וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמנו אינו הפקר": נהגי אוטובוס הפגינו בתל אביב נגד האלימות כלפיהם

18.6.2018 / 11:50

150 נהגים מכל חברות התחבורה חסמו את צומת קריית הממשלה בעיר, אחרי שאוטובוס של מטרופולין הותקף בשבוע שעבר בידי רעולי פנים בתל שבע. "הנהגים הם בשר תותחים", אמר אחד המפגינים. יו"ר ארגון הנהגים: "במידת הצורך נשבית את המדינה"

עריכה: שניר דבוש

כ-150 נהגי אוטובוס מכל חברות התחבורה בארץ השתתפו היום (שני) בהפגנה בתל אביב שבה קראו לממשלה לפעול להפסקת האלימות נגדם, וכן לשפר את תנאי העסקתם. במהלך ההפגנה, שהתקיימה בהובלת ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית, המשתתפים חסמו את צומת קריית הממשלה בעיר. בין היתר הם נשאו שלטים שעליהם נכתב: "די לאלימות", "שכל תחבורה ציבורית - 60 שקלים לשעה" ו"דם הנהגים אינו הפקר".

שמעון גבאי, נהג חברת "מטרופולין" שהותקף בעפולה לפני כחודשיים, אמר כי הוא בא להפגנה כדי "להשמיע את זעקתם של כל הנהגים שממשיכים לעבוד מסביב לשעון ופוגעים מהם".

במהלך האירוע נדקר גבאי בידי שני בני נוער ונפצע באורח קשה מאוד. הוא איבד שליטה על הרכב והתנגש בצינור מים ובקיר חנות סמוכה בטרם פונה לבית החולים העמק שבעפולה. בהמשך המשטרה עצרה צעיר בן 28 בחשד לניסיון רצח. "אותי התקיפו ללא כל סיבה ברורה, וכמוני יש רבים. אני קורא לשר התחבורה ולכלל המשרדים המעורבים לשים סוף למציאות בה הנהגים הם בשר תותחים", הוסיף גבאי.

עוד בנושא:
הנהג שהותקף בתל שבע: "הם ניסו להיכנס עם גרזנים - אז נתתי גז"
נהג האוטובוס שנדקר בעפולה: "הם עלו ותקפו, לא הבנתי למה"
עתירת ההנהלה התקבלה: בוטלה השביתה שתוכננה בקווי אגד

150 נהגים הפגינו נגד האלימות כלפיהם בקריית הממשלה בתל אביב ב-18 ביוני 2018. ארגון הנהגים, מערכת וואלה! NEWS
"דמנו אינו הפקר". המפגינים חוסמים את צומת קריית הממשלה (צילום: ארגון הנהגים)/מערכת וואלה! NEWS, ארגון הנהגים

רדואן חמדאן, נהג חברת "אפיקים" שהשתתף בהפגנה אף הוא, אמר כי "הגיעו מים עד נפש" וטען כי מעמד הנהג שווה לקליפת השום. "האם אנחנו מצפים שאחד הנהגים ייהרג כדי שמישהו בקרית הממשלה יתעורר?", המשיך. "הבטיחו לנו תחנות ריענון ולא קיבלנו, הבטיחו העלאת שכר ולא קיבלנו. הדבר היחידי שבקשנו הוא שנהיה מוגנים. האם גם את זה קשה לספק לנו?"

יו"ר ארגון הנהגים, ישראל גנון, אמר כי "מאות נהגי אוטובוסים מכל החברות בארץ, עזבו את עיסוקם והתאחדו יחד כדי להילחם באלימות הפושעת נגדם. לא יעלה על הדעת שחלק קטן מהאזרחים ימשיכו לפגוע בנו והממשלה לא תיתן מענה ראוי. נמאס לנו מהבטחות. אנחנו רוצים מעשים. הגיע הזמן שמישהו יעצור את כדור השלג הזה בטרם יהיה מאוחר". גנון אף איים כי "במידת הצורך, נעצור את כל התחבורה הציבורית ונשבית את המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
150 נהגים הפגינו נגד האלימות כלפיהם בקריית הממשלה בתל אביב ב-18 ביוני 2018. ארגון הנהגים, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים חוסמים את צומת קריית הממשלה, היום (צילום: ארגון הנהגים)/מערכת וואלה! NEWS, ארגון הנהגים

ביום רביעי נהג בקו 10 של חברת "מטרופולין" הותקף על ידי רעולי פנים בכניסה ליישוב תל שבע הסמוך לבאר שבע. הנהג הצליח להימלט לאחר שנגרמו לו חבלות והוא פונה לבית החולים סורוקה שבעיר. הוא הצליח להימלט לאחר שניגח את רכבם של התוקפים, שחסם את נתיבו. לאחר מכן אחד מהם רכב על אופנוע בעקבותיו. אחרי האירוע סיפר הנהג "מהפרייבט יצאו אנשים עם מסכות ועם גרזנים והתחילו לשבור את האוטובוס. כשהבנתי שעוד שנייה הם יפתחו את הדלת וייכנסו לאוטובוס עם הגרזנים - נתתי גז".

150 נהגים הפגינו נגד האלימות כלפיהם בקריית הממשלה בתל אביב ב-18 ביוני 2018. ארגון הנהגים, מערכת וואלה! NEWS
המפגינים חוסמים את צומת קריית הממשלה, היום (צילום: ארגון הנהגים)/מערכת וואלה! NEWS, ארגון הנהגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully