וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן הכריז על הפסקת אש היסטורית עם ממשלת אפגניסטן

הארגון הצטרף ליוזמה של הממשלה בקאבול, ויפסיק את הלחימה בעיד אל-פיטר. זאת הפעם הראשונה שהוא זאת מאז פלישת ארה"ב ב-2001, ובאו"ם מקווים שזה צעד בדרך לשיחות שלום

עריכה: יאיר דניאל

טליבאן הכריז היום (שבת) על הפסקת אש עם ממשלת אפגניסטן למשך שלושה ימים בזמן עיד אל-פיטר, המציין את סוף חודש הרמדאן. זאת הפעם הראשונה מאז שארצות הברית הפילה את משטרו של הארגון הקיצוני ב-2001 שהוא מכריז על השעיית הלחימה, והיא מגיעה ימים אחרי הכרזה חד-צדדית מצד הממשלה בקאבול.

הארגון, השואף לשוב לשלטון ולכפות משטר הלכה אסלאמי במדינה, הדגיש כי הוא ימשיך בפעילותו נגד הכוחות הזרים במדינה. שעות לפני ההכרזה על הפסקת האש, לוחמי טליבאן הרגו כ-60 איש משורות כוחות הביטחון האפגניים בשורת מתקפות באזורים שונים במדינה.

נשיא אפגניסטן אשרף ראני אמר כי הצעד של טליבאן, שאמור לצאת לפועל ב-15 ביוני, הוא הזדמנות עבור הארגון להבין כי "המערכה האלימה" שלו לא "כובשת את לבבות האזרחים, אלא מרחיקה אותם עוד יותר מהמטרה שלהם".

עוד בוואלה! NEWS:
בתום כינוס דתי נגד טרור: לפחות שמונה הרוגים בפיגוע בקאבול
אחרי 30 שנה: טייס סובייטי שהופל באפגניסטן אותר בחיים
טליבאן ודאעש משתוללים, וכמחצית מילדי אפגניסטן לא הולכים לבית ספר

כוחות אפגניים מציגים שבויים של טליבאן בדרום המדינה, 18 במרץ 2018. רויטרס
לוחמי טליבאן שבויים מוצגים על ידי כוחות אפגניים, מרץ/רויטרס

הממשל בקאבול הכריז על הפסקת האש בעקבות מפגש של אנשי דת בעיר הבירה מוקדם יותר השבוע, שבסופו הוציאו פתווה המגנה את פעולות הטרור. הם בעצמם היו מטרה לפיגוע התאבדות, שאירע בסיום הכינוס. 14 בני אדם נהרגו, וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על כך. הממשלה הבהירה כי היא תמשיך להילחם בדאעש גם בזמן הפסקת האש.

טליבאן לא פירט מדוע הוא קיבל את ההחלטה המפתיעה בהצהרה שמסר, אך הוא ציין כי הוא ישקול לשחרר שבויי מלחמה כל עוד הם לא יילחמו נגדו. עם זאת, הארגון הדגיש כי הוא יגן על עצמו בתקיפות אם הוא יהיה נתון למתקפות.

גורמים אפגניים שיבחו את הצטרפות טליבאן להפסקת האש, ונציג האו"ם במדינה, טדמיצ'י יממוטו, אמר כי הוא מקווה שיהיה זה בסיס לשיחות שלום לסיום המלחמה הממושכת.

בארצות הברית, מחלקת המדינה הודיעה כי צבא ארצות הברית וכוחות נאט"ו "יכבדו את הפסקת האש". כ-15 אלף לוחמים זרים נותרו באפגניסטן, אחרי שרובם נסוגו ב-2014. נוכחותם נותרה אחד מסלעי המחלוקת העיקריים בין הממשלה לבין טליבאן, הדורש את נסיגתם כתנאי מקדים למשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully