וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור השווה בין הפלות להשבחת הגזע הנאצית: "רק עם כפפות לבנות"

17.6.2018 / 0:24

בנאום מאולתר שנשא בפני איגוד משפחות איטלקי אמר פרנציסקוס כי עליהן לקבל את "הילדים שאלוהים העניק להן" ותקף את הבדיקות הנערכות במהלך ההיריון. "אנחנו עדים לאותו דבר שהנאצים עשו במאה הקודמת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס השווה היום (שבת) בין הפלות לבין תכנית השבחת הגזע של הנאצים, וקרא למשפחות לקבל את הילדים ש"אלוהים העניק להם". פרנציסקוס אמר את הדברים במהלך נאום ספונטני שנשא בפני ארגון משפחות איטלקי.

הוותיקן לא פרסם תמלול של הערותיו, אך אלו צוטטו על ידי כלי תקשורת איטלקיים ולפיהם הוא גינה את הבדיקות הנערכות במהלך ההיריון, שבסופן יכולים ההורים לבחור אם להפיל את העובר במקרים שבהם מתגלים מומים קשים או בעיות אחרות.

"במאה הקודמת, כל העולם נחרד ממה שעשו הנאצים כדי לטהר את הגזע. היום, אנחנו עדים לאותו דבר רק עם כפפות לבנות", צוטט האפיפיור. הוא דחק במשפחות לקבל את הילדים "כפי שאלוהים נתן לנו אותם".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר "היום הכי קשה בעוטף עזה": צה"ל ירה לעבר משגרי עפיפוני תבערה
פוצע שמונה הולכי רגל ונמלט בריצה: תיעוד הדריסה במוסקבה
בעקבות נוסח חוק הגיוס החדש: חילוקי דעות במפלגות החרדיות

האפיפור פרנציסקוס ב-15 ביוני 2018. רויטרס
מקדיש את כהונתו לעיסוק במשפחה ונישואים. פרנציסקוס/רויטרס

בכך חזר האפיפיור על עמדותיהם התקיפות של קודמיו נגד הפלות ושילב אותן בגינוי נרחב יותר של מה שכינה "תרבות ההשלכה". הוא תקף פעמים רבות את היחס שלו זוכים העניים, המבוגרים והעוברים כמי שאינם "זכאים להגנה ולכבוד על ידי חברה המוקירה במקום זאת כוח אינדיבידואלי".

הוא גם הוקיע את את העובדה שגם נשים לעתים קרובות נתפסות כחלק מאותה "תרבות השלכה", כשחלקן נאלצות להזנות את עצמן. "כמה מכם מתפללים עבור הנשים המושלכות הללו, עבור הנשים המנוצלות הללו, עבור הילדות שנאלצות למכור את כבודן כדי לקבל עבודה?", שאל האפיפיור.

פרנציסקוס הקדיש את מרבית כהונתו לעיסוק בנושאי המשפחה והנישואים. הוא צפוי להדגיש זאת במהלך מסעו המתוכנן לאירלנד באוגוסט, שבמהלכו הוא ינאם בפני עצרת של הכנסייה הקתולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully