וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אסון צפית: מכינת בני ציון לא תפתח שנה הבאה; "שינוי מהשורש"

24.6.2018 / 20:12

רס"ן במילואים שירה אטינג טייסת מסוקי קרב מונתה לתפקיד מנכ"לית המכינה במקומו של יובל כהאן שהתפטר מתפקידו בעקבות מותם של 10 מתלמידי המכינה בשיטפון בנחל צפית. "ידרשו שינוי מן השורש, על מנת שנוכל להקים מחדש את המכינה", אמרה

צלמים זמניים מורשים

חודש וחצי אחרי האסון בנחת צפית הודיעה היום (ראשון) מכינת בני ציון על מינויה של שירה אטינג למנכ"לית החדשה של המקום. אטינג, רס"ן במילואים, טייסת מסוקי קרב תחליף בתפקידה את יובל כהאן שהתפטר מתפקידו בעקבות מותם של עשרה מתלמידי המכינה באסון השיטפון בנחל צפית, ותיכנס לתפקידה ב-15 ביולי.

אטינג תיפגש עם אנשי משרד החינוך, מדריכי המכינה, חניכי המחזור הבא של המכינה והוריהם וכן תקיים פגישות אישיות וקבוצתיות עם המשפחות השכולות, שאיבדו את יקיריהן באסון בנחל צפית.

המנכ"לית החדשה, בת 31, היא ילידת היישוב מכבים. התגייסה לצה"ל לאחר ביצוע שנת שירות בכפר הנוער כנות, התקבלה לקורס טיס והוסמכה כטייסת מטוסי קוברה, תפקיד בו שירתה כשש שנים. במהלך הקורס סיימה תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון, ולאחר סיום שירותה הצבאי, למדה באוניברסיטת אוקספורד תואר שני בלימודי איכות הסביבה וניהול. בתום לימודיה קיבלה את מילגת "מילקן" שאיפשרה לה לשמש בתפקיד ניהולי במשרד הכלכלה בתחום של טכנולוגיות מים, ומזה כשנה וחצי היא חברה במשרד הישראלי של חברת הייעוץ הבינלאומית "מקינזי".

עוד בוואלה! NEWS:
תוצאות חלקיות בטורקיה: ארדואן מוביל עם כ-56% מהקולות
בגלל תרגיל: בהלה בתל אביב בעקבות אזעקה שהופעלה בבסיס הקריה
"אירוע מכוער ממש נסיעת השוקולד": צפו במהומה ברכבת ישראל

שירה אטינג, מנכ"לית מכינת בני ציון. -, מערכת וואלה! NEWS
רוצה לבצע שינויים מהשורש. אטינג/מערכת וואלה! NEWS, -
seperator

אטינג הודיעה היום, בתיאום עם חברי הוועד המנהל, על כוונתה לא לפתוח מחזור חדש של חניכים בתחילת שנת הלימודים הקרובה, אלא רק בשנה שלאחר מכן. אטינג מסרה היום, במקביל להודעה על מינויה כי "מכינת בני-ציון בעת משבר, הנובע ממותם הטראגי של תשע נערות ונער. האסון הוא בלתי נתפס, והוא מחייב את מכינת בני ציון, מוסד המכינות הארצי והחברה הישראלית בכללותה להתמודד עמו, להסתכל פנימה, להטיל ספק, להפיק לקחים ולהשתפר - מתוך מסירות לנערים ולנערות שמפקידים ועוד יפקידו את עתידם בידיה, מתוך מחויבות למשפחות השכולות, ומתוך מקצוענות וענווה".

אטינג הוסיפה: "אני סבורה שיש מקום לקחת שנה של פסק זמן, ולבחון במהלכה הקמת תשתית חדשה. כמוסד חינוכי מוביל, עם אוכלוסיית בוגרים חזקה ומסורה ועם עשייה משמעותית לאורך 11 שנות קיומו - יסודות רבים יתגלו כחיוביים וחיוניים וישומרו. לעומתם, יסודות מסוימים ידרשו שינוי מן השורש, על מנת שנוכל להקים מחדש את המכינה בצורה מקצועית ולהרוויח את האמון שנותנת בנו החברה הישראלית. צוות המכינה יבצע את מירב המאמצים בשבועות הקרובים למצוא פתרונות לחניכי השנה הבאה".

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
הרוגי האסון בנחל צפית/מערכת וואלה! NEWS, --

ממועצת המכינות הקדם צבאיות: "מאחלים לה הצלחה בשיקום מכינת בני ציון לאחר האסון הקשה"

ממועצת המכינות הקדם צבאיות נמסר כי "אנו מברכים את שירה אטינג עם כניסתה לתפקיד ומאחלים לה הצלחה בשיקום מכינת בני ציון לאחר האסון הקשה. אנו מאמינים כי ההחלטה להקפיא את פתיחת המכינה בשנה הבאה היא ההחלטה הנכונה והראויה ביותר במצב הנוכחי, ובכוונתנו לפעול ולסייע הן לשירה ולצוות החדש לשקם ולבנות מחדש את המכינה כך שתוכל בעתיד לשוב ולהיות מכינה פעילה והן לקליטת חניכי המכינה במסגרות חלופיות.

נחל צפית, 29 באפריל 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
נחל צפית/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully