וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג האוטובוס שנדקר בעפולה: "הם עלו ותקפו, לא הבנתי למה"

שמעון גבאי שחזר את תקיפתו אמש במהלך נסיעה וסיפר כי לא שוחח כלל עם שני התוקפים, שנמלטו לאחר שדקרו אותו בראשו. צעיר בן 28 נעצר בחשד לניסיון רצח בעקבות תקיפתו של גבאי ומעצרו הוארך בחמישה ימים. השופט: "לא השתכנעתי שהחשוד פעל ממניע לאומני"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

שמעון גבאי נהג האוטובוס שנדקר אמש במהלך נסיעה בעפולה אמר היום (חמישי) כי שני תוקפיו לא אמרו כלום בטרם דקרו אותו. לדבריו, השניים עלו בתחנה ועוד בטרם הספיקו לשלם התקיפו אותו. "זה נראה לי יותר פיגוע מאשר משהו פלילי. הם לא אמרו כלום", הוסיף בשיחה עם וואלה! NEWS ממיטתו במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה. "איך שהם עלו סגרתי דלת, התחלתי לנסוע ובום תקפו אותי. האטובוס התדרדר, איבדתי שליטה ואיבדתי את ההכרה לרגע".

המשטרה עצרה צעיר בן 28 בחשד לניסיון רצח בתום סריקות שנמשכו במהלך שעות הלילה. ומעצרו הוארך בחמישה ימים עד ליום שני עו"ד ניזאר עבוד המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית מסר כי מרשו מכחיש את המיוחס לו. "נפגשתי עם מרשי היום לפנות בוקר והוא מסר בצורה מפורשת שאין לו קשר לאירוע, הוא לא היה ליד האוטובוס, לא דקר והוא מכחיש כל קשר", הוסיף. המשטרה מבקשת להאריך את מעצר החשוד בעשרה ימים בגין עבירות של החזקת אגרופן ותקיפה, בנוסף לחשד לניסיון רצח. השופט נעמן אדריס קבע כי לא השתכנע שהחשוד פעל ממניע לאומני.

לקריאה נוספת:
עד ראייה לדקירת נהג האוטובוס בעפולה: "תפסתי לו את הרגל והורדתי מהגז"
נהג אוטובוס נפצע קשה מאוד מדקירה בעפולה; החשוד נמלט

שמעון גבאי נהג האוטובוס הדקור מעפולה בבית החולים רמב"ם, חיפה. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
גבאי בבית החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

גבאי, ששב להכרה הבוקר בבית החולים לאחר שחל שיפור במצבו, צפוי לעבור מחר למחלקה הנוירו-כירורגית. "האוטובוס היה יחסית מלא נוסעים, עם ילדים, חבר'ה דתיים עם עגלות. זה היה יכול להיגמר באסון גדול, אם האוטובוס היה יורד את כל רחוב קפלן למטה. אני לא יודע איך הצליחו לעצור אותו אני לא הייתי בהכרה", הוסיף. בעקבות תקיפתו פתחו הבוקר נהגי חברת "סופרבוס" בשיבושי פעילות קווי האוטובוסים בעפולה ובערים נוספות.

לדברי גבאי, הנהגים "צריכים בכל יום להגן על עצמנו. אין מי שיגן עלינו". הוא הוסיף כי "אנחנו כל יום מאוימים. כמעט כל יום מדברים בתקיפות או בזלזול, משפילים אותך או מדברים אליך לא יפה. אתה משתדל להתעלם". הוא הוסיף כי הוא מכיר נהגים שאף הותקפו פיזית וכי הוא עצמו מקווה לחזור במהרה לעבודתו.

בתו של גבאי אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי בני המשפחה ביקשו בעבר כי יעזוב את עבודתו, לאחר שכבר הותקף פעמיים בעבר. "זה לא רק המקרה הפרטי של אבא שלי", אמרה אילת, בתו של הנהג שמעון גבאי. "יש פה בארץ איזו חוסר תרבות מתמשכת, אלימות מטורפת. כל אחד לוקח את החוק לידיים שלו. יש לנו בעיה מאוד קשה כחברה, אנחנו לא מרגישים שהבית שלנו פשוט עולה באש".

עוד באותו נושא

עד ראייה לדקירת נהג האוטובוס בעפולה: "תפסתי לו את הרגל והורדתי מהגז"

לכתבה המלאה
שמעון גבאי נהג האוטובוס הדקור מעפולה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
הותקף פעמיים בעבר. גבאי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

לפני כשלוש שנים אירעו שתי תקיפות של נהגים בעפולה. ביולי 2015 נשדד נהג בזמן שישב באוטובוס החונה. בתקרית נוספת, באוקטובר אותה שנה, איימו על נהג שלושה נערים בסכין שיסיע אותם ליעדם. המשטרה מוסיפה לחקור את התקרית וחוקרי ימ"ר צפון גבו מהנהג עדות בבית החולים. בעקבות הדקירה איבד גבאי שליטה על הרכב, ופגע ברכב פרטי ובצינור מים בדרך גולני בעיר, בנתיב נסיעתו של האוטובוס.

נוסע שהיה עד לתקיפתו של גבאי אמש סיפר כי לאחר הדקירה החל הרכב להידרדר והוא תפס את רגלו והרים אותה מהגז. "ממול הגיע רכב וניסה לסטות כדי לא להתנגש באוטובוס", הוסיף עד הראייה. אולם, שני כלי הרכב התנגשו והאוטובוס המשיך בנסיעה עד שנבלם בקיר בחנות סמוכה.

ילדיו של שמעון גבאי הנהג הדקור מעפולה בבית החולים רמב"ם, חיפה הבת אילת , הבן נתי בכחול בוגר יותר והבן אריאל 3 במאי 2018. שלומי גבאי
"אבא לא ידע שנדקר". בתו של הנהג בבית החולים, היום/שלומי גבאי

"אבא זוכר שהוא קיבל מכה חזקה והתעלף, הוא לא ידע שהוא נדקר בראש", הוסיפה בתו של גבאי. לדבריה, הפתרון לאלימות הפושה בחברה הוא חינוך. "אנשים נפגעים, זה לא רק אבא שלי. היו עוד אנשים שנפגעו באוטובוס".

לצד השיבושים בקווי האוטובוסים בחברת "סופרבוס" מחו הבוקר עשרות נהגים בחניון בנייני האומה בירושלים. לדברי תם פרומוביץ, רכז נהגי תחבורה ציבורית בארגון כוח לעובדים שבו מאוגדים נהגי החברה "בכל שבוע יש מספר מקרי תקיפות.בכולן מוגשות תלונות למשטרה ודבר לא קורה".

(עדכון ראשון: 11:15)

שביתת נהגי סופרבוס בעפולה בעקבות דקירת הנהג 3 במאי 2018. כח לעובדים, מערכת וואלה! NEWS
נהגים מוחים בעקבות תקיפתו של גבאי, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, כח לעובדים
אוטובוס שהידרדר ופגע בקיר בעפולה לאחר שנהגו נדקר, 2 במאי 2018. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
ניידות משטרה בסמוך לאוטובוס בעפולה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי
אוטובוס שהידרדר ופגע בקיר בעפולה לאחר שנהגו נדקר, 2 במאי 2018. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
האוטובוס בזירת התקרית, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully