וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייעת בגן בגבעתיים חשודה בהתעללות בבת שנתיים; גננת נוספת נחקרה בעבר

יממה לאחר הגשת כתב אישום בגין הריגה נגד סייעת מגן בפתח תקווה, המשטרה חוקרת מקרה נוסף של פגיעה בפעוטות. אב לבת שנתיים התלונן כי בתו ספגה מכות במהלך שהותה בגן ובידי השוטרים תיעוד וידאו מהמקום. מעצרה הוארך בארבעה ימים

אילוסטרציה אישה אזוקה. ShutterStock
החשודה תובא בשעות הצהריים לדיון בהארכת מעצרה אילוסטרציה/ShutterStock

סייעת בגן ילדים בגבעתיים נעצרה אתמול (שני) בחשד שהתעללה בילדים שהיו תחת השגחתה. המשטרה עצרה את הסייעת, בעקבות תלונה שהגיש אב לילדה בת שנתיים בגין פגיעה בבתו, שלדבריו ספגה מכות במהלך שהותה בגן.

הסיייעת, ליהיא בן דניאל, חשודה שהיכתה ובעטה בילדים נוספים ובידי המשטרה תיעוד ממצלמות וידאו המותקנות בגן, המראה על פי החשד לפחות מקרה אחד נוסף של פגיעה בילדים. בתום חקירתה במשטרה אתמול הוחלט להותיר את הסייעת במעצר והיום הוארך מעצרה בארבעה ימים בבית משפט השלום בתל אביב.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"נעמוד כחומה בצורה, לא באלימות": החל פינוי 15 בתים במאחז נתיב האבות
חוק הגיוס: החרדים מוחים - אך לא צפויים לעורר משבר קואליציוני
טראמפ וקים חתמו על מסמך הבנות: "העולם יראה שינוי היסטורי

הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
הפגנת מחאה בקריית הממשלה בתל אביב בקריאה לפקח על מעונות ילדים, שלשום/ראובן קסטרו

נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר רס"ב גיא קלדרון אמר כי בידי החוקרים ראיות הקושרות את החשודה בצורה מלאה לחשדות נגדה וכי מדובר במקרה חמור. סנגורה של הסייעת, עו"ד יאיר מושייב, אמר כי הייתה מעורבת במקרה אחר של אלימות לפני כשבועיים ושוחררה בתום חקירתה, לאחר ששיתפה פעולה עם חוקריה, ותמה מדוע המשטרה מתעקשת להותירה במעצר. השופט עלאא מסראווה אמר במהלך הדיון כי הסרטון שהציגה המשטרה "מזעזע, לא פחות".

אמה של הפעוטה מגבעתיים שמצלמות האבטחה תיעדו כיצד גננת הפעוטון מכה את ביתה אמרה לוואלה!NEWS כי "איבדתי את האמון בהנהלת הגן. מיד לאחר שהזדעזענו מהתיעוד האלימות הקשה של הגננת והסייעת כלפי ילדי הגן, החלטנו בבית להוציא את ביתי מגן הילדים". עוד הוסיפה אמה כי "בתי כבר החלה את לימודיה בגן חדש - גן בו המצלמות פתוחות וכל הורה יכול לצפות בהן". באשר למעצרן של הגננת והסייעת, סיפרה האם כי הופתעה מאוד שהגננת שתועדה מכה את בתה דקות ארוכות שוחררה למעצר בית ואילו מעצרה של הסייעת הוארך, "צריך לנהוג בשתיהן באותה מידת דין, הגננת אשמה בדיוק כמו הסייעת אם לא יותר ממנה, ברגע שנודע לי הדבר פניתי בעצמי למשטרה במחוז ודרשתי שהגננת תתוחקר ותטופל באותה חומרה", הוסיפה.

אב לילד בגן סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הסייעת נראתה במצלמות האבטחה במקום כשהיא מכסה בשמיכה את גופה של אחת הילדות, מורידה את נעליה ומתחילה לחבוט בה ולהכותה. לדבריו, בתיעוד התקרית נראתה הסייעת מכה את הילדה "כאילו זה כלבלב פרוע שאתה רוצה לאלף ולהרגיע אותו". הוא הוסיף כי האירוע החריג אישש את החשש הכבד של ההורים שמדובר ב"תרבות של אלימות והפקרות", בגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הגננת הטיחה את הפעוטה כמו שק מלט על המזרון"

"היא השליכה את צלחת האוכל של הילדה ונתנה לה שתי כפות, זה נראה כמו מהלך של נקמנות"

אותו האב סיפר כי בירור שערכו ההורים העלה כי גננת נוספת היכתה ילדים בגן. לדבריו, המקרה נחשף לאחר שההורים דרשו מהצוות גישה חופשית למצלמות המתעדות את המתרחש במקום - אך המטפלות התנגדו. "הם טענו שאינם רוצים להיות כל הזמן תחת מעקב צמוד - ושאנחנו 'צריכים לסמוך על הניסיון העשיר שלנו עם הילדים'", אמר. לדברי האב, המקרה שלא נותן מנוחה להורים התרחש לפני כשבועיים, אז אחת מילדות הגן חזרה לביתה וסיפרה להוריה שאחת הגננות היכתה אותה.

"בהתחלה חשבנו זה לא מדויק", סיפר. "מאוד אהבנו את הגננת, היא מאוד לבבית, מאוד חמה, עם פעילויות מאוד מושקעות וחינוכיות עבור הילדים, אבל בכל זאת אותה אמא התקשרה לגננת הראשית כדי לברר את מה שהתרחש בגן, ובתגובה הגננת צעקה עליה, שללה והדפה אותה בטענות 'מה פתאום, הדברים לא התרחשו'".

לדבריו של האב, האם שלא נרגעה מהמקרה הגיעה לאחר כמה ימים אל הגן ודרשה לצפות בהקלטות של המצלמות שמוצבות בגן הילדים ואכן ראתה את תיעוד המקרה כפי שתיארה אותו בתה. "רואים את הגננת משליכה באגרסיביות את צלחת האוכל של הילדה על השולחן ונותנת לה שתי כפות על הראש בצורה מאוד גסה - ממש נראה כמו מהלך של נקמנות מצד גננת", תיאר. הוא הוסיף כי דקות לאחר מכן הסייעת נראית בתיעוד כשהיא מטיחה את הילדה על מזרון "כמו שק מלט" בזמן החלפת טיטול. "זה תיעוד קשה, היא פשוט השליכה אותה על מזרון המשחקים כאילו מדובר בשק תפוחי אדמה".

גן ילדים. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock
"מה שהכי הפריע לנו בסרטון זו השלווה והרוגע שבה המשיכו להתנהל שאר צוות הגן בזמן שהגננת מכה את הילדה המסכנה"

לדברי אותו אב, לאחר שאמה של הילדה איתרה את הסרטונים הקשים, הנהלת הגן מיד קראה לגננת החשודה שתאמר האם היו מקרי אלימות נוספים כאלה בעבר. "הגננת טענה שלא היו מקרים אחרים ומיד החלה לבכות", סיפר. לדבריו, מדובר בגננת מאוד מוכרת בעיר, "פעילה חברתית, שהייתה בעלת גן בעצמה עשרות שנים, זאת הפעם הראשונה שבאה להיות שכירה אפילו ראש העיר רן קוניק ביקר בגן לפני כמה שבועות והצטלם עם הגננת".

הורים בגן סיפרו כי לאחר שנחשף המקרה התחוללה סערה גדולה מאוד ואותה סייעת שתועדה מכה את הילדה אף התנצלה בפניהם, כתבה בהודעה כי היא "מבקשת סליחה" והוסיפה כי "זאת הייתה מעידה חד פעמית". לאחר מכן, בישיבת חירום שקיים צוות הגן עם ההורים הסייעת אף התנצלה בפניהם ומיד לאחר מכן הודיעה על התפטרותה מעבודתה. "הדבר שהכי הפריע לנו בסרטון זו השלווה והרוגע שבה המשיכו להתנהל שאר צוות הגן בזמן שאותה גננת מכה את הילדה המסכנה", הוסיף האב.

הגננת החשודה בהריגת פעוטה בפתח תקווה בהארכת מעצרה, 29 במאי 2018. מערכת וואלה!
הסייעת מגן הילדים בפתח תקווה הנאשמת בהריגה, אתמול/מערכת וואלה!

אתמול הפרקליטות הגישה כתב אישום בגין הריגה נגד אינה סקיבנקו, סייעת מגן ילדים בפתח תקווה, בפרשת מותה של הפעוטה יסמין וינטה בחודש שעבר. סקיבנקו, בת 23, נאשמה בנוסף בהתעללות בילדים נוספים שהיו תחת השגחתה. במסגרת חקירת מותה של הפעוטה בגן בפתח תקווה, נחשפו חוקרי המשטרה לצילומי מצלמות אבטחה מהפעוטון וצפו ביותר מעשרה מקרים שונים שבהם נראתה סקיבנקו, יחד עם סייעת נוספת, כשהן מכות ילדים ומתעללות בהן. בנוסף לכך, בכתב האישום נגד סקיבנקו מצוין כי הורים לפעוטות שהיו תחת השגחתה העידו כי מעולם לא ביקשו ממנה להשכיב את ילדיהם לישון כשראשיהם מכוסים בשמיכה - על אף שעשתה זאת ביותר ממקרה אחד, תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום.

(עדכון ראשון: 09:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully