וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירת ההנהלה התקבלה: בוטלה השביתה שתוכננה בקווי אגד

22.1.2018 / 7:18

לאחר שהנהלת החברה הגישה עתירה נגד כוונת העובדים, העיצומים שתכנן הוועד לשעות הבוקר בוטלו ותנועת האוטובוסים תימשך כרגיל למעט קו 59 בירושלים. ועד העובדים תכנן לקיים עיצומים ולהפסיק את פעילות הקווים בין 12:00-10:00 במחאה על אלימות נגד נהגי החברה

צילום: דוברות ההסתדרות, עריכה: יאיר דניאל

בית הדין לעבודה קיבל חלקית את עתירת הנהלת אגד נגד כוונת עובדיה להשבית את פעילות קוו האוטובוסים היום (שני) בין השעות 12:00-10:00. אתמול הודיעו העובדים כי יקיימו את העיצומים לאות מחאה על מקרי האלימות המופגנים כלפי הנהגים, ונגד אוזלת היד של הרשויות בטיפול בנושא.

בית הדין אישר להסתדרות ולוועד העובדים להשבית קו אחד בלבד, קו 59 בירושלים, שיושבת לשעה. דובר אגד רון רטנר הביע הלילה סיפוק רב מהחלטת בית הדין. "בית הדין שם את הדברים בפרופורציה הנכונה תוך שהגביל את ההשבתה למינימום ובכך מנע פגיעה בלתי מידתית ובלתי מוצדקת שהיתה עלולה להיגרם למאות אלפי הנוסעים ומשתמשי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ", אמר. "עם זאת, אמר דובר אגד, עלינו להיאבק ללא פשרות בגילויי האלימות נגד נהגינו ואנחנו נעשה זאת בשיתוף עם וועד העובדים ובתאום גם עם גופים נותני שירות ציבורי אחרים"


עוד בוואלה! NEWS:
"נזק של מיליונים": הדבוראים מתקשים להתמודד עם מכת גניבת הכוורות
חסימות כבישים וכוחות מתוגברים: ירושלים נערכת לביקור פנס
"נלחמים על החופש שלנו כיהודים": הפנים מאחורי מחאת השבת באשדוד

אוטובוסים של חברה אגד, תחנה מרכזית תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מסר כי "החלטנו לאותת למי שמבקש לפגוע בנהגים שלא ניתן לאלימות להרים ראש. נהגי התחבורה הציבורית משרתים את הציבור בנאמנות ולא יעלה על הדעת שהם יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים. ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה תורחב". בתיעוד שהפיצו העובדים עם ההודעה על השביתה, נראה נוסע תוקף נהג, בקו 59 בירושלים.


לפי יו"ר ועד העובדים של אגד, קובי ואחניש, ההשבתה מתקיימת בעקבות המקרה האחרון שקרה ביום שלישי שעבר בשכונת הגבעה הצרפתית בעיר, ותועד בסרטון על ידי הנוסעים. "הנהג שלנו נסע לתומו על הכביש עם הנוסעים ופתאום נהג שהוא גם שוטר חתך אותו, חסם אותו ויורד מהאוטובוס, הרכב פגע באוטובוס כביכול, הנהג טען שהוא אשם החל להתפרץ ותקף אותו פיזית ומילולית, לאחר מכן עוד באו לשם חבר'ה מהמשטרה עצרו את הנהג". עקבות המקרה הוגשה תלונה במשרדי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש) שם החלו בבדיקת הנושא.

פהמי ג'אבר, הנהג שתועד בסרטון, סיפר כי ברכב שחתך אותו נסעו אב ובנו וכי ברכב מאחוריהם נסע השוטר שהיכה אותו. לדבריו, ניסה לברוח מהרכב שחתך אותו מימין אך לא הצליח למנוע את הפגיעה באוטובוס. "הוא פגע בפינה הימינית של האוטובוס שלי מצד שמאל ונעצר אחרי 30-40 מטר", סיפר. "אני באתי ונכנסתי אחריו כדי לא להפריע לתנועה. ירדתי לצלם את המקרה כדי להעביר את הפרטים ולהעביר לביטוח והם התחילו לצעוק עליי שנכנסתי בהם מאחורה".

עוד באותו נושא

במחאה על אלימות נגד נהגים: שביתה מחר בקווי אגד בין 12:00-10:00

לכתבה המלאה
אלימות באוטובוס
תיעוד: שוטר עיקם את ידו של נהג אגד 
במהלך נסיעה בקו 59 בירושלים. אתר רשמי
עימות הנהג שתועד בשבוע שעבר/אתר רשמי

הוא הוסיף כי אמר לשני הנוסעים כי לא התנגש בהם, אלא ניסה לברוח מהם ובהמשך ביקש מהם את פרטי הרכב. לדבריו, בשלב זה חזר לאוטובוס ואז הגיע אדם בלבוש אזרחי וקרא "יש לו סכין". בתגובה אמר לו ג'אבר כי הוא משקר והוסיף "אני נוהג, למה יש לי סכין, למה אתה מדבר ככה?". בשלב זה, לדבריו, הודיע לו אותו אדם כי הוא עצור והחל לתקוף אותו בעודו יושב בכיסאו באוטובוס. ג'אבר הוסיף כי התקיפה תועדה בידי אחד הנוסעים, שצילם את מה שאירע בתוך האוטובוס.

לדבריו, לפני שהגיעו שוטרי יס"מ למקום שעצרו אותו, נוסע אחר אמר לאדם שתקף אותו כי "הוא לא עשה כלום, הוא נהג בסדר". הוא הוסיף כי גם היס"מניקים ניסו בתחילה להרחיק ממנו את התוקף שהוציא תעודת שוטר ואמר "הוא עצור שלי, הוא עקף וסירב להזדהות". על כך השיב ג'אבר כי הוא הגיע לנהגי הרכב עם פרטיו שלו וכי השוטר התוקף הוא שמנע ממנו להזדהות בפניהם. בשלב זה התקשר ג'אבר למשטרה כדי להזעיק עזרה - אך שוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו ורק לאחר שהמתין שעה בניידת לדבריו, לקחו אותו למתקן מעצר במגרש הרוסים בעיר.

"אני מאוד מאוכזב, כשאני רואה שוטרים אני מפחד", הוסיף ג'אבר. "תמיד כיבדתי את השוטרים, אנחנו כל הזמן עובדים ביחד, בחיים שלי לא קרה כזה דבר. אני לא ישן טוב בלילה, יש לי כאבים בחזה בצד ימין". על השוטר שעצר אותו אמר כי הוא "צריך לקבל את מה שמגיע לו. הוא השתמש בזה שהוא שוטר לרעה לענייניו האישיים. אני שיתפתי איתו פעולה למה לתקוף אותי כשאני על ההגה. מה אני עשיתי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully