וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים ל"גרעין של נסראללה": צה"ל החל בניסוי המדמה פיצוץ מצבור אמוניה

14.6.2018 / 8:30

מערכת הביטחון החלה בימים האחרונים לבחון את התגובות לפגיעות ישירות במצבורי חומרים מסוכנים, ברקע האיומים התכופים של חיזבאללה לשגר טילים לעבר ריכוזים גדולים. מטרת הניסוי היא לשפר את רמת המוכנות ודרכי ההתמודדות במצבי מלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

פיקוד העורף בליווי גורמים הנדסיים וגורמי ביטחון נוספים עורכים בימים האחרונים ניסוי ראשוני ומיוחד שבוחן פגיעה ישירה במכלי חומרים מסוכנים כמו אמוניה, חנקן וברום. במסגרת הניסוי, שנערך בנגב, מפעילים גורמי צבא שונים חומרי נפץ שונים בצמוד למכל החומר המסוכן על מנת לבחון את התגובה בשטח, היקף ההשפעה והנדידה של החומר. על בסיס הנתונים שייאספו על ידי גורמי המקצוע השונים, יופקו מסקנות ולאחר מכן ייצאו הנחיות בנוגע לדרכי ההתמודדות במצבים דומים.

מטרת הניסוי היא לשפר את רמת המוכנות ודרכי ההתמודדות במצבי מלחמה והסלמה. זאת מאחר שקיימים לא מעט מפעלים ברחבי הארץ שמחזיקים במצבורי חומרים מסוכנים החשופים לפגיעה ישירה ופיצוץ בקנה מידה שעשוי להביא להרג אזרחים במרחב. אלו הפכו למטרות עבור ארגוני טרור שונים, בראשם חיזבאללה, המאיים לפגוע בהם ולשגר אליהם טילים במלחמה הבאה.

עוד בוואלה! NEWS
במחנה פליטים לאור יום: כך עצרו לוחמי דובדבן את המחבל שהרג את חברם
מקלעים, ציוד הסוואה ותחמושות: צה"ל הכריז על מבצע החזרת ציוד צבאי
ליברמן: הליום למטרות רפואיות - הופך לבלוני תבערה להצתת שדות

מפעלי האמוניה בחיפה, אפריל 2015. ערן גילווארג
נסראללה מאיים לפגוע במכלי האמוניה. המתחם במפרץ חיפה/ערן גילווארג

בשנתיים האחרונות מיפה פיקוד העורף ריכוזי חומר מסוכנים ברחבי הארץ ונערכה חשיבה מחודשת על מיגון של מתקנים רגישים. כמו כן, נכתבו הנחיות למצבי חירום כיצד לנהוג כשיש היקף חומרים מסוכנים בכמות גבוהה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מרבה לאיים בשיגור טילים לעבר מכלי האמוניה בחיפה. הוא ציין באיומיו כי פגיעת טילים בריכוז האמוניה שווה ערך לפצצת אטום, שכן הוא מאיים על מאות אלפי אזרחים. במערכת הביטחון טוענים כי איומיו של נסראללה בשילוב המאמץ של הארגון השיעי להניח את היד על טילים ורקטות מדויקות שמסוגלות לפגוע במרחק של פחות מ- 50 מטרים מהמטרה שנקבעה מראש, מהווה איום ממשי על עורף מדינת ישראל.

בהתאם לכך, מתבצעים ניסויים ובדיקות ותרגילים נועדו להתמודד עם האיומים בצורות שונות, לצד מוכנות גבוהה במצבי מלחמה עם מערכות הגנה אקטיביות כמו "כיפת ברזל, "שרביט קסמים","פטריוט ומערכות החץ השונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חסן נסראללה, אוקטובר 2015. רויטרס
איומיו מהווים איום ממשי על העורף. נסראללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully