וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תעמולה למשטר: טראמפ תועד מצדיע לגנרל צפון קוריאני

התקשורת במדינה הקומוניסטית משדרת בהתלהבות קטעים מהפסגה בין המנהיג לנשיא ארה"ב, בהם רגע שבו ניגש האחרון ללחוץ את ידו של איש צבא. הוא הצדיע לו במקום זאת וטראמפ החזיר לו בתנועה ששמורה לרוב לחיילים אמריקנים

עריכה: איתי עמרם

התקשורת הממלכתית בקוריאה הצפונית שידרה היום (חמישי) קטעים מהפסגה ההיסטורית בין המנהיג קים ג'ונג און לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבו נראה האחרון מצדיע לגנרל צפון קוריאני.

בחלקים מהסרט הממושך בן 42 הדקות ששידרה הטלוויזיה הרשמית נראה קים לוחץ את ידו של טראמפ, לפני שהנשיא פנה ללחוץ את ידו של הגנרל שעמד בסמוך לרודן. הבכיר הצבאי נראה מבולבל והצדיע במקום זאת, ובתגובה הצדיע לו טראמפ בחזרה.

בדרך כלל, נשיאים אמריקניים מצדיעים לחיילים אמריקנים, אבל לא לאנשי צבא של מדינות אחרות. גורם אמריקני אמר לרשת CNN כי טראמפ תודרך על הפרוטוקול הקובע שאין להצדיע לאנשי צבא של מדינות אחרות. ואולם, הוא אמר שהבית הלבן לא רואה בכך טעות מאחר שזה חלק מהמטרה הכוללת של אותו היום, שהייתה הפגנת כבוד לקים ולמשלחת שלו.

הבית הלבן מסר הערב כי ההצדעה הייתה "מחווה שגרתית" וכי טראמפ העלה את סוגיית הפרות זכויות האדם בפגישתו עם קים.

עוד בנושא:
צפון קוריאה חוגגת: "ארה"ב תעצור אימונים בדרום ותסיר סנקציות"
הצהרת הפסגה בין טראמפ לבין קים: המסמך המלא
סלפי על החוף: קים יצא מהמלון המבוצר לסיור לילי בסינגפור

טראמפ מצדיע לגנרל מצבא קוריאה הצפונית בפסגה עם קים בסינגפור, 12 ביוני 2018. צילום מסך
חובבנות או כבוד? טראמפ מצדיע לגנרל/צילום מסך

טראמפ נוהג להצדיע כשהוא פוגש בלובשי מדים והוא הצדיע גם לאנשי צבא סינגפורים במהלך הפסגה. עם זאת, בקוריאה הצפונית שורר אחד המשטרים האכזריים ביותר בעולם והכבוד שהעניק נשיא ארצות הברית לאחד מבכירי צבאה נתפס כמתן לגיטימציה לשלטון.

המקרה הזכיר גם את הביקורת שספג הנשיא הקודם ברק אובמה בתחילת כהונתו, כשהוא קד קידה לכבודו של עבדאללה מלך ערב הסעודית. אז, טראמפ כינה את אובמה "חובבן".

ברשת CNN דווח כי בקטעים אחרים ששודרו על ידי התקשורת במדינה הקומוניסטית נראה קים כשהוא מתכונן לפסגה בסינגפור במטוסו ונח במתחם המפואר שבו שהה בעיר-המדינה. קים והתקשורת בארצו שיבחו את סינגפור על הניקיון המופתי בה, ודווח כי קים "ילמד" רבות ממארחיו. "הוא ילמד רבות מהידע הטוב ומהניסיון בסינגפור בשורת תחומים בעתיד", הכריזה בהתלהבות בתקשורת הממלכתית.

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully