וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות נוסח חוק הגיוס החדש: חילוקי דעות במפלגות החרדיות

16.6.2018 / 22:24

לארח שמועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל החסידית הורתה לחבריה לפרוש מהקואליציה אם יקודם החוק ללא שינוי, ח"כ גפני מדגל התורה הליטאית אמר כי הנוסח "בסדר". החסידים מובילים בשנה האחרונה את הטון החריף במפלגה, והחלטת האדמו"רים של הסיעה הפתיעה רבים

צלמים זמניים מורשים

חילוקי דעות במפלגות החרדיות סביב חוק הגיוס. יו"ר סיעת "דגל התורה" ח"כ משה גפני הבהיר בסוף השבוע כי הנוסח החדש שגובש במשרד הביטחון הוא "בסדר", זאת למרות שמועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" הורתה לחברי הכנסת מטעמה כי עליהם לפרוש מהקואליציה אם החוק יקודם ללא שינויים. בש"ס לא השמיעו עד כה עמדה רשמית על החוק אך ההערכה כי עמדתם דומה לזו של גפני.

יהדות התורה, המפלגה החרדית האשכנזית, מורכבת משתי סיעות - אגודת ישראל (חסידים - בראשות ליצמן), ודגל התורה (ליטאים - בראשות גפני). החסידים מובילים בשנה האחרונה את הטון החריף במפלגה. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הוא היו"ר ויש בסיעתו יותר נציגים מבסיעה הליטאית. מלבד ליצמן, הנציגים של אגודת ישראל הם סגן השר מאיר פרוש וחברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר. לסיעה הליטאית במפלגה יש שלושה ח"כים בלבד - גפני, אורי מקלב ויעקב אשר.

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון והרב יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
ליצמן/ראובן קסטרו

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הבהירה לחברי הכנסת כי עליהם לערוך שינויים בחוק הגיוס, עוד בטרם יובא לאישור הממשלה והכנסת. מי שדחף לקו נגד הנוסח הנוכחי הוא סגן השר מאיר פרוש. האחרון הסביר כי הסיכויים שבג"ץ יפסול פעם נוספת את החוק הם גבוהים ולכן נקודת הפתיחה של החרדים בחוק הבא תהיה "גרועה יותר", כלשונו, זאת אם יסכימו לנוסח הנוכחי שכולל את סעיף הסנקציות הכלכליות על תקציב הישיבות.

הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה קיבלה כאמור את ההחלטה לפיה בלי שינויים בנוסח הנוכחי יש לפרוש מהקואליציה. לפי גורם ב'אגודת ישראל', "זה הפתיע רבים". ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הגיב לפרסום על החלטת המועצה אך הוא צפוי לפגוש את ליצמן בישיבת ראשי קואליציה שתקיים מחר בצהריים ולהבין ממנו האם פני סיעתו לפרישה אם החוק יקודם.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ח"כים מסיעות ש"ס ויהדות התורה הכריזו כי לא יצביעו בעד חוק המואזין. עריכה: יאיר דניאל, מערכת וואלה! NEWS
לא מיהר להתנגד לנוסח הצעת חוק הגיוס. גפני/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: יאיר דניאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully