וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה בגרמניה: לבתי ספר מותר לאפשר לבנות לשחות בבורקיני

בית ספר במערב המדינה החליטה לתת את בגדי הים המכסים את מרבית חלקי הגוף לנערות מוסלמיות, שסירבו להשתתף בשיעורי שחייה. ההחלטה עוררה מחלוקת בקרב פוליטיקאים שמרנים, אך השרה לענייה משפחה אמרה: "זאת לא נפילת המערב"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שרת המשפחה של גרמניה הגנה על השימוש בבורקיני בבתי הספר ואמרה כי הוא יכול לסייע לנערות מוסלמיות להשתלב בחברה. זאת אחרי שמוקדם יותר החודש הציע בית ספר במערב המדינה לתלמידות מוסלמיות להשתמש בבגדי הים, שבלעדיהם הן לא היו משתתפות בשיעורי שחיה.

לבישת בגד הים המכסה את כל הגוף, פרט לפנים, לידיים ולכפות הרגליים, היא סוגיה מעוררת מחלוקת בגרמניה ובאירופה כולה. כך גם לבישת כיסויי ראש וגוף אחרים, כמו חיג'אב, בורקה וניקאב.

בשבוע שעבר נדרשה עיריית ניס שבריביירה הצרפתית לפצות אישה שנקנסה על כך שלבשה בורקיני בחוף הים לפני כשנתיים, בזמן שהרשויות אסרו על לבישת בגד הים. התקנה בוטלה בהתערבות בית המשפט המנהלי העליון של צרפת.

לקריאה נוספת:
טראמפ על תוכנית השלום במזרח התיכון: "יש התקדמות רבה"
אחרי הניצחון בבחירות, לאן יוביל ארדואן את טורקיה? אורן נהרי עושה סדר
למות או לצעוד בחום: מסעות המהגרים המגורשים במדבר סהרה

אישה מוסלמית לובשת בורקיני בחוף הים במרסיי, צרפת. 27 באוגוסט 2016. רויטרס
בצרפת בוטל האיסור. מתרחצת עם בורקיני בחוף במארסיי, 2016/רויטרס

הכול החל כשבית ספר במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה רכש 20 בוריקני, מכספי תרומה פרטיים, עבור 15 התלמידות שסירבו עד אז להשתתף בשיעורי השחייה.

המהלך עורר זעם בקרב פוליטיקאים שמרנים במדינת המחוז ובגרמניה עצמה, שקלטה לשטחה כמיליון פליטים ומהגרים, רובם מהמזרח התיכון, מאז קיץ 2015. הביקורת נשמעה גם ממפלגת השלטון הנוצרית דמוקרטית של אנגלה מרקל, שמתמודדת עם משבר ממשלתי סביב סוגיית ההגירה.

עם זאת, השרה לענייני משפחה, פרנזיסקה גיפיי, אמרה אתמול כי "הדבר החשוב ביותר הוא טובתם של הילדים ומשמעות הדבר שעל כולם ללמוד לשחות". חברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, החברה אף היא בממשלה, טענה כי לבתי הספר מותר לאפשר ללבוש בורקיני והזהירה שאין לצייר את המקרה הזה כ"נפילתו של המערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully