וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא לחצתי על קים בזכויות אדם כדי למנוע מלחמה גרעינית

נשיא ארה"ב הדף את הביקורת על המסמך שעליו חתם עם מנהיג צפון קוריאה, ואמר כי "קיבלנו הכול בהסכם". לדבריו, פיונגיאנג החלה להחזיר שרידי חיילים אמריקנים שנהרגו במלחת קוריאה כפי שהבטיחה

עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגן היום (שישי) על ההסכם שעליו חתם עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג בסוף הפסגה שלהם בסינגפור השבוע, בעקבות הטענות על כך שעשה ויתורים רבים מדי. "קיבלנו הכול בהסכם", אמר בריאיון לרשת "פוקס ניוז" מחוץ לבית הלבן. הוא אמר כי לא לחץ על הרודן בסוגיית זכויות האדם כדי "להימנע ממלחמה גרעינית" והוסיף כי יש לו קו ישיר עמו עכשיו.

"אני הולך להתקשר לקוריאה הצפונית", אמר טראמפ כשנשאל בריאיון מה הוא מתכנן לעשות ביום האב שחל ביום ראשון הקרוב. בהמשך, הוא אמר לכתבים במסיבת עיתונאים מאולרת כי הוא נתן לקים מספר טלפון שדרכו יוכל לדבר איתו ישירות. "הוא יכול להתקשר אליי עכשיו עם יש לו בעיות. אני יכול להתקשר אליו".

עוד אמר טראמפ כי קוריאה הצפונית החלה בהחזרת שרידי חיילים אמריקנים שנהרגו על אדמתה במהלך המלחמה בין 1950 ל-1953. זה היה אחד מארבעת הסעיפים שהופיעו במסמך ההבנות שנחתם בתום הפגישה היסטורית ביום שלישי. הצדדים הזכירו לאחר מכן הסכמות נוספות ביניהם, אך אלו לא עלו על הכתב.

לקריאה נוספת על הפסגה ההיסטורית
עוד תעמולה למשטר: טראמפ תועד מצדיע לגנרל צפון קוריאני
פומפאו: לא נקל את הסנקציות על צפון קוריאה לפני פירוקה מגרעין

דונאלד טראמפ וקים ג'ונג און חותמים על מסמך הבנות, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים חותמים על המסמך, שלישי/רויטרס

טראמפ התייחס גם להצדעה שנתן לגנרל צפון קוריאני במהלך הפסגה ואמר כי היה זה "מתוך כבוד". תיעוד הקטע שודר שוב ושוב בתקשורת במדינה הקומוניסטית ונשיא ארצות הברית ספג ביקורת על כך שהעניק את הכבוד לבכיר בצבא של אחד המשטרים האכזריים ביותר בעולם. "כשקים מדבר, העם שלו נמתח דום. אני רוצה שהעם שלי יעשה אותו דבר", אמר טראמפ, שציין מיד לאחר מכן כשנשאל על פשר דבריו כי הוא אמר זאת בציניות.

בהסכם התחייב קים ל"פירוז גרעיני מוחלט" של חצי האי הקוריאני, מונח מעורפל שבאופן מסורתי מפורש על ידי פיונגיאנג ככזה הכולל גם את הסגת "המטריה הגרעינית" של ארצות הברית מקוריאה הדרומית ומיפן. זאת בניגוד לדרישות שהעלתה וושינגטון לפני הפסגה ולפיהן על המדינה הקומוניסטית להתפרק באופן מוחלט, בר-אימות ובלתי-הפיך.

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר מאז כי וושינגטון עדיין מתעקשת על כך על אף שהמונח לא נכלל בהסכם הסופי. הוא הדגיש כי הסנקציות יוסרו רק בסיום התהליך, בניגוד למה שרמזה התקשורת הצפון קוריאנית הרשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully