וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: לא נקל את הסנקציות על צפון קוריאה לפני פירוקה מגרעין

שר החוץ האמריקני הצהיר במסיבת עיתונאים עם עמיתיו מקוריאה הדרומית ויפן כי שלוש המדינות מחויבות לפירוז מגרעין של חצי האי הקוריאני באופן "מוחלט, בלתי הפיך וניתן לפיקוח". טראמפ: "קים עשה דברים רעים, אבל כך גם אחרים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר הלילה (חמישי) כי הסנקציות על קוריאה הצפונית יוסרו רק כשזו תשלים את תהליך פירוקה מנשק גרעיני באופן מוחלט. זאת בעקבות הצהרות התקשורת בפיונגיאנג בתום הפסגה בין המנהיג קים ג'ונג און לבין הנשיא דולנד טראמפ ולפיהן תיתכן הקלה הדרגתית על העיצומים החונקים.

במסיבת עיתונאים משותפת בסיאול עם עמיתיו מקוריאה הדרומית ומיפן, הדגיש פומפאו כי "אנחנו מחויבים לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני באופן מוחלט, בר אימות ובלתי-הפיך". המונח הזה נעדר מהמסמך שעליו חתמו טראמפ וקים בסינגפור ביום שלישי, שבו הביעו את מחויבותם ל"פירוז מוחלט", מונח מעורפל יותר. לדבריו, טראמפ היה "ברור לחלוטין" בשיחותיו עם קים בנושא הצורך בפירוק הגרעין בטרם יקבל הקלות כלשהן בצעדים הבינלאומיים נגד ארצו.

לקריאה נוספת על הפסגה ההיסטורית
פומפאו: מקווים לפירוק מגרעין משמעותי של צפון קוריאה עד 2020

מסיבת עיתונאים בסיאול בהשתתפות שרת החוץ של קוריאה הדרומית קאנג קיונג וואה, שר החוץ היפני טארו קונו ושר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, 14 ביוני 2018. רויטרס
מחויבים לפירוז. פומאפו עם קונו וקאנג, הלילה/רויטרס

פומפאו אמר כי הפסגה הייתה "נקודת מפנה" ביחסים בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית והדגיש כי הברית עם יפן וקוריאה הדרומית נותרה איתנה - למרות ההכרזה המפתיעה של טראמפ בתום הפסגה עם קים ולפיה יעצור את משחקי המלחמה בדרום.

שרת החוץ של קוריאה הדרומית קאנג קיונג וואה אמרה במהלך מסיבת העיתונאים כי היחסים בין וושינגטון לסאול "איתנים יותר מתמיד".

שר החוץ של יפן טארו קונו אמר כי הפסגה הייתה תחילתו של "תהליך מאתגר, אך משמעותי" והוסיף כי שלוש המדינות ימשיכו במאמציהן המשותפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
"מוצלח במשא ומתן". טראמפ וקים בסינגפור, שלשום/רויטרס

טראמפ ספג ביקורת גם כל כך שלא התעמת עם קים בסוגיית הפרות זכויות האדם בארצו, אך הנשיא הודף את הביקורת. "קים עשה דברים רעים, אבל כך גם הרבה אנשים אחרים", אמר בריאיון לרשת פוקס ניוז, שנערך בעת שובו מסינגפור לארצות הברית וקטעים ממנו פורסמו בימים האחרונים. טראמפ נשאל עוד על התרשמותו מהרודן שעמו חתם שלשום על הסכם הבנות לקראת התפרקותו בעתיד מנשק גרעיני ואמר כי הוא "אדם חכם" ו"מוצלח מאוד במשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully