וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר תאונת הטנק סמוך למצרים: החייל נהרג בשל סטייה מציר הנסיעה

24.6.2018 / 17:26

מתחקיר צה"ל בעקבות הדרדרות הטנק, מדגם מרכבה בחודש אפריל, עלה כי לא נצמד לציר הנסיעה המתוכנן. בתאונה נהרג סמל אליהו דרורי ושלושה חיילים נפצעו. ממצאי התחקיר הוצגו למשפחת דרורי ולמשפחות הפצועים, ולרמטכ"ל הורה להטמיע את הלקחים בקורסי הפיקוד

באדיבות ערוץ 10, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: הלוויתו של סמל אליהו דרורי, שנהרג בתאונה)

ממצאי תחקיר צה"ל בנושא התדרדרות הטנק לפני כחודשיים הותרו לפרסום היום (ראשון), ומהם עלה כי התאונה נגרמה כתוצאה מסטיית הטנק מציר הנסיעה המתוכנן. התאונה התרחשה ב-14 באפריל 2018 בשעות הבוקר המוקדמות, בעת פעילות מבצעית סמוך לגבול מצרים. התדרדרות הטנק, מדגם מרכבה סימן 4, גרמה להתלקחות פגז, ובעקבות התאונה נהרג סמל אליהו דרורי ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קשה וקל. בתחקיר צוין כי במהלך צידוד (הסטת הצריח) למניעת ההתהפכות שבוצע כפי הנדרש, התלקחה שריפה בצריח הטנק כתוצאה מכניסת חפץ למסלול הצידוד.

המומחים שמינה מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק הציגו את ממצאי התחקיר לרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בחודש שעבר. הרמטכ"ל קיבל את המלצות הצוות שבראשו עמד ראש תחום שריון בזרוע היבשה, אל"ם יאיר אור, והנחה להטמיע את לקחי האירוע בקורסי הפיקוד על מנת למנוע הישנות אירועים דומים. ממצאי התחקיר הוצגו למשפחת דרורי ולמשפחות הפצועים.

עוד בוואלה! News:
צה"ל תקף רכב של משגרי בלוני תבערה בעזה; שריפות ב-20 מוקדים בעוטף
נערה סודאנית שרצחה את בעלה האנס נידונה למוות: "לא רציתי להתחתן"
"יפהפיה!": יועץ רה"מ חשף שיחות בין ג'ודי ניר מוזס לשרה נתניהו

אליהו דרורי תאונה טנק התהפכות צה"ל חייל לוחם. עיבוד תמונה
אחד הלקחים המרכזיים שיוטמעו הוא חידוד נהלים בנוגע לאופן הפעלתו של הטנק תוך כדי תנועה, בתנאי תאורה שונים/עיבוד תמונה

אחד הלקחים המרכזיים שיוטמעו הוא חידוד נהלים בנוגע לאופן הפעלתו של הטנק תוך כדי תנועה, בתנאי תאורה שונים. בנוסף לכך תתבצע בחינה משותפת למענה מיטבי בתחום הכיבוי והציוד לבטיחות באש. עוד נמסר כי בצה"ל פועלים למציאת הפתרונות להגנת צוות הטנק מפני נפילה וחבטות, כגון מיגון מבפנים הטנק ולא רק מבחוץ. בנוסף, הוחלט כי בפיקודים המרחביים תינתן הנחייה ברורה בדבר תאורת הכלי בנסיעה בתעסוקה מבצעית. לקח נוסף שנקבע הוא העמקת תרגול תרחישים של מילוט מטנק בוער ושמירת הכשירות גם במהלך תעסוקה מבצעית. בעקבות התאונה נפתחה גם חקירת מצ"ח, שטרם הסתיימה.

הטנק הידרדר במהלך פעילות מבצעית בעוצבת "אדום" שבאזור גבול בעת סיור באזור ניצנה שסמוך לגבול ישראל ומצרים. החיילים שנפצעו פונו במסוק של חיל האוויר ובאמבולנסים לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. שניים מהפצועים הונשמו והורדמו ביחידה לטיפול נמרץ כללי, מצבם הוגדר לאחר התאונה קשה, והם סבלו מכוויות בדרגה 3 ו-2 באזורים שונים בגוף. פצוע נוסף טופל במחלקה לכירורגיה פלסטית במצב קל.

טנק מרכבה 4. דו"צ, מערכת וואלה! NEWS
בצה"ל פועלים למציאת הפתרונות להגנת צוות הטנק מפני נפילה וחבטות, כגון מיגון מבפנים הטנק ולא רק מבחוץ. טנק מדגם מרכבה 4/מערכת וואלה! NEWS, דו"צ

מהתחקיר הראשוני של התהפכות טנק המרכבה עלה כי כוח שריון שהיה במשימת תצפית סטה מציר הנסיעה המסומן ונפל אל נחל בעומק עשרות מטרים. לדברי מקורות בפיקוד הדרום, צוות הטנק, מגדוד 74 של חטיבה 188 שפעל בגזרה, הוזעק לעמדה מוכרת בקרבת הגבול על מנת לבצע סריקות בשטח עקב ניסיונות הברחה.

המקורות בפיקוד הוסיפו עוד כי צוות הטנק ביצע שורת פעולות סיור ותצפית כשלפתע "נפל לתוך נחל סמוך". לדבריהם, תחקיר ראשוני שבוצע לאחר התאונה העלה כי הטנק לא נע על גבי הציר שבו היה אמור לנסוע. מפרטים נוספים מהתחקיר הראשוני עלה כי לאחר שהטנק הידרדר לתוך הנחל, פגז בבטן הטנק התלקח מסיבה לא ברורה. כתוצאה מכך הופעלה מערכת לכיבוי שריפה בבטן הטנק. החיילים הפצועים סבלו מכוויות ושאפו עשן, אך לא ברור אם שאפו גם את חומר הכיבוי.

  • עוד באותו נושא:
  • טנק
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully