וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ודרום קוריאה יודיעו השבוע על השעיית משחקי המלחמה

17.6.2018 / 16:16

בסיאול דווח כי הפסקת התרגילים הגדולים מותנה בכך שצפון קוריאה תעמוד בהתחייבויותיה וכי האימונים השגרתיים יימשכו. המהלך הוכרז בתום הפסגה בין טראמפ לקים, והפתיע רבים

עריכה: איתי עמרם

קוריאה הדרומית וארצות הברית צפויות להכריז השבוע על השעיית התמרונים הצבאיים "הגדולים", כשהן מתנות זאת במילוי מחויבותה של קוריאה הצפונית להתפרק מנשק גרעיני - כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ. לפי גורם ממשלתי, ההשעיה נוגעת לתרגילים צבאיים גדולים, ולא לאימונים שבשגרה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפתיע גורמים בסיאול ובוושינגטון כשהבטיח לעצור את "משחקי המלחמה" אחרי הפסגה בשבוע שעבר עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און בסינגפור. מיד לאחר ההכרזה ניכר בלבול בקרב הכוחות האמריקניים בקוריאה הדרומית ובממשלה בסיאול.

עם זאת, בסימן לכך שהדרום פתוח למהלך, אמר ביום חמישי הנשיא מון ג'ה-אין כי על ממשלתו להיות גמישה בכל הנוגע להפעלת לחץ צבאי על הצפון, בהנחה שהוא רציני לגבי פירוז נשקו הגרעיני. הוא אמר כי על סיאול לשקול זאת בזהירות וכי הוא ביקש מאנשי ממשלו לשתף פעולה עם ארצות הברית בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
פומפאו: לא נקל את הסנקציות על צפון קוריאה לפני פירוקה מגרעין
עצירת התרגילים? בדרום קוריאה ובצבא ארה"ב לא מכירים את הוראת טראמפ

תרגיל של צבא ארה"ב וצבא דרום קוריאה במחוז יונג'ין, 29 באוגוסט 2017. רויטרס
התרגיל מתמקד בעיקר בסימולציות ממוחשבות. "מגן החירות אולצ'י", בשנה שעברה/רויטרס

התרגילים השנתיים של ארצות הברית וקוריאה הדרומית גורמים בכל שנה למתיחות עם הצפון, הרואה בהם הכנה לפלישה אל שטחו. בחודש שעבר הסתיימו שני תרגילים גדולים - "פול איגל" ו"מקס ת'נדר". התרגיל השנתי הגדול הבא, "מגן החירות אולצ'י" אמור להיפתח בסוף הקיץ. התרגיל מתמקד בעיקר בסימולציות ממוחשבות מאשר בתרגילי שדה שבהם נעשה שימוש בכלי נשק שונים, בטנקים ובכלי טיס.

טראמפ הגן היום על המהלך ואמר כי הוא עוצר את התמרונים מאחר שהם "יקרים מאוד" ושופכים אור שלילי על המשא ומתן, שלדבריו מתנהל ברוח טובה. "הם גם די פרובוקטיביים", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "אפשר גם לחדש אותם מיד במקרה שהשיחות ייכשלו, משהו שאני מקווה שלא יקרה".

כ-28,500 חיילים אמריקנים עוד מוצבים בקוריאה הדרומית, מורשת של מלחמת קוריאה, שהסתיימה ב-1953 בשביתת נשק כך שמבחינה טכנית, הצדדים נמצאים עוד במצב מלחמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עוד דווח ביונהאפ כי במהלך השיחות הצבאיות בין שתי הקוריאות ביום חמישי האחרון - הראשונות זה יותר מעשור - ביקשו נציגי הדרום מעמיתיהם להסיג קני ארטילריה 30 עד 40 ק"מ מאזור הגבול המפורז, המבוצר היטב. משרד ההגנה בסיאול הכחיש זאת. השיחות, שנערכו בכפר הגבול פנמונג'ום, שבו נפגשו שני מנהיגי הקוריאות באפריל והבטיחו לחדול מ"פעולות עוינות", לא הניבו שום הסכם של ממש.

(עדכון ראשון: 10:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully