וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיסוי הראש סימן לשומרת: מנהל בי"ס לא הוכנס לבריכה בקריית גת

20.6.2018 / 7:33

ד"ר סאלם אבו מידעם מרהט הגיע עם משפחתו לבריכה לאחר שבירר מראש שהכניסה למקום אינה מוגבלת לתושבים בלבד. למרות זאת, לטענתו, עם הגעתם למקום הבחינו העובדים בכיסוי הראש של אשתו ומנעו את כניסתם - על אף שאנשים שהמתינו בתור נכנסו ללא בדיקה: "זו גזענות"

עריכה: ניב מעוז

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS על הגבלת כניסה של אזרחים בדואים לבריכה ביישוב מבועים, שוב עולות טענות לאפליה בבריכות ציבוריות. ד"ר סאלם אבו מידעם, מנהל בית ספר ברהט, הגיע שלשום (שני) עם משפחתו לבריכה ציבורית בקאנטרי בקריית גת שמפעילה העירייה ונתקל לדבריו בסירוב להשתמש במתקנים במקום.

לדברי ד"ר אבו מידעם הוא התקשר קודם להגעתו לבריכה ונאמר לו בטלפון שבין השעות 14:00 ל-16:00 הבריכה פתוחה לכולם. אולם לטענתו, בכניסה סירבו להכניס אותו ועוד קבוצת אזרחים בדואים שעמדה בתור - בגלל מוצאם. "באנו לכניסה ופתאום הודיעו לנו שהיום רק לתושבי קריית גת", הוסיף. "היו שם צעירים בדואים. הבחורה בכניסה זיהתה את אשתי עם כיסוי ראש וכנראה שבגלל זה לא הכניסו אותנו. אחרי שהתעקשנו בא מנהל הבריכה ואמר לנו 'יש לחץ, יש חוגים', ואמר שרק תושבי קריית גת נכנסים".

עוד הוסיף מנהל בית הספר כי העובדים במקום הכניסו אנשים אחרים שהמתינו בתור מבלי לבדוק אם הם תושבי העיר וכי כששאל את מנהל הבריכה השיב לו זה כי הוא מכיר אותם. "מדובר בגזענות ובאפליה", אמר אבו מידעם. "הכניסו אנשים מבלי לבדוק מאיפה הם, לא יכול להיות שלא בודקים יהודים אם הם מקריית גת ורק אותנו בדקו, אנחנו מחנכים לדו קיום ולפעילות משותפת בין המגזרים, אני לא אשתנה בגלל זה ואמשיך עם שיתופי הפעולה, זה שרף לי את הלב לראות את הילדים שלי רואים את זה, לקחנו את זה מאוד קשה. לא יכול להיות שבגלל שאנחנו בדואים לא ניכנס, אין לנו ארץ אחרת ולא מדינה אחרת, צריך להפיק לקחים כדי שלא יחזור מקרה שכזה".

עיריית קריית גת בחרה שלא להגיב לידיעה.

מבקרים בבריכה הציבורית בקריית גת נכנסים ללא בדיקה, למרות הטענה כי רק תושבים יכולים להיכנס. צילום מסך
מבקרים בבריכה נכנסים ללא בידוק/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully