וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: לא נהסס לאפשר לאיראן לבנות בסיסים בסוריה אם יהיה צורך

נשיא סוריה אמר כי אין בסיסים כאלו כיום, חרף טענות ישראל, אך יאפשר זאת אם יידרש לכך. הוא אמר כי טרם החליט אם המצב באזור הגבול ייפתר באמצעים צבאיים. "נותנים לתהליך הפוליטי הזדמנות"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניב מעוז

נשיא סוריה בשאר אסד אמר הערב (רביעי) כי טרם החליט אם המצב באזור הגבול עם ישראל ייפתר באמצעים צבאיים או בפיוס. "אנחנו נותנים לתהליך הפוליטי הזדמנות, אם זה ייכשל, אז שחרור האזור יהיה חייב להיות בכוח", אמר בריאיון לרשת "אל-עאלם" האיראנית. לדבריו, אין בסיסי צבא איראניים בסוריה, אך הוא לא יהסס לאפשר את הקמתם אם יהיה צורך. הוא הוסיף כי חיזבאללה יישאר בסוריה בעתיד הקרוב לנוכח הצורך הצבאי בו.

ישראל טוענת כי איראן מקימה בסיסים בסוריה והופכת אותה למוצב קדמי נגדה, ומזהירה כי לא תאפשר את המשך התבססותה. בחודש שעבר שיגרו כוחות איראניים עשרות רקטות לעבר רמת הגולן, מבלי לגרום לנזק, ובתגובה תקף חיל האוויר מטרות רבות בתוך סוריה, שלפי ישראל היו איראניות. עם זאת, בטהראן הכחישו זאת והם חוזרים ואומרים כי בסוריה מוצבים רק יועצים צבאיים, לבקשת המשטר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר במהלך ביקורו באירופה בתחילת החודש כי אם אסד יאפשר לאיראנים להתבסס בשטח ארצו, "הוא לא יהיה חסין יותר".

לקריאה נוספת בנושא
אסד: ישראל לא מתואמת עם רוסיה על תקיפותיה בסוריה
נתניהו מאיים: "אם אסד יזמין כוחות איראניים - הוא לא חסין יותר"

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בראיון לעיתון יווני בדמשק 10 במאי 2018. רויטרס
מרגיש בטוח. אסד בריאיון בחודש שעבר/רויטרס

אסד השיב לעצמו שטחים נרחבים ברחבי המדינה בשנים האחרונות, בסיוע רוסיה ואיראן, אך בשבועות האחרונים דווח על מתיחות בתוך הברית. זאת ברקע מגעים בין ישראל לרוסיה על הרחקת כוחות איראנים, חיזבאללה ואחרים מאזור הגבול, שככל הנראה לא הביאו לתוצאות בשטח. ואולם, כלפי חוץ, בכירים בשלוש המדינות ממשיכים להצהיר על שיתוף פעולה מוצלח.

עוד אמר אסד בריאיון כי סוריה "לא הפסיקה להילחם נגד טרורסטים וכי באותו הזמן גם לא הפסיקה להגיב נגד תקיפות ישראל עם היכולות שבידיה". לדבריו, "התגובה האמתית נגד תקיפות ישראל היא להכות בצבא הישראלי שנמצא בסוריה, שבפועל הוא הטרורסטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully