלי, המשמעות תהיה שמדובר גם בהפליה על רקע מגדרי ומיני. בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "לאור התמורות שחלו בחוק הישראלי מאז שנת 1992 ועד היום, ולנוכח הפגיעה התכופה בקהילת הלהט"ב בגין נטייה מינית או זהות מגדר, בדרך של הפליה והתנכלות. הגיעה העת לתקן את חוק הפרשנות, מעבר למשמעות המשפטית, בכוחו של שינוי זה להשפיע גם מבחינה חינוכית וחברתית".

דב חנין, הרשימה המשותפת, מסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"בני האדם הם שווים", ח"כ דב חנין/ניב אהרונסון

ח"כ דב חנין אמר כי "הפליה היא אסורה. בני האדם הם שונים אבל גם שווים. אסור להפלות מטעמי נטייה מינית וזהות מגדרית". יו"ר השדולה הגאה בכנסת, ח"כ מיכל רוזין, הוסיפה כי "לא מדובר רק בניצחון לאופוזיציה אלא גם לציבור החופשי ולקהילה הגאה בישראל".

הניצחון בהצבעה נוצר כתוצאה מכך שחלק מחברי הכנסת לא הספיקו להצביע, לעומת ההצבעה הראשונה התקיימה הצבעה שמית. במהלך ההצבעה הראשונה מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ הקריאה את שמותיהם של הח"כים בזה אחר זה ואלה השיבו אם הם בעד או נגד הצעת החוק.

ההצעה השנייה שיזם ח"כ חנין עלתה, האופוזיציה הצליחה לאשר אותה בשל המדיניות הנוקשה שהוביל מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) נגד קיזוזים עם הקואליציה. ‏חסון אמר כי "הגיע הזמן להילחם בכל הפליה והכנסת אמרה את דברה".

מלשכת יו"ר הקואליציה דודי אמסלם נמסר כי "דודי אפשר חופש הצבעה על הצעת חוק של דב חנין ולכן אין מדובר בכישלון הצבעה של הקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully