וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר המהגרים באירופה: מנהיגי האיחוד בפסגת חירום

24.6.2018 / 16:24

מרקל, מקרון וראשי מדינות נוספות נפגשים לוועידה לא רשמית בבריסל, לקראת הפסגה המלאה בסוף השבוע. זאת בצל המשבר הפנימי בגרמניה, המאיים על שלטון הקנצלרית, שמודה - לא יושג הסכם בין כולן

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: מהגרים מגיעים לנמל ולנסיה, בתחילת החודש)

מנהיגי גרמניה, צרפת ומדינות נוספות באיחוד האירופי דנים היום (ראשון) בבריסל על משבר ההגירה ביבשת, לפני הפסגה הרשמית ביום חמישי. הקנצלרית אנגלה מרקל, שעומדת בפני משבר פוליטי מבית סביב הסוגיה, אמרה כי חלק גדול מהשיחות יעסוק בגבולות החיצוניים של האיחוד ובצמצום ההגירה הבלתי-חוקית לגוש. היא הודתה כי לא יושג הסכם בין כל חברות הגוש בסוף הפסגה והוסיפה שבשלב זה יש צורך בהסכם בין המדינות עצמן.

בין מדינות האיחוד יש מחלוקות עמוקות על מי אחראי לקליטת המהגרים, למשך כמה זמן הם יוכלו להישאר בשטחיהן וכיצד יש לסייע למדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר ממשבר ההגירה, כמו איטליה ויוון.

הפסגה הלא רשמית שמתקיימת בבריסל כוללת 16 מדינות חברות, בעוד שמדינות אחרות ביקשו להשתתף גם הן. כדי לסבך את המצב עוד יותר, ארבע מדינות במזרח אירופה - צ'כיה, הונגריה, פולין וסלובקיה - סירבו להשתתף בוועידה והן מתנגדות על הסף לקליטת מהגרים בשטחן.

לקריאה נוספת על משבר ההגירה באירופה
"לעצור את סורוס": הונגריה קבעה - סיוע למהגרים הוא עבירה פלילת
"כמו מוסוליני": שר הפנים באיטליה רצה לפקוד צוענים ועורר סערה

הקנצלרית הגרמנית אנגלה מרקל במהלך פסגת חירום של מנהיגי האיחוד האירופי בנשוא הגירה, בבריסל, בלגיה 24 ביוני 2018. רויטרס
מרקל בפסגה, היום/רויטרס

גם הממשלה החדשה של איטליה יוצרת כאב ראש לאיחוד. מפלגת תנועת חמישה כוכבים הפופוליסטית, שיחד עם הליגה הצפונית מהימין הקיצוני מרכיבה את הקואליציה, דרשה היום ממדינות הגוש להגביר את מאמציהן כדי להתמודד עם מאות אלפי המהגרים ביבשת, כשהיא מזהירה שעתידה של אירופה מונחת על הכף.

במאמר שפרסמה תחת הכותרת "הצביעות ביחס להגירה מטביעה את אירופה" התלוננה המפלגה כי מעט מדי מדינות אפילו היו קרובות לממש את מחויבותן לקלוט מהגרים בשטחן במסגרת ההסכם הכושל נ-2015, שנועד להקל מהנטל של איטליה ושל יוון.

"הגיע הזמן שאירופה תפעל שוב על בסיס העקרונות שכל אחד מטיף להם, אך מעט מאוד באמת מקיימים", נכתב. "עתידה של אירופה כקהילה פוליטית וערכיה מוטלים על הכף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully