וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מקדם רחבת תפילה משותפת בכותל, מירי רגב הודיעה שתתנגד

20.6.2018 / 19:00

שרת התרבות התחייבה בפגישה בכנסת שלא לכנס את הוועדה שבראשותה כדי לאשר את עבודות הבינוי ברחבה המשותפת לגברים ונשים. זאת, לאחר שאתמול דווח כי ראש הממשלה מפעיל עליה לחצים לאישור העבודות, שמטרתן לאפשר תפילה מעורבת

צילום: מתוך ערוץ ה-youtube של התנועה הקונסרבטיבית

(בווידאו: סרטון התנגדות של התנועה הקונסרביטיבית נגד נתניהו לאחר ביטול מתווה הכותל, דצמבר 2017)

שרת התרבות מירי רגב התחייבה היום (רביעי) בפגישה בכנסת שלא לכנס את ועדת השרים שבראשותה כדי לאשר את עבודות הבינוי ברחבה המשותפת לגברים ונשים בכותל המערבי - כך נודע לוואלה! NEWS מפי שניים מהגורמים שהשתתפו בפגישה. אתמול דווח ב"הארץ" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מפעיל לחצים על רגב לאשר את עבודות הבינוי ברחבה, שמטרתן לאפשר לרפורמים ולקונסרבטיבים תפילה מעורבת בכותל המערבי.

בפגישה שהתקיימה בלשכתה של רגב בכנסת השתתפו הרב הראשי לירושלים הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר ועוזרו יחזקאל שבו. כמו כן, השתתפו פעילים נגד פעילות התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בכותל המערבי, מנכ"ל עמותת "עטרת כהנים" מרדכי בניטה ויו"ר העמותה מתי דין. אליהם הצטרפו גם גורמים מקצועיים במשרד התרבות ועוד.

לפי שני הגורמים שהשתתפו בפגישה, רגב התחייבה לא לכנס את הוועדה כדי לאשר את השיפוץ וציינה כי היא נמנעת בשלב זה מהתערבות, זאת משום שבג"ץ דן בעתירה שהגישה עמותת הימין "בצדק" נגד העבודות המצומצמות שנעשו במקום בשנה האחרונה בטענה כי הן גורמות נזק לאתר. רגב הבהירה כי שככל שבג"ץ יחייב אותה, היא תפעל אחרת.

עוד בוואלה! NEWS
יום לחימה בדרום: 45 רקטות נורו מעזה, צה"ל תקף יעדי טרור
מדענים אמריקנים: רוסיה שדרגה בונקר גרעיני במובלעת שלה באירופה
מבוכה לקואליציה: איסור אפליה על רקע נטייה מינית אושר במליאה

מירי רגב עם משה אדרי ושאר משתתפי יום הקולנוע הישראלי. מגד גוזני
אמרה לנוכחים בפגישה כי ליצמן ודרעי הביעו תמיכה. רגב/מגד גוזני

בנוסף, השרה אמרה לנוכחים בפגישה כי השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן הביעו תמיכה בעבודות להגדלת הרחבה. "איך אני יכולה להתנגד אם הם תומכים?", תהתה בפניהם. אלה אמרו לה כי "אין סיכוי" שקיימת תמיכה כזו. בלשכת ליצמן הכחישו ומסרו כי "לא מוכר דבר כזה" ויו"ר ש"ס דרעי הכחיש ומסר כי "כל הכותל המערבי קדוש ואין מקום בשום חלק לתפילה מעורבת".

רגב עומדת בראש ועדה שבה חברים גם השר לשירותי דת דוד אזולאי ושרת המשפטים איילת שקד. לפי סעיף 29 לחוק העתיקות, כל עבודה באתר דתי מחייבת את אישורה. את השיפוץ ברחבה בקשת רובינסון התחייב נתניהו לקדם לאחר שהממשלה, בלחץ החרדים, ביטלה את "מתווה הכותל". המתווה נועד לאפשר תפילה מעורבת של גברים ונשים ברחבה הדרומית בכותל המערבי, אך כלל גם הקמת מועצה ציבורית חדשה לניהול רחבת התפילה, בשיתוף נציגים של התנועה הרפורמית, הקונסרבטיבית ועוד. בשל לחץ ציבורי, החרדים, שהביעו תמיכה במתווה, נסוגו ממנו ודרשו מראש הממשלה לבטלו.

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרו במשרדי יחידת להב 433 בחשד לעבירות שחיתות. רוני כנפו
"אין מקום לתפילה משותפת". דרעי/רוני כנפו

ביטול המתווה עורר זעם רב בקרב יהדות ארצות הברית, ובעקבות כך נתניהו הודיע כי יושקעו כספים בהגדלת הרחבה הקיימת בקשת רובינסון במטרה לאפשר בה תפילה מעורבת. הרחבה פועלת כיום בהיקף מצומצם ובשנה החולפת נעשו בה עבודות בנייה להגדלתה. נגד המשך העבודות הוגשה כאמור עתירה לבג"ץ, וכדי להמשיך בהן, על הוועדה של רגב להתכנס ולאשר עבודות אלה.

מלשכת השרה רגב נמסר: "מתוקף תפקידה כיו"ר הוועדה למקומות קדושים וכשרה הממונה על רשות העתיקות, נפגשת שרת התרבות והספורט מירי רגב עם מספר גורמים שביקשו להשמיע בפניה ובאוזניה את דעתם בעניין הבנייה וההרחבה במקום המכונה 'קשת רובינסון' במתחם הכותל. בשלב זה השרה רגב שומעת את טיעוניהם ודעותיהם של הגורמים השונים ולומדת את הסוגיה על מרכיביה השונים. לכשתצטרך השרה רגב למסור את חוות דעתה והמלצותיה בנושא, היא תעשה זאת מול הגורמים הרלוונטיים".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית מסר בתגובה כי "נציגי התנועה הרפורמית ישמחו להפגש עם השרה רגב ולהציג לה את הפשרה המכובדת והראויה שהושגה בנושא הכותל. אנו בטוחים שהחשיבות הרבה שהשרה רגב מייחסת לירושלים, ודבריה התכופים על היותה הלב של העם היהודי כולו יבואו לידי ביטוי במאמציה להעניק לכל יהודי בארץ ובעולם את התחושה שיש לו בה מקום ראוי ומכובד".

נשיא המדינה בפגישה עם הרב עמאר על רקע סוגיית חוק טל. עומר מירון
הרב עמאר/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully