וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שגרמה למשבר באיחוד: ספינת המהגרים עגנה בספרד

17.6.2018 / 17:39

כלי שיט של משמר החופים של איטליה, שסירבה לקלוט כ-630 איש, ליוו את ספינת הסיוע "אקווריוס" אל נמל ולנסיה. ההתנגדות של הממשלה החדשה ברומא לקבלתם חשפה מחדש את המחלוקות באיחוד סביב מדיניות ההגירה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ספינת הסיוע "אקווריוס" הגיעה היום (ראשון) לנמל ולנסיה בספרד, אחרי יותר משבוע של מסע ייסורים בלב ים. על סיפונה היו 106 מהגרים, שחולצו מסירות רעועות בסמוך לחופי לוב אך נדחו על ידי הממשלה החדשה ברומא, שסירבה לאפשר לה לעגון בנמליה בשבוע שעבר. ההחלטה שעוררה מתיחות בינה לבין צרפת ובתוך האיחוד האירופי עצמו.

איטליה שלחה שתי ספינות שילוו את "אקווריוס" אל ספרד, שהוזמנה על ידי ראש הממשלה החדש, פדרו סנצ'ס הסוציאליסט. על סיפוניהן כ-630 מהגרים בסך הכול, רובם ממדינות אפריקה שמדרום לסהרה, אך גם מאפגניסטן, מבנגלדש וממדינות אחרות. צרפת הציעה לקלוט לשטחה כל מי שיהיה זכאי למקלט וירצה להתגורר בה, אחרי שתקפה בתחילתה את איטליה בשל יחסה לאותם מאות מהגרים.

123 קטינים ללא ליווי- ספינת המהגרים "אקווריוס" עגנה בנמל וולנסיה לאחר שאיטליה ומלטה לא אישרו את כניסתה של הספינה. רויטרס
הגיעו למקום מבטחים. חלק מקבוצת המהגרים בוולנסיה/רויטרס

על החוף בוולנסיה, המתינו למהגרים 2,030 אנשי צוות, כולל מתנדבים, מתורגמנים וצוותים רפואיים. המהגרים נבדקו על ידי גורמים רשמיים מהרשויות, תחת עיניהם הפקוחה של שוטרים במדים.

המסע המטלטל של האקווריוס, המופעלת על ידי ארגון צדקה גרמני-צרפתי, הדגיש את הכישלון של האיחוד האירופי לגבש מדיניות אחידה מול זרם המהגרים העצום הנמלט מעוני וממלחמות מרחבי העולם.

"אנשים מגיעים לאירופה כדי לחפש ערכים אירופיים של סולידריות ותמיכה", אמר מזכ"ל הצלב האדום, אל-האדג'י א-סיי במסיבת עיתונאים שכינס בוולנסיה אתמול. "כל דבר פחות מזה הוא בגידה של אירופה בעצמה".

בעוד שבאיטליה, שאל חופיה הגיעו כ-600 אלף איש בחמש השנים האחרונות, התחזקו המפלגות הלאומניות והפופוליסטיות, בספרד המצב שונה. לפי הסקרים, רוב האזרחים תומכים בשילוב של פליטים, מה שמאפשר לראש הממשלה הטרי להציע מדיניות ליברלית יותר בתחום ההגירה. אל ספרד הגיעו מספרים נמוכים יותר של מהגרים בשנים האחרונות, אך אלו עולים בהתמדה ובמהירות.

(עדכון ראשון: 8:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully