וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן ודאעש משתוללים, וכמחצית מילדי אפגניסטן לא הולכים לבית ספר

3.6.2018 / 13:09

דוח מדאיג מראה כי לראשונה מ-2002, חלה עלייה במספר הילדים במדינה שאינם לומדים במוסדות חינוך. זאת בשל התפשטות הלחימה, העוני, נישואי ילדים ואפליה נגד בנות. "המצב הזה לא יכול להימשך"

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

כמעט מחצית מכלל ילדי אפגניסטן אינם לומדים בבתי ספר בשל המלחמה, העוני, נישואי ילדים ואפליה נגד בנות - כך עולה מדוח שפרסמו היום (ראשון) ארגוני סיוע הומניטריים. זאת הפעם הראשונה מאז 2002 שהמספרים נמצאים בעלייה. התפשטות האלימות הובילה בתי ספר רבים להיסגר ופגעה בהישגים השבריריים שהושגו בחינוך ילדות במדינה, שבה מיליונים לא דרכו מעולם בכיתה.

בדוח של קרן הילדים של האו"ם יוניצ"ף, הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי ומכון המחקר העצמאי סמואל הול, נכתב כי 3.7 מיליון ילדים בני שבע עד 17 - או 44% מכלל ילדי המדינה - אינם לומדים בבית ספר. הדוח הוצג על ידי שר החינוך מירוויס בלקהי.

טליבאן, שפועל לשוב לשלטון מאז הופל על ידי ארצות הברית ב-2001, מתנגד בתקיפות לחינוך ילדות ואיומים מצד ארגון "המדינה האסלאמית" הוביל לסגירת עשרות בתי ספר. מבלי להזכיר את הארגונים בדבריו, אמר שר החינוך כי יש "סיבות רבות" לכך שילדים אינם הולכים לבתי ספר. "חינוך ילדים הוא הדבר החשוב ביותר בהתפתחותן של קהילות אנושיות", אמר. "זה הכלי החשוב ביותר למאבק במלחמה, בעוני ובאבטלה".

ילדות קוראות בקוראן במדרסה בקאבול, אפגניסטן, במהלך חודש הרמדאן, 28 במאי 2018. רויטרס
ילדות במדרסה בקאבול, בשבוע שעבר/רויטרס

לפי ארגוני הסיוע, במחוזות שבהם המצב הוא הקשה ביותר, עד 85% מהילדות אינן לומדות בבתי ספר. הם לא פירטו את פרק הזמן המדובר או עשו השוואות עם תקופות מקבילות.

באפריל, פעילי טרור שרפו שני בתי ספר, ומאות בתי ספר פרטיים נסגרו בשל מעשי האלימות המתרבים. "המצב הזה לא יכול להימשך באפגניסטן, אם אנחנו רוצים להגשים את הזכות שיש לכל ילד לחינוך", נכתב בדוח. "כשילדים אינם בבית ספר, הם חשופים לסכנה גדולה יותר לפגיעה, לניצול ולגיוס".

זיוואר, נערה ממחוז דיקונדי שבמרכז המדינה, ואחד מהבטוחים ביותר במדינה, אמרה כי היא הייתה בבית ספר עד גיל 14. "אני יכולה לקרוא ולכתוב, אני יכולה לכתוב מכתב", אמרה בסמינר. "אני לומדת מספרים. אני רוצה להמשיך את לימודיי. אני רוצה להיות רופאה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully