וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: מנהיג טליבאן הפקיסטני חוסל בתקיפה אמריקנית

16.6.2018 / 18:03

משרד ההגנה בקאבול מסר כי מולא פזלולה, שאחראי על שורת מתקפות טרור קטלניות, נהרג בתקיפה במזרח המדינה. חיסולו יכול להקל על המתיחות בין ארה"ב לפקיסטן, שמואשמת בכך שהיא מאפשרת לטליבאן האפגני לפעול משטחה

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פיגוע התאבודת בקאבול, אפריל)

מנהיג טליבאן הפקיסטני, מולא פזלולה, חוסל בתקיפת מל"ט אמריקני באפגניסטן - כך מסר אתמול (שישי) דובר משרד ההגנה בקאבול. גורם בכוח נא"טו במדינה אישר כי האדם המבוקש ביותר בפקיסטן נהרג בפעולה שהייתה בשיתוף פעולה עם הכוחות האפגניים. בארגון טרם אישרו את מותו.

פזלולה היה ידוע לשמצה בעקבות הטבח ב-132 ילדים ב-2014 והירי בתלמידה מלאלא יוספזאי ב-2012, ששרדה את ניסיון ההתנקשות וזכתה בפרס נובל לשלום כעבור כמה שנים. התקיפה הייתה במחוז כונאר שבמזרח אפגניסטן, הגובל בפקיסטן. הצבא בפקיסטן בירך על החיסול, אחרי שקיבל עדכון מהנשיא האפגני אשרף ראני.

התקיפה אירעה בזמן הפסקת האש עם טליבאן המקומי, שעליה הכריזה הממשלה בקאבול בשבוע שעבר ונכנסה לתוקף עם תחילת עיד אל-פיטר. זאת הפעם הראשונה מאז הופל המשטר של טליבאן בפלישה האמריקנית ב-2001 ששני הצדדים מכריזים על הפסקת אש. כוח נאט"ו במדינה, המובל על ידי ארצות הברית, הבהיר כי הוא מכבד את הפסקת אש, אך ימשיך לפעול נגד ארגוני טרור אחרים כמו ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואל-קאעדה ושומר על זכות להגן על עצמו.

מנהיג טליבאן בפקיסטן, מולא פזיזולה. אתר רשמי
מכה לארגון. מנהיג טליבאן פזיזולה/אתר רשמי

טליבאן הפקיסטני מנהל התקוממות בת עשור כדי להקים משטר אסלאמי נוקשה, אבל רוב לוחמיו נמלטו לאפגניסטן. הם פועלים בנפרד מטליבאן באפגניסטן, שלטענת וושינגטון וקאבול זוכה למקלט בפקיסטן, שמכחישה זאת ומאשימה את אפגניסטן בכך שהיא מאפשרת ללוחמי טליבאן הפקיסטני לפעול משטחה.

מותו של פזלולה יכול להקל על המתיחות בין ארצות הברית לפקיסטן, הנחשבת לגורם מפתח בעידוד מנהיגי טליבאן האפגני לפתוח במשא ומתן לסיום המלחמה בת 17 השנה באפגניסטן. במרץ, הציבה ארצות הברית פרס של חמישה מיליון דולר על ראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully