וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על הפרדת ילדי המהגרים: מושלים בארה"ב החזירו חיילים מהגבול

מושלי המדינות וירג'יניה, מרילנד וקרוליינה הצפונית החזירו את כוחות המשמר הלאומי שהציבו בגבול מקסיקו במחאה על מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ. "החיילים אמורים למנוע פשע וסחר בסמים, לא להפריד ילדים מהוריהם"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מושלי המדינות וירג'יניה, מרילנד וקרוליינה הצפונית בארצות הברית החזירו היום (רביעי) את חיילי המשמר הלאומי שהוצבו על ידם בגבול מקסיקו. זאת, במחאה על מדיניות הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם של ממשל הנשיא דונלד טראמפ. בנוסף, מושלי המדינות קולורדו, דלאוור, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, ניו יורק, רוד איילנד ואורגון, שלא שלחו חיילים מהמשמר הלאומי לגבול, הודיעו כי יעכבו את המשלחות מטעמם. בית הנבחרים האמריקני יצביע מחר על חוק בנושא ההגירה, שעשוי לשים סוף למדיניות ההגירה הנוכחית.

מושל וירג'יניה רלף נורת'ם, המשתייך למפלגה הדמוקרטית, החזיר למדינה ארבעה חיילים ומסוק, ואמר כי המדינה "תשמח לשוב ולתרום לעבודה האמתית של ביטחון המדינה" כשמדיניות ההפרדה תיפסק. "כשווירג'יניה שלחה את הכוחות האלה לגבול, ציפינו שהם יעזרו במניעת פשע, סחר בסמים ואיומים אחרים על הביטחון בגבול - לא שיתמכו במעצרן של משפחות ובהפרדת ילדים מהוריהם", אמר נורת'ם.

עוד בנושא:
מקסיקו מאשימה: ממשל טראמפ הפריד ילדה עם תסמונת דאון מאמה
"לא רוצה שיגרשו את אבא": קולות ילדי המהגרים שהופרדו מהוריהם בארה"ב
טראמפ מגן על מדיניות ההגירה שלו: "לא נהיה מתקן פליטים"

ילדי מהגרים ממתינים בגבול מקסיקו לגירוש מארה"ב. AP
בית הנבחרים יצביע מחר על ביטול המדיניות. ילדי מהגרים במתקן בטקסס, היום/AP
מושל וירג'יניה רלף נורת'ם, נובמבר 2017. GettyImages
"נשמח לתרום לעבודת ביטחון אמתית". מושל וירג'יניה רלף נורת'ם/GettyImages

אל מדינת מרילנד הוחזרו גם כן ארבעה אנשי צוות, שלהם הורתה המדינה לעזוב באופן מידי את ניו מקסיקו. המושל הרפובליקני לארי הוגאן אמר כי לא יישלחו עוד משאבים לגבול בזמן הקרוב. "וושינגטון נכשלה שוב ושוב בהעברת רפורמת ההגירה החשובה. על הקונגרס והממשל לעבוד יחד כדי לתקן את המערכת השבורה שלנו. המאמצים בתחום ההגירה צריכים להיות מופנים למניעת פשע, ולא להפרדת ילדים תמימים ממשפחותיהם", צייץ הוגאן בחשבון הטוויטר שלו.

מוקדם יותר היום מתח ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ביקורת על הפרדת המשפחות ואמר כי מדובר במדיניות "שגויה ולא מתקבלת על הדעת".

מהגרים ממקסיקו ממתינים בתור לבקשת מקלט מדיני בארה"ב, מעבר הגבול בטיחואנה, 13 ביוני 2018. AP
מהגרים במעבר הגבול בטיחואנה, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully