וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב העפיפונים: ישראל ניסתה להעביר מסר לחמאס - וספגה ירי כבד

20.6.2018 / 8:05

ישראל מנסה להבהיר לחמאס שלא תוכל להשלים עוד עם טרור העפיפונים, בעוד שבארגון הטרור מתעקשים: העפיפונים הם נשק לגיטימי, לא נסבול תקיפות תגובה מהאוויר. שני הצדדים מנסים לקבוע את כללי המשחק החדשים במאבק שרק מסלים ולכולם ברור כיצד יסתיים

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל ורויטרס, עריכה: ניב מעוז

קרב האגרוף בין חמאס וישראל סביב טרור העפיפונים נמשך, והפעם ביתר שאת. קצת לאחר חצות החלה התקיפה הישראלית על מוצבים של חמאס ממערב לרפיח, כתגובה להמשך שיגור העפיפונים לעבר ישראל. כשעה לאחר מכן כבר באה התגובה של חמאס עם ירי של רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ומאז ועד שעות הבוקר נמשכו חילופי המהלומות ההדדיים.

שני הצדדים נחושים, בשלב זה לפחות, לקבע משוואה מסוג חדש: ישראל מנסה להבהיר כי לא תוכל להשלים עוד עם שיגור העפיפונים שלפרקים נושאים מטעני נפץ וברובם פשוט גורמים לנזק אדיר, ומכאן ההפצצות על מתקני חמאס. מנגד, צמרת הארגון שכבר התפארה הבוקר בשיגור יותר מ-30 רקטות לעבר ישראל, מנסה מצדה לומר - לא נסכים לתקיפה של מוצבינו בתגובה לעפיפונים. או במילים אחרות: אנו רואים בעפיפונים ככלי לגיטימי לחלוטין ולא נשלים עם תקיפות מהאוויר על מוצבנו כתגובה לכך.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
30 רקטות שוגרו לעבר ישראל; צה"ל תקף 25 יעדי טרור ברצועה
צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה בדרום הרצועה; 21 שריפות בעוטף

רצועת עזה תקיפת צה"ל ה-20 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
התקיפה בשטח הרצועה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS

שני הצדדים מנסים להגביל את הפעילות של האחר באמצעות הסלמה, בשלב זה מדודה. הבעיה שבכל סבב שכזה, ההסלמה מתקדמת צעד נוסף. לאחר מכן באה עצירה ולאחריה שוב, עוד הסלמה, חריפה עוד יותר מהקודמת. המטרה כעת של חמאס היא לקעקע בצד הישראלי את התחושה שמחיר המלחמה הבאה יהיה כבד כל כך, שעדיף לה או להשלים עם טרור העפיפונים, או לאפשר הקלות כלכליות דרמטיות ומשמעותיות בהקדם האפשרי.

חמאס גם רואה את החשש הגדול בצד הישראלי ממלחמה ואת הקולות הרבים המדברים על שינוי הסטטוס קוו מול רצועת עזה. הנה רק בשבוע שעבר נערך דיון מיוחד של הקבינט סביב סוגית הפתרונות האפשריים למצב ברצועה. אולם נדמה שחמאס גם מפספס מעט מהשיקולים הפוליטיים שהביאו את הקבינט להחליט שלא להחליט. בתום הכינוס המיוחד בנושא עזה התברר שממשלת ישראל אינה ממהרת להגיע להחלטות דרמטיות לכאן או לכאן בנושא עזה, משלל שיקולים פוליטיים. ואפילו ההחלטה לתקוף את משגרי העפיפונים עצמם אינה מיושמת בשטח לעת עתה לפחות מהחשש של הצבא מגלישה למלחמה והמשמעויות המשפטיות של צעד שכזה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רצועת עזה תקיפת צה"ל ה-20 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

הבעיה שגם ללא תקיפה של משגרי העפיפונים עצמם, אלא רק של מתקני חמאס, ההסלמה כבר שם. גם הלילה, לאחר עשרות תקיפות ישראליות על יעדים של חמאס ברצועה, לא נרשמו כמעט נפגעים, מלבד שני פעילי חמאס שנפצעו קל מאוד. כלומר התקיפות הישראליות נועדו מלכתחילה להעביר מסר אך לא מעבר לכך ועדיין, חמאס הגיב בירי כבד (יחסית) על הדרום. וגם כאן - ללא נפגעים בצד הישראלי.

אילוסטרציית תקיפות צה"ל ברצועת עזה בליל ב-20 ביוני 2018. דובר צה"ל, אתר רשמי
תקיפות צה"ל, הלילה/אתר רשמי, דובר צה"ל

ברור שהמשוואה הזו תסתיים בשלב מסוים ויירשמו נפגעים באחד הצדדים. ולכך כמובן צריך להוסיף את סוגיית העפיפונים: מדובר במהלך מאורגן של חמאס. אמנם אין מדובר בפאר היצירה של התעשייה הצבאית של הארגון או במהלך מתוחכם במיוחד, אך הכלי הפרימיטיבי הזה הצליח לגרום נזק חסר תקדים במונחים של ארבע השנים האחרונות. אין מדובר רק בהפרחה של קונדומים עם אמצעי תבערה, אלא לעיתים באמצעים משוכללים יותר - עפיפונים הנושאים מטעני נפץ שמתפוצצים מעל ראשי חיילים או אזרחים או כאלה המחוברים לרימוני רסס. צה"ל מצדו תקף את הרכב של אחד האחראים לפרויקט הזה, אלא שגם בתקיפה הזו הכוונה הייתה לגרום נזק לרכוש בלבד. ואכן רכבו הושמד, או במונחים של סוכני ביטוח - טוטאל לוס. האיש כמובן עדיין מתרוצץ בקרבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully