וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי הילדה הקטנה שעל שער ה"טיים": היא לא הופרדה מאימה

22.6.2018 / 19:21

תוך כמה ימים הפכה תמונתו של הצלם ג'ון מור, בה מתועדת ילדה במעיל ורוד בגבול ארצות הברית, לסמל למשבר המהגרים במדינה ולזעם הרב שהופנה נגד מדיניות טראמפ. כעת, אביה טוען כי הילדה כלל לא הופרדה מאימה וכי השתיים הועברו יחד למתקן בטקסס

צילום: רויטרס

ארצות הברית סוערת בשבועות האחרונים בעקבות הפרדת ילדי המהגרים הבלתי חוקיים מהוריהם בגבול מקסיקו. ילדה אחת שתועדה על ידי צלם Getty Images ג'ון מור, בעודה לובשת מעיל ורוד, הפכה תוך שעות לוויראלית ברשתות החברתיות ותוך ימים אחדים לסמלו של המשבר. מגזין "טיים" היוקרתי אף בחר בה לעטר את שער הגיליון שייצא בחודש הבא, כחלק מעיבוד מיוחד בו הוצב מולה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

אלא שכעת מתברר כי הילדה בת הארבע כלל לא הופרדה מאמה בגבול ארצות הברית. דניס ולרה, הטוען כי הוא אביה של הילדה שמוצאה מהונדורס, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתו הפכה אמנם לסמל להפרדת ילדים בגבול ארצות הברית ואולי אף נגעה ללבו של טראמפ שחתם על צו המורה על הפסקת ההפרדות, אך לדבריו, המציאות בנוגע לבתו הייתה שונה.

לקריאה נוספת:
טראמפ עומד, הפעוטה בוכה: שער המגזין "טיים" שמסעיר את העולם
"לא זיהיתי אותו": המפגש המרגש של המהגרת מגואטמלה ובנה שהופרדו
נכנע ללחץ: טראמפ חתם על צו שימנע הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם

טראמפ על שער המגזין "טיים" - 21 ביוני 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ על שער המגזין "טיים" - 21 ביוני 2018/מערכת וואלה! NEWS, ---

ולרה טען כי בתו ואמה, סנדרה סנצ'ז הוחזקו יחד במתקן מקאלן שבטקסס לאחר שנעצרו בגבול. לדבריו שתיהן נלקחו למתקן והן לא הופרדו לאחר שנעצרו בגבול ארצות הברית. הוא סיפר כי הוא היה נדהם וכאוב כשראה לראשונה את תמונת בתו מתנוססת ברחבי העולם. "לראות מה קורה לה באותו רגע שובר לב של כל אחד", אמר.

הוא סיפר כי סאנצ'ז ובתה עזבו את פוארטו קורטס שבהונדורס מבלי לספר לו או לשלושת ילדיהם האחרים. הוא ציין כי שנעדרו סבר שסאנצ'ז עזב עם הילדה לארצות הברית, שם יש לה משפחה, בחיפוש אחר הזדמנויות כלכליות טובות יותר. "אם הם יגורשו, זה בסדר, כל עוד לא יפרידו ביניהם", הוסיף. "אני מחכה לראות מה יקרה איתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טראמפ חתם על צו שימנע הפרדת משפחות מהגרים בגבול מקסיקו. רויטרס
טראמפ חותם על הצו להפסקת ההפרדה בגבול, השבוע/רויטרס

לפחות 500 ילדי מהגרים שהופרדו מהוריהם בגבול ארצות הברית-מקסיקו התאחדו עמם מאז חודש מאי - כך אמר הלילה בכיר בממשל האמריקני. כ-2,300 ילדי מהגרים הופרדו מהוריהם, כחלק ממדיניות "אפס סובלנות" שבה נוקטות רשויות אכיפת החוק בארצות הברית. עדיין לא ברור כמה מתוך 500 הילדים נשארו במתקני מעצר עם הוריהם, וכמה מהם שוחררו.

אתמול אמר טראמפ כי הורה לסוכנויות הממשל לאחד בין משפחות המהגרים שהופרדו בגבול. עם זאת, כשנשאל בישיבת חברי ממשלו אם מהגרים שיחצו באופן בלתי חוקי את גדר הגבול יועמדו לדין, אמר כי "על הממשל להמשיך לשמור על מדיניות קשוחה כדי למנוע ממיליונים להיכנס לשטחה של ארצות הברית".

דובר של משמר הגבול מסר כי הסוכנות תמשיך להפנות לבתי המשפט מבוגרים שחצו באופן לא חוקי את הגבול. "אחדות המשפחת תישמר עבור משפחות שנעצרות בגבול, והן יועברו יחד לרשות ההגירה והמכסים", מסר. "מבחינת הילדים שעדיין מוחזקים על ידי משמר הגבול, אנחנו מאחדים אותם הם הוריהם או עם האפוטרופוסים שלהם שחזרו לחזקת משמר הגבול עם העמדתם לדין".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully