וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעצור את סורוס": הונגריה קבעה - סיוע למהגרים הוא עבירה פלילת

21.6.2018 / 9:46

הפרלמנט העביר שורת חוקים שמכוונים נגד המיליארדר היהודי, שמואשם על ידי בודפשט בעידוד הגירה מאסיבת למדינה. בנוסף לכך, שונתה החוקתה כך שלא ניתן ליישב "אוכלוסיות זרות" בהונגריה - במסר חד לבריסל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הפגנה בבודשפט נגד אורבן, אפריל)

הפרלמנט של הונגריה העביר אתמול (רביעי) שורת חוקים, המכונים "לעצור את סורוס", וקובעים כי סיוע למהגרים בלתי-חוקיים הוא עבירה פלילית. זאת למרות קריאות האיחוד האירופי וארגוני זכויות אדם להימנע מקידום החקיקה.
החוקים מצמצמים את היקף הפעילות המותרת של ארגונים לא ממשלתיים, וקובעים עונשי מאסר למי שיעזור למהגרים לבקש מקלט מבלי שיהיו זכאים לכך.

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, מוביל את ההתנגדות במזרח אירופה לפיזור מבקשי המקלט ברחבי הגוש ומבקר את מדיניות הדלת הפתוחה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שעליה הכריזה בשיא משבר הפליטים ב-2015.

מפלגתו של אורבן, פידז, הידקה את אחיזתה בפרלמנט באפריל, אחרי קמפיין בחירות שהתמקד בעיקר בהגירה. היא רואה במיליארדר היהודי-אמריקני ג'ורג' סורוס, יליד המדינה, כאויב של הונגריה, יחד עם ארגוני זכויות שבהם הוא תומך. אורבן מאשים את סורוס בעידוד הגירה המונית לאירופה, טענה שאותה מכחיש המיליארדר.

לקריאה נוספת בנושא
ראש ממשלת הונגריה: מדיניות ההגירה של האיחוד מאיימת על היהודים
ברוב מוחץ: אורבן זכה בכהונה שלישית בבחירות בהונגריה

ראש ממשלת הונגריה אורבן בדיון בפרלמנט על חוק נגד ג'ורג' סורוס, 20 ביוני 2018. רויטרס
שולט על בתי המשפט. אורבן בדיון בפרלמנט, אתמול/רויטרס

הפרלמנט, ששני שלישים ממנו נשלטים על ידי אורבן, העביר אתמול גם תיקון חוקתי שקובע כי אסור ליישב "אוכלוסייה זרה" בהונגריה, במסר חד נגד תכנית חלוקת הפליטים של בריסל. ממשלתה של מרקל, המנסה למצוא פתרון כלל אירופי לסוגיה המאיימת על יציבות ממשלתה, הביעה צער על כך שבודפשט לא המתינה לחוות דעת של נציבות ונציה, גוף מומחים, ושל האיחוד לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה, בטרם קיבלה את ההחלטה.

בעקבות שורת החוקים החדשים, הנציבות האירופית, הזרוע הביצועית של האיחוד האירופי, עשויה לפעול חוקית נגד ממשלת הונגריה. מאז עלה אורבן לשלטון ב-2010, הוא הידק אורבן גם את השליטה על התקשורת, על העסקים הגדולים ועל בתי המשפט. הפרלמנט הסכים אתמול גם להקיף זרוע משפטית חדשה, שלפי המבקרים עשויה להגדיל את השפעת ראש הממשלה על השופטים. שינוי נוסף מצמצם את חופש הביטוי והזכות להפגין.

מהגרים חוצים את הגבול בין הונגריה לקרואטיה. רויטרס, רויטרס
הממשלה הקימה גדרות בגבולות. מהגרים בהונגריה, 2015/רויטרס, רויטרס

הנתונים של ממשלת הונגריה מראים כי נכון לאפריל, 3,555 פליטים חיים בהונגריה, מתוך אוכלוסייה של עשרה מיליון איש. רק 342 מהם נרשמו כמבקשי מקלט, רובם מהמזרח התיכון, מתחילת השנה, ו-279 בקשות אושרו. רוב אלפי המהגרים שעברו בשטחה של הונגריה בקיץ 2015 עשו את דרכם למדינות עשירות יותר במערב היבשת, אך אורבן תיאר אותם כאיום על התרבות הנוצרית של אירופה והקים גדרות בגבולותיה הדרומיים של המדינה.

הסניף ההונגרי של ארגון זכויות האדם ועדת הלסינקי אמר כי צמצום ההגדה של מי זכאי להגדרת פליטות משמעותו שכל מי שנכנס להונגריה דרך היבשה לא יהיה זכאי לבקשה כזו. "ממשלת הונגריה בחרה להצטרף לשורות הרודפים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully