וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על אלימות נגד נהגים: שביתה מחר בקווי אגד בין 12:00-10:00

הנהלת החברה עתרה לבית הדין לעבודה נגד כוונת העובדים להשבית את קווי האוטובוסים, זאת בעקבות שורת תקיפות של נהגים על ידי נוסעים. נהג שהותקף בירושלים בידי שוטר: "הזמנתי משטרה - והם עצרו אותי למרות שהותקפתי". מח"ש פתחה בבדיקת הנושא

צילום: דוברות ההסתדרות, עריכה: יאיר דניאל

חברת אגד עתרה היום (ראשון) לבית הדין לעבודה בדרישה להוציא צווי מניעה לעובדים, זאת בעקבות כוונתם לקיים מחר עיצומים. ועד העובדים תכנן להשבית מחר את פעילות קווי האוטובוסים בין השעות 12:00-10:00, לאות מחאה על מקרי האלימות המופגנים כלפי הנהגים, וכזעקה נגד אוזלת היד של הרשויות בטיפול בנושא.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מסר כי "החלטנו לאותת למי שמבקש לפגוע בנהגים שלא ניתן לאלימות להרים ראש. נהגי התחבורה הציבורית משרתים את הציבור בנאמנות ולא יעלה על הדעת שהם יהפכו לשק חבטות של נוסעים אלימים. ככל שתופעת האלימות תגבר, המחאה תורחב". בתיעוד שהפיצו העובדים עם ההודעה על השביתה, נראה נוסע תוקף נהג, בקו 59 בירושלים.

לפי יו"ר ועד העובדים של אגד, קובי ואחניש, ההשבתה מתקיימת בעקבות המקרה האחרון שקרה ביום שלישי שעבר בשכונת הגבעה הצרפתית בעיר, ותועד בסרטון על ידי הנוסעים. "הנהג שלנו נסע לתומו על הכביש עם הנוסעים ופתאום נהג שהוא גם שוטר חתך אותו, חסם אותו ויורד מהאוטובוס, הרכב פגע באוטובוס כביכול, הנהג טען שהוא אשם החל להתפרץ ותקף אותו פיזית ומילולית, לאחר מכן עוד באו לשם חבר'ה מהמשטרה עצרו את הנהג". עקבות המקרה הוגשה תלונה במשרדי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש) שם החלו בבדיקת הנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
יהדות התורה מצטרפת למתקפה נגד ליברמן: מעמיק השסע ופוגע בשבת
"היו קרבות שאני לא גאה בהם": הספר שכתב דורון רובין לפני מותו
מזג אוויר: עלייה בטמפרטורות; ממחר בלילה - גשמים בצפון ובמרכז

אוטובוסים של חברה אגד, תחנה מרכזית תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
השביתה - במחאה על תקיפת נהג בירושלים. אוטובוסים בחניון אגד/ראובן קסטרו

פהמי ג'אבר, הנהג שתועד בסרטון, סיפר כי ברכב שחתך אותו נסעו אב ובנו וכי ברכב מאחוריהם נסע השוטר שהיכה אותו. לדבריו, ניסה לברוח מהרכב שחתך אותו מימין אך לא הצליח למנוע את הפגיעה באוטובוס. "הוא פגע בפינה הימינית של האוטובוס שלי מצד שמאל ונעצר אחרי 30-40 מטר", סיפר. "אני באתי ונכנסתי אחריו כדי לא להפריע לתנועה. ירדתי לצלם את המקרה כדי להעביר את הפרטים ולהעביר לביטוח והם התחילו לצעוק עליי שנכנסתי בהם מאחורה".

הוא הוסיף כי אמר לשני הנוסעים כי לא התנגש בהם, אלא ניסה לברוח מהם ובהמשך ביקש מהם את פרטי הרכב. לדבריו, בשלב זה חזר לאוטובוס ואז הגיע אדם בלבוש אזרחי וקרא "יש לו סכין". בתגובה אמר לו ג'אבר כי הוא משקר והוסיף "אני נוהג, למה יש לי סכין, למה אתה מדבר ככה?". בשלב זה, לדבריו, הודיע לו אותו אדם כי הוא עצור והחל לתקוף אותו בעודו יושב בכיסאו באוטובוס. ג'אבר הוסיף כי התקיפה תועדה בידי אחד הנוסעים, שצילם את מה שאירע בתוך האוטובוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נוסע תוקף נהג אגד. דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
העימות בין הנהג לשוטר כפי שתיעד אחד הנוסעים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות ההסתדרות

לדבריו, לפני שהגיעו שוטרי יס"מ למקום שעצרו אותו, נוסע אחר אמר לאדם שתקף אותו כי "הוא לא עשה כלום, הוא נהג בסדר". הוא הוסיף כי גם היס"מניקים ניסו בתחילה להרחיק ממנו את התוקף שהוציא תעודת שוטר ואמר "הוא עצור שלי, הוא עקף וסירב להזדהות". על כך השיב ג'אבר כי הוא הגיע לנהגי הרכב עם פרטיו שלו וכי השוטר התוקף הוא שמנע ממנו להזדהות בפניהם. בשלב זה התקשר ג'אבר למשטרה כדי להזעיק עזרה - אך שוטרים שהגיעו למקום עצרו אותו ורק לאחר שהמתין שעה בניידת לדבריו, לקחו אותו למתקן מעצר במגרש הרוסים בעיר.

"אני מאוד מאוכזב, כשאני רואה שוטרים אני מפחד", הוסיף ג'אבר. "תמיד כיבדתי את השוטרים, אנחנו כל הזמן עובדים ביחד, בחיים שלי לא קרה כזה דבר. אני לא ישן טוב בלילה, יש לי כאבים בחזה בצד ימין". על השוטר שעצר אותו אמר כי הוא "צריך לקבל את מה שמגיע לו. הוא השתמש בזה שהוא שוטר לרעה לענייניו האישיים. אני שיתפתי איתו פעולה למה לתקוף אותי כשאני על ההגה. מה אני עשיתי?".

יו"ר ועד עובדי אגד: "לצערי יש הרבה אירועים כאלה"

"הוא נהג אדיב ונחמד", סיפר יו"ר הוועד ואחניש, "נוסעים שלחו את הסרטונים האלה והמשטרה התנצלה. מח"ש פתחה בחקירה. לצערי הרב יש הרבה אירועים כאלה בכל הארץ, יש לי נהג שזרקו לו בלוק ופתחו לו את הראש והטיסו אותו במסוק לנתח אותו ברמב"ם מחדרה. אנחנו שובתים כי צריך לעצור את התופעה הזו, בתי החולים עצרו ל24 שעות בעקבות המקרים הלאה ובתי חולים יותר נחוצים מתחבורה ציבורית. השביתה היא רק לשעתיים, הסברתית יותר".

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות סיפר כי "זה קורה המון, אבל הנהגים לא מתלוננים אלא אם כן זה הופך להיות חריג ומתעדים את זה, מקרה כזה קרה בדן בשנה שעברה והנהג לא הגיב, זה קורה הרבה. יש איזה גבול, הנהגים הם לא שק חבטות של אף אחד".

אלימות באוטובוס
תיעוד: שוטר עיקם את ידו של נהג אגד 
במהלך נסיעה בקו 59 בירושלים. אתר רשמי
עימות הנהג שתועד בשבוע שעבר/אתר רשמי

"לא שמענו שום דבר מהמשטרה", עדכן. "רואים בסרטון גילויי אלימות כלפיי הנהג שלא הגיב. זה חוסר אונים לחיות במצב כזה שאתה משרת ציבור וחוטף מכות בתוך האוטובוס, זה קווים עם נוסעים קבועים, שרואים את הנהג מושפל. החלטנו לעשות לזה סוף מקווים שיעבירו את המסר".

דובר אגד, רון רטנר, הבהיר כי "השביתה עליה הוכרז מחר אינה מתואמת עם אגד. אגד מתנגד לכל פגיעה בציבור הנוסעים ומשתמשי התחבורה הציבורית, ואנו סבורים שלא זו הדרך להתמודד עם אלימות כלפי הנהגים, תופעה שאנו מגנים בכל דרך ופועלה כנגדה". לדבריו, "אגד ייערך במהלך היום בגיוס כללי של חברים וגמלאים כדי לתת מענה ולצמצם ככל הניתן את הפגיעה בציבור הנוסעים. אנו קוראים להסתדרות לשקול שוב את צעדיה ולבטל את השביתה הפוגעת בנוסעים ללא צידוק".

(עדכון ראשון: 9:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully