וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגה הרוחני של ש"ס על חוק הגיוס: "לא חיים לפי תקציבים מהגויים"

20.6.2018 / 11:00

הרב שלום כהן תקף את הנוסח הנוכחי של ההצעה, שכולל איומים בסנקציות כלכליות על תקציבי הישיבות. חברי ש"ס נמנעו עד כה מהבעת עמדה פומבית בנושא, אך ההערכה היא כי הם תומכים בנוסח הנוכחי. הרב כהן: "אנחנו הצבא של הקדוש ברוך הוא"

עריכה: אביעד בללי

מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב שלום כהן תקף אמש (שלישי) בחריפות את נוסח חוק הגיוס הנוכחי. הנוסח העדכני כולל סנקציות כלכליות על תקציב הישיבות, אשר יוטלו במידה והמדינה לא תעמוד ביעדים. במהלך ניחום אבלים אצל המנהיג החרדי ליטאי הרב גרשון אדלשטיין, אמר הרב כהן כי "יש לנו בעיה קשה עם גיוס בני הישיבות, מאיימים עלינו שלא ייתנו תקציבים. מה אנחנו חיים לפי תקציבים מהגויים האלה?".

הרב כהן הוסיף כי "צריך לעמוד על המשמר, שהתלמידים ילמדו בחשק, ילמדו ויעלו רק בתורה". לדבריו, "אנחנו לא נשלח אפילו לא אחד לצבא. כמה פעמים אמרתי שהקדוש ברוך הוא מצווה על בני ישראל, הוא אומר 'כל יוצאי צבא'. אנחנו, הצבא של הקדוש ברוך הוא - אנחנו".

עוד בוואלה! NEWS:
כ-45 רקטות נורו לעבר ישראל; צה"ל תקף 25 יעדי טרור ברצועה
קרב העפיפונים: ישראל ניסתה להעביר מסר לחמאס - וספגה ירי כבד
למרות זיהום המים והרעב: שיפור במצב נשים וילדים בצפון קוריאה

הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס, בכנס המפלגה בפברואר 2015: "התקווה הוא שיר מטומטם". עומר מירון
הרב שלום כהן/עומר מירון

הסמכות הרוחנית העליונה של סיעת "דגל התורה" הרב אדלשטיין נקט בימים האחרונים גישה מתונה יותר מול הנוסח הנוכחי של החוק. אדלשטיין אמר כי "יש לקדמו בכפוף לשינויים מסוימים". בשיחה עם הרב כהן אמר אדלשטיין כי "הכל תלוי בזכויות. אין מה לדאוג". הרב כהן חזר על התייחסותו לסעיף הסנקציות הכלכליות וטען כי "אנחנו לא חיים לפי התקציבים שלהם".

חברי הכנסת של ש"ס נמנעו עד כה מהבעת עמדה פומבית בנושא חוק הגיוס, אך ההערכה היא כי חרף ההתנגדות לסעיף הסנקציות הכלכליות הם תומכים בנוסח הנוכחי, בכפוף לשינויים מינורים בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנימין נתניהו מנחם את מנהיג ש"ס הרב שלום כהן היושב שבעה על בשכונת רמות בירושלים. אשר מדינה, ספק 500
הרב שלום כהן וראש הממשלה בנימין נתניהו/ספק 500, אשר מדינה

הסעיף מעורר המחלוקת קובע כי החל משנת 2020 יופחת תקציב הישיבות אם המדינה לא תעמוד ב-95% לפחות מיעדי הגיוס שייקבעו בחוק. בנוסף לסעיף זה, קובע הנוסח החדש מכסות גיוס, שעלולות להוביל לתרחיש שבו תלמיד ישיבה לא יוכל לקבל דחייה משירותו בצה"ל. הנוסח כולל גם העלאה שנתית הדרגתית במספר המשרתים וקידום הטבות ותגמולים להם.

שר הביטחון אביגדור ליברמן רמז ביום שני הוא אינו מתנגד לשינויים בחוק, אמר הבהיר: "אני מקווה שלא יהיו שינויים, כל ניסיון לשנות מאיים על שלמות החוק". הוא טען שאם לא יאושר, הדבר יהיה בגדר "בכייה לדורות", כלשונו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפורום ראשי הקואליציה בתחילת השבוע כי יש לקדם את החוק בתוך שבועיים והוסיף כי "צריך לגמור את הנושא בהקדם". לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו אמר לראשי הקואליציה כי אסור להגיע לבחירות כשהנושא של פטור החרדים מגיוס לצה"ל אינו פתיר. "אם נלך לבחירות, עדיף שזה לא יהיה הנושא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully