וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים אמריקנים: רוסיה שדרגה בונקר גרעיני במובלעת שלה באירופה

20.6.2018 / 10:48

תמונות לוויין חשפו כי מוסקבה משפצת מתחם בקלינינגרד, החוצץ בין פולין למדינות הבלטיות, מאז 2016. לא ברור אם הוצבו שם ראשי קרב גרעיניים, אך המתחם עשוי לשמש לכך בעתות משבר

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה שדרגה באופן משמעותי בונקר לאחסון נשק גרעיני בקלינינגרד, המובלעת האירופית החוצצת בין פולין למדינות הבלטיות - כך עולה מתמונות לוויין חדשות שפורסמו על ידי פדרציית המדענים האמריקניים ביום שני. לפי התמונות, המתקן בטריטוריה האסטרטגית עובר שיפוצים מאז 2016.

המדענים מסרו כי התמונות מתעדות את שדרוג האתר מאז 2016, אז התבצעו חפירות באחד הבונקרים במתחם בטרם הוא כוסה שוב בחודשים האחרונים, כ"ככל הנראה כדי לשוב למצב מבצעי בקרוב".

האנס קריסטנסן, מנהל פרויקט המידע הגרעיני בפדרציית המדענים, כתב כי לא ברור אם כלי נשק גרעיניים כלשהם הוחזקו במתקן אי-פעם או אם יש כוונה כזאת. "מאפייני האתר מרמזים על כך שהוא יכול לשמש את חיל האוויר הרוסי או כוחות של הצי, אבל זה יכול להיות גם אתר משותף, שבו יש ראשי קרב גרעיניים שישמשו את חיל האוויר, הצי, הצבא, מערכות ההגנה האווירית ומערכות הגנת החוף באזור", כתב. "ככל שאני יודע, זהו מתקן אחסון הנשק הגרעיני היחידי באזור".

לקריאה נוספת בנושא
"אסף מידע על הצבא": 12 שנות מאסר לעיתונאי אוקראיני ברוסיה

בונקר גרעיני במובלעת קלינינגרד, רוסיה. CNN, אתר רשמי
השיפוצים שעבר הבונקר בשנים האחרונות/אתר רשמי, CNN

הקרמלין טרם הגיב על הדיווחים על שדרוג הבונקרים, אך הוא מדגיש כי זכותו להציב כלי נשק שונים במובלעת שבה מתקיימים כמה משחקים במונדיאל. קריסטנסן אמר כי רוסיה טוענת שהיא מחזיקה ראשי קרב גרעיניים במתקן "מרכזי", שלפי ההערכות נמצא בלב רוסיה. הוא הציע כי המתקן בקלינינגרד "יכול לשמש מתקן אחסון קדמי שבו יוצבו ראשי קרב גרעיניים בעת משבר". המתיחות במזרח אירופה גברה מאז שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014.

בפברואר, רוסיה הציבה טילי איסקנדר מתקדמים במובלעת הבלטית שלה, וגורם אמריקני המוצב באירופה תיאר זאת כ"צעד הגדול ביותר מסוגו שראינו עד כה" מצד מוסקבה. חודש לאחר מכן, הכריז הנשיא ולדימיר פוטין כי מוסקבה פיתחה טיל "בלתי-מנוצח" שיכול לחדור את מערכות ההגנה של נאט"ו ולהפוך אותן ל"חסרות תועלת" לחלוטין. הוא הסביר זאת כתגובה לצעדיה של וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully