וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרן המתנגד להסכם השלום מול מנהיג גרילה: קולומביה בוחרת נשיא

הסיבוב המכריע מפגיש בין איוואן דוקה, הרוצה לפתוח את ההסכם עם המורדים, לבין גוסטבו פטרו, שהנהיג בעבר מיליציה משלו ורוצה להיאבק באי-השוויון. לפי הסקרים, השמרנים צפויים לנצח

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

אזרחי קולומביה מצביעים היום (ראשון) בסיבוב השני והמכריע בבחירות לנשיאות, שמפגיש בין מועמד השמרנים איוואן דוקה לבין מועמד השמאל ומנהיג גרילה לשעבר, גוסטבו פטרו. אחת הסוגיות המרכזיות שעומדות על הפרק היא הסכם השלום ההיסטורי אך השנוי במחלוקת עם המחתרת המרקסיסטית FARC. זאת, בנוסף לשחיתות הנרחבת, לכלכלה ולאי-השוויון, שבלטו בקמפיין הסופי.

דוקה, שזוכה לתמיכת הנשיא לשעבר אלברו אוריבה, שעדיין פופולרי בקרב הציבור, הבטיח לפתוח מחדש את הסכם השלום שנחתם ב-2016 והקנה למורדים יצוג בקונגרס ולבחון מחדש את הפשעים שבוצעו על ידיהם במהלך המלחמה הממושכת. הוא ניצח בסיבוב הראשון בחודש שעבר בפער ניכר, ולפי הסקרים הוא צפוי לזכות במרוץ.

מנגד, פטרו רוצה להיאבק באי-השוויון החברתי, לערוך חלוקה של אדמות ולהפסיק את ההסתמכות של קולומביה על תעשיות מזהות לטובת אנרגיה מתחדשת.

אחד מהם יחליף בתפקיד את חואן מנואל סנטוס, שכיהן במשך שתי כהונות רצופות שייזכרו בזכות ההסכם שחתם עם FARC וזיכה אותו בפרס נובל לשלום.

עוד ידיעות מהעולם
מאחורי הקלעים: איש העסקים שהוביל לפסגה בין טראמפ לקים
אחרי שגרמה למשבר באיחוד: ספינת המהגרים עגנה בספרד
אחרי שנכנס לערי אפגניסטן: טליבאן לא ימשיך את הפסקת האש

נשיא קולומביה בהצעה לנשיאות מועמד השמרנים איבן דוקה ה-17 ביוני 2018. רויטרס
רוצה לשנות את הסכם השלום. דוקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully