וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ הפסיק להתייעץ עם שר ההגנה וממדר אותו מהחלטותיו

גורמים בכירים אמרו ל-NBC כי הנשיא סבור שמאטיס מתנשא מעליו ומעכב את החלטותיו, ולכן הרחיק אותו ממעגל קבלת ההחלטות. בין היתר, הוא לא עודכן בפרישה מהסכם הגרעין או בהשעיית התרגילים עם דרום קוריאה

צילום: CNN ורויטרס

(בווידאו: טראמפ מכריז על תוצאות הפסגה עם קים, החודש)

נשיא ארצות דונלד טראמפ אינו מתייעץ עם שר ההגנה שלו ג'יימס מאטיס על נושאים חשובים אחרי שמידר אותו בתקופה האחרונה - כך דיווחה אתמול (שני) רשת NBC מפי גורמים בעבר ובהווה בבית הלבן ובפנטגון.

מאטיס, למשל, ידע על החלטתו של טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן רק מאחד מעמיתיו והתקשה להשיגו בטלפון לפני ההכרזה הרשמית על כך בחודש שעבר. חודש לאחר מכן, לפי הדיווח, מאטיס עודכן בכך שטראמפ הורה על הפסקת התרגילים הצבאיים עם קוריאה הדרומית רק אחרי שהנשיא כבר הבטיח לעשות זאת בפגישתו עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.

בנוסף לכך, אמרו הגורמים, טראמפ עקף אותו כשהורה ישירות לפנטגון להקים חיל חלל בשבוע שעבר.

דוברת הפנטגון דנה ווייט אמרה בתגובה: "זה קשקוש טהור". מטעם הבית הלבן, אמר דובר המועצה לביטחון לאומי ג'רט מרקיז: "זה אבסורד שמומחה אנונימי יטען שהמשרד אינו בעניינים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על המסעדה שסילקה את הדוברת שלו: מטונפת וזקוקה לשיפוץ
בלי שופטים ובלי בית משפט: טראמפ קורא לגרש מהגרים מידית
טראמפ מאיים על האיחוד האירופי: "אטיל 20% מס על מכוניותיכם"

דונלד טראמפ הציג בקרוליינה הצפונית את ג'יימס מאטיס כשר ההגנה המיועד, 7 בדצמבר 2016. אי-פי, AP
כבר לא קרובים. טראמפ ומאטיס/AP, אי-פי

הגורמים אמרו כי טראמפ, שבתחילה היה בעל הערכה רבה כלפי הגנרל על אף המחלוקות ביניהם, בין היתר על עינויי חשודים בטרור, הרחיק את שר ההגנה שלו ממעגל מקבלי ההחלטות. הגורמים אמרו כי הנשיא סבור שמאטיס מתנשא מעליו ומעכב במכוון החלטות שלו, כמו האיסור על גיוס טרנסג'נדרים לצבא.

עוד דווח כי היחסים בין הנשיא לשר ההגנה שלו התדרדרו עוד יותר עם החלפתם של שר החוץ רקס טילרסון והיועץ לביטחון לאומי הרברט מקמסטר מוקדם יותר השנה. מאז, מסתמך טראמפ בעיקר על עצמו או על עצות מחליפיהם, מייק פומפאו וג'ון בולטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully