וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות זיהום המים והרעב: שיפור במצב נשים וילדים בצפון קוריאה

אחד מחמישה ילדים סובל מבעיות התפתחות הנגרמו מתת תזונה. 74% מהילדים שותים מים מזוהמים, לעומת 67% בסקר הקודם. באזורים כפריים האזרחים עדיין מתמודדים עם קשיים משמעותיים. יוניצ"ף: "40 אלף ילדים טופלו במרכזים מצילים חיים"

עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: פסגת טראמפ וקים בשבוע שעבר)

דוח יוניצ"ף העולמי שפורסם הבוקר (רביעי) קבע כי ניתן לראות שיפור קל במצבם של הילדים והנשים בקוריאה הצפונית. הנתונים חדשים של ארגון האו"ם למען ילדים מאפשרים הצצה אל תוך חייהם של אזרחי קוריאה הצפונית, אך למרות השיפור הם עדיין מתמודדים עם קשיים מתמשכים.

סגנית מנכ"ל ארגון יוניצ"ף, שאנל האל, אמרה כי "עזרה הומניטארית מביאה להבדל בחייהם של ילדים ונשים ברחבי המדינה". עוד הוסיפה האל מפיונגיאנג כי "עלינו לעשות יותר על מנת לעזור לכל ילד וילדה בקוריאה הצפונית להגשים את מלוא הפוטנציאל שלהם".

הנתונים ששחרר יוניצ"ף, מתבססים על "MICS", סקר המודד את איכות החיים, שבו נעשה שימוש ביותר ממאה מדינות ברחבי העולם. יותר מ-8,500 משפחות בקוריאה הצפונית לקחו חלק במילוי הסקר בשנת 2017, שהתמקד בבעיות שמשפיעות באופן ישיר על חייהם של נשים וילדים. סקר ה"MICS" הקודם בוצע בקוריאה הצפונית לפני תשע שנים, בשנת 2009 וסוכם אף הוא בעזרת יוניצ"ף.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב פורשת ממועצת זכויות האדם של האו"ם: "ארגון צבוע וחסר בושה"
"כמו מוסוליני": שר הפנים באיטליה רצה לפקוד צוענים ועורר סערה
בשל הופעת נשים בבגדים צמודים: מלך סעודיה הדיח את ראש רשות הבידור

ילדים בקוריאה הצפונית ה-20 ביוני 2018. יוניסף, מערכת וואלה! NEWS
רופא בפיונגיאנג/מערכת וואלה! NEWS, יוניסף

על פי ממצאי הדוח, אחד מתוך חמישה ילדים סובל מבעיות התפתחות. בעיות אלו לרוב מצביעות על תת תזונה, זאת למרות שהנתונים הרשמיים במדינה הראו כי שיעור הילדים הסובלים מתת תזונה ירד בשנת 2017 ל-19%, לעומת 28% בשנת 2012.

אזור המגורים משפיע ישירות על תת התזונה של הילדים, וככל שמתרחקים מהבירה אחוז בעיות התתפתחות גדל. 32% מהילדים הגרים בינגאנג-דו, מחוז כפרי במדינה, סובלים מתת תזונה, בעוד רק 10% מהילדים המתגוררים פיונגיאנג סובלים מתת תזונה ומבעיות התפתחות.

הסקר מראה כי אחוז הסובלים משלשולים קשים - הנגרמים לרוב מזיהומים במי השתייה, עלה משמעותית. מים מזוהמים תורמים לתת התזונה ומובילים למקרי מוות רבים ברחבי העולם. אחוז הילדים הסובלים משלשולים קשים עלה ל-74% בשנת 2017 בעוד שבשנת 2009 עמד על 67%.

ילדים בקוריאה הצפונית ה-20 ביוני 2018. יוניסף, מערכת וואלה! NEWS
תושבי קוריאה הצפונית סובלים מתת תזונה בעיקר רחוק מהבירה/מערכת וואלה! NEWS, יוניסף

עוד עלה מהדוח כי שליש מאוכלוסיית המדינה צורכת מי שתיה מזוהמים. המצב החמור ביותר נרשם באזורים כפריים, בהם כמחצית מהילדים חשופים לסיכונים משמעותיים, מחלות ותת תזונה. למרות ש-82% מהילדים ומשפחותיהם בעלי גישה לשירותי תברואה בסיסיים, טיהור שפכים נותר בגדר בעיה.

בדוח נכתב כי "מאמצי ממשלת קוריאה הצפונית וארגונים הומניטריים עזרו לשפר חייהם של ילדים רבים. קרוב ל-40 אלף ילדים הסובלים מתת תזונה טופלו במרכזים. תוספי תזונה שונים חולקו ליותר מ-700 אלף ילדים ואמהות, אלו שיפרו את בריאותם". עוד הוסיפו כי "הוכשרו רופאים ועובדי שירותי הבריאות לשיפור בריאות האמהות והנקת ילדיהם". יוניצ"ף סיכמו כי "מצפים לעבד לעומק את נתוני הדוח, נתונים טובים מראים העזרה שניתנת יעילה ומצילה חייהם של רבים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully