וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב שגב שלום: "לא הוכנסנו לבריכה כי אנחנו בדואים"

17.6.2018 / 18:45

עדאל חמאמדה, מורה לאזרחות מהיישוב הבדואי, רצה לבלות עם משפחתו בבריכה ציבורית ביישוב מבועים שבמועצה האזורית מרחבים, אלא שאז לדבריו, נדחה על ידי הנהלת המקום. המועצה האזורית מרחבים: "מתנגדים לכל סוג של אפלייה, הזכיין יזומן לבירור"

עריכה: יאיר דניאל

עדאל חמאמדה, מורה לאזרחות מהיישוב הבדואי שגב-שלום, תכנן להעביר את היום השרבי בחיק משפחתו בסביבה קרירה ונעימה. בשעות הבוקר, הוא הגיע עם בני משפחתו לבריכת השחייה ביישוב מבועים שבתחום המועצה האזורית מרחבים, אלא שאז לדבריו - התרחשה חוויה לא נעימה. לדבריו, הנהלת הבריכה לא אפשרה להם להיכנס לשטחה בשל מוצאם.

"הגעתי לבריכה במבועים עם אשתי ושלושת הילדים שלי בסביבות 10:00 בבוקר והאחראי בכניסה לבריכה אמר לי שרק משעה 18:00 מכניסים ערבים ובדואים", סיפר חמאמדה לוואלה! NEWS. "לצדי עמדו עוד חבר'ה מהמגזר הבדואי - ופשוט לא הכניסו אותנו. מנהל הבריכה שבשעות אלה מותרת כניסה לבריכה רק לבעלי מינויים".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה בדרום הרצועה; 17 שריפות בעוטף
מטען במשקל 10 ק"ג בלב תל אביב: נעצרה חוליית חמאס שתכננה פיגועי תופת
למרות מחאות ההורים: ועדת השרים לחקיקה דחתה ההצבעה על חוק הפיקוח

ילד טבע למוות בבריכה ציבורית בית יציב בבאר שבע, 15 ביולי 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"לא הורשינו להיכנס בגלל שאנחנו בדואים"/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

חמאמדה מורה לאזרחות נפגע מאוד מהתנהלות של צוות הבריכה, ומההפרדה שמתבצעת לדבריו בין יהודים לבדואים. "אני מורה על אזרחות ומלמד על שיווניית בין האזרחים לא ראוי שזה קורה", סיפר לוואלה! NEWS. "הרגשנו מושפלים וחשנו בעוגמת נפש, הלכתי הביתה".

מהמועצה האזורית מרחבים נמסר בתגובה: "המועצה מתנגדת לכל סוג של אפליה. הזכיין שמפעיל את הבריכה יזומן לבירור. בריכת מבועים סגורה לטובת שיעורי שחיה ופעילויות של המגזר הבדואי 4 פעמים בשבוע באופן קבוע. באותו יום שבו צולם המקרה, התקיים אירוע בבריכה שיועד ספציפית למגזר הבדואי מהשעה 18:00 והיום יש אירוע סגור למגזר בין השעות 17:00-10:00".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully