וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן וממשלת אפגניסטן חגגו הפסקת אש היסטורית - עד שהגיע דאעש

הצדדים הלוחמים זה בזה ב-17 השנה האחרונות התפללו יחד בעיד אל-פיטר, והנשיא אף הכריז על הארכת הפסקת האש ללא הגבלה כדי להתחיל בשיחות שלום. ואולם, לפחות 25 נהרגו בפיצוץ מכונית תופת בכינוס של אנשי ממשל וטליבאן במזרח המדינה

צילום: רויטרס

אפגניסטן האריכה אתמול (שבת) באופן חד-צדדי את הפסקת האש ההיסטורית עם טליבאן, אחרי תחילת ההפוגה שבמהלכה חגגו שני הצדדים את עיד אל-פיטר. הארגון, המנהל מאבק בממשלה בקאבול כדי לשוב לשלטון מאז הופל על ידי צבא ארצות הברית ב-2001, טרם הודיע אם יסכים להצטרף ליוזמה של הנשיא אשרף ראני, שקורא לפתיחת משא ומתן לסיום המלחמה.

על המראות יוצאי הדופן, שבמהלכם התחבקו לוחמי טליבאן עם כוחות הביטחון האפגניים והתפללו יחד עמם במסגדים, העיבה מתקפה קטלנית של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במזרח המדינה. מכונית תופת התפוצצה בכינוס של טליבאן וגורמי ממשל במחוז ננגרהאר, ולפחות 25 בני אדם נהרגו. דאעש אינו חלק מהפסקת האש, והוא מנהל מאבק הן בממשלת אפגניסטן והן בטליבאן.

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: מנהיג טליבאן הפקיסטני חוסל בתקיפה אמריקנית
טליבאן הכריז על הפסקת אש היסטורית עם ממשלת אפגניסטן

זירת פיגוע במזרח אפגניסטן, אחרי פיצוץ מכונית תופת של דאעש, 16 ביוני 2018. רויטרס
זירת הפיגוע בננגרהאר, אתמול/רויטרס

במסגרת הפסקת האש, הראשונה מאז תחילת המלחמה, לוחמי טליבאן יוכלו לקבל סיוע רפואי והומניטרי ואסירי טליבאן יוכלו לראות את משפחותיהם. כמה עשרות מלוחמי הארגון הקיצוני אף שוחררו על ידי הנשיא, שאמר כי החגיגות המשותפות של עיד אל-פיטר "הוכיחו שכולנו למען השלום". ראני הוסיף כי ממשלו מוכן ל"שיחות מקיפות על כל הנושאים".

נשיא אפגניסטן אף אישר את חיסולו של מנהיג טליבאן הפקיסטני, מולא פזלולה, בתקיפת מל"ט אמריקני ביום חמישי האחרון. מותו של האיש שהורה על מתקפות טרור קטלניות בפקיסטן עשוי להפיג את המתיחות בין שתי השכנות ובין פקיסטן לבין ארצות הברית. אסלאמאבד מואשמת על ידי קאבול וושינגטון בכך שהיא מעניקה מקלט לבכירי טליבאן האפגני, בעוד שהיא מכחישה זאת ומאשימה את שכנתה בכך שהיא מאפשרת לאנשי טליבאן הפקיסטני לפעול משטחה.

גם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו התייחס להתפתחויות באפגניסטן, ואמר כי שיחות השלום צריכות לדון בתפקידם של "הכוחות והשחקנים הבינלאומיים". לדבריו, "ארצות הברית מוכנה לעבוד יחד עם הצדדים כדי להשיג הסכם שלום והסדר פוליטי שיוביל לסיום המלחמה הזאת". טליבאן, שהכחיש מוקדם יותר החודש כי הוא מנהל שיחות סודיות עם ממשלת אפגניסטן, מתנה את תחילת המשא ומתן בעזיבת הכוחות הזרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תושבים עושים סלפי עם לוחמי טליבאן, קאבול, אפגניסטן, 16 ביוני 2018. רויטרס
תושבים בקאבול עושים סלפי עם לוחמי טליבאן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully