וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תרגיל: בהלה בתל אביב בעקבות אזעקה שהופעלה בבסיס הקריה

24.6.2018 / 19:49

אזעקה המתריעה מפני נפילת רקטות נשמעה בכמה אזורים בעיר בעקבות תרגיל שהתקיים בבסיס הקריה. תושבים רבים נבהלו בעקבות הקולות ודיווחו על כך למוקד העירוני ולמשטרה, חלקם אף נכנסו למרחבים מוגנים על רקע המתיחות הביטחוני

צילום: "בית הסביבון" שרונה עריכה: תום זואילי

קולות אזעקה נשמעו הערב (ראשון) בכמה אזורים ברחבי תל אביב, זאת בעקבות תרגיל שהתקיים בבסיס הקריה שבמרכז העיר. בעקבות האזעקה נרשמה בהלה בקרב תושבים בעיר שהתקשרו למוקדים העירוניים ואף דיווחו על כך למשטרה. כמה מהתושבים אף העידו כי נכנסו למרחבים מוגנים, זאת על רקע המתיחות הביטחונית בגזרות השונות.

א', תושבת תל אביב, סיפרה כי שמעה את האזעקה בשעה ששבה ממקום עבודתה לביתה. "זה היה הזוי", סיפרה לוואלה! NEWS. "אנשים לא הבינו מה קורה. בתחנת האוטובוס שבה עמדתי היו כמה שפשוט התחילו לרוץ כדי לתפוס מחסה. לידי עמדה אישה מבוגרת שנכנסה לחרדה. החיים במדינה הזו קשים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
התיעוד שמוכיח: כך פועלים בכירי חמאס לשיגור עפיפוני התבערה לעוטף עזה
נערה סודאנית שרצחה את בעלה האנס נידונה למוות: "לא רציתי להתחתן"
"יפהפיה!": יועץ רה"מ חשף שיחות בין ג'ודי ניר מוזס לשרה נתניהו

קניון עזריאלי ובסיס הקריה, תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
בסיס הקריה/ראובן קסטרו

רותם, המתגוררת באחת השכונות הסמוכות לבסיס הצבאי, מתחה ביקורת על הפעלת ההתרעה מבלי להזהיר את התושבים. "בשנייה ששמעתי את האזעקה חזרתי ארבע שנים אחורה לצוק איתן", סיפרה. "זו פשוט חוצפה שעושים דבר כזה בתקופה כל כך מתוחה, כשאיראן בצפון וחמאס רק לפני כמה ימים חזר לשגר רקטות מעזה. אני חושבת על החרדה שאני נכנסתי אליה ולא מדמיינת מה עובר על אנשים שסובלים מפוסט טראומה".

ערן גרבלר,שעובד בחנות "בית הסביבון" במתחם שרונה הסמוך לבסיס הצבאי, שחזר את רגעי הפחד: "ברגע ששמעתי את האזעקות יצאתי החוצה בריצה, הקירות רעדו מהרעש ואנשים בשרונה נבהלו וברחו. הרגשתי כמו במלחמה, קולות פיצוצים ברקע בליווי אזעקות ואנשים רצים בשרונה, תחושה של מבצע צוק איתן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
קריה בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
תושבים בשכונות הסמוכות נבהלו. בסיס הקריה בתל אביב/דרור עינב

גיורא, בילה לצד עמיתיו לעבודה מניו יורק במתחם בזמן שהאזעקות הפרו את חיי השגרה בעיר. "אני מודה שאותי זה לא ממש ריגש", אמר. "אני דואג לאלפי התיירים שנמצאים עכשיו בעיר הזאת ונלחצו תוך שנייה. כשראיתי את החברים שלי מניו יורק מהססים לרגע, עצרנו כדי להסביר להם שלא קרה שום דבר, ושתרגילים הם עניין שבשגרה".

גם גיורא תקף על חוסר העדכון באמצעי התקשורת בנושא. "צריכים להבין שתיירים שמגיעים לכאן מושפעים ממסרים מדאיגים על כך שבישראל מסוכן, לא צריך להוסיף שמן למדורה הזו", ציין. "אותי באופן אישי זה לא הטריד במיוחד. אני במקור מעוטף עזה ואני מתורגל במציאות הזו. אני פשוט מרחם על אנשים שלא רגילים לכך".

אדם סמית' שהגיע אף הוא לביקור מארצות הברית, תהה על המהלך: " זה היה בלגן גדול. בטוח לא אשכח חוויה כזאת מישראל. בטוח יהיה מחא לספר למשפחה בבית. מזל שזה רק תרגיל".

  • עוד באותו נושא:
  • אזעקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully