וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים פוחדים לצאת מהבית": מכת כלבים משוטטים בי-ם מעוררת בהלה

עם רדת החשכה, אף רחוב אינו בטוח בשכונת גילה ובסביבתה, לאחר שלהקות כלבים רודפות אחר תושבים, ומטילות אימה על ילדי השכונה. "יש מכה קשה. ועד שלא יקרה אסון, אף אחד לא יתעורר", טענו בשכונה. בעירייה טוענים כי מחסור בלוכדים הביא לעליה בכמות הכלבים

צילום: ארכיון וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: איתי עמרם

תושבים בשכונות התפר בירושלים מדווחים בשבועות האחרונים על כלבים משוטטים רבים באזורי מגוריהם. התושבים, בעיקר בשכונת גילה, מעידים כי כלבים שמגיעים מהגדה רודפים אחריהם, לא פעם, בשעות החשיכה. בעקבות זאת, אומרים כמה מהם כי הילדים חוששים לצאת החוצה, וכן הם מביעים חשש ממחלות ומלינים על נביחות.

"הילדים שלנו פוחדים לצאת מהבית. ערב קודם הבן שלי וחברו הותקפו על ידי הכלבים, מזלנו שהצליחו לחמוק מהם", כתבה תושבת גילה בפייסבוק. ילד אחר העיד כי ארבעה כלבים רדפו אחריו כשנסע על אופניים. "כל לילה הם באים ונובחים וגם תוקפים את הכלבים הנמצאים בחצרות הבתים", תיארה תושבת נוספת.

עוד בוואלה! NEWS:
"זו רשלנות פושעת!": בית המריבה שמסעיר את המושבה השקטה
סינדרלה בסינגפור: המהפך הגדול של קים מול המערב המתפרק
גיחה בשמי יוון: צפו במטוסי הקרב מתדלקים באוויר

מכת כלבים משוטטים בירושלים. -, מערכת וואלה! NEWS
כלבים משוטטים/מערכת וואלה! NEWS, -

אין זו הפעם הראשונה שסובלים באזור גילה מכלבים משוטטים, אבל בשכונה מספרים כי כעת המצב החריף באופן ניכר. זאת, לפי חבר מועצת העירייה אלעד מלכא (סיעת התעוררות) בין היתר משום שבחודשים האחרונים היה מחסור בלוכדים לאחר שכמה עזבו ולקח זמן להכשיר חדשים.

מיכל, תושבת גילה, מספרת כי סמוך לביתה זה שנתיים נמצאת מדי לילה קבוצה של יותר מעשרה כלבים. "יצא לי לחזור כמה פעמים באמצע הלילה והם התחילו ולרדוף אחריי ונבחו. אימא שלי גם פעם נסעה עם האוטו והם קפצו עליה". היא הוסיפה כי בסוף השבוע האחרון לא חזרה לביתה בגללם. "ביום שישי יצאתי בערב וחזרתי מאוחר, וראיתי אותם אז פחדתי לחזור ברגל ונשארתי אצל חברה לישון. רק כשלא שמעתי אותם חזרתי". לדבריה, במהלך התקופה הזו הגישה כ-170 פניות לעירייה, אך עד כה לא עשו כלום. לאחרונה, נאמר לה בעירייה כי קיבלו אישור ללכוד את הכלבים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מכת כלבים משוטטים בירושלים 11 ביוני 2018. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הכלבים המשוטטים בגילה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

פוסט שכתב בנושא יו"ר המנהל הקהילתי גילה עופר איובי גרר תגובות רבות של תושבים שנתקלו בכלבים וניסו להזהיר תושבים אחרים. "קחו אתכם מקל ארוך - או נבוט - או מוט מתכת בשעות הערב כשאתם לבד מטיילים או בדרך הביתה. לצערי אין ברירה במצבים כאלה", הציע אחד התושבים. תושבת אחרת כתבה: "הם ממש מטילים פחד. הם מייללים, נובחים, רצים בטירוף וישנם פעמים שהם תוקפים אחד את השני ממש מפחיד וזה באופן קבוע ביום".

"יש מכה קשה. ועד שלא יקרה אסון, אף אחד לא יתעורר. יש אלפי כלבים משוטטים בשכונות התפר בירושלים" אמר איובי וסיפר כי הוא מקבל אינספור תלונות בנושא מתושבים. לדבריו, פנה לעירייה כמה פעמים ונאמר לו שמכשירים צוותים ללכידה, אך זה לא מספיק. "כנראה כשמפסיקים את הפעולות, אז הם מתרבים. ויש ילודה. ולדעתי היתה הפסקה של הפעולות. אין ערב שאין דיווחים ואין כלבים. כל יום שולחים לי תמונות", הוא מציין.

חבר המועצה מלכא קיבל פניות גם משכונות תפר נוספות, ובהן הר חומה ופסגת זאב. "תופעת הכלבים המשוטטים הינה בעיה חמורה אשר מהווה מטרד חמור לתושבי שכונות הפריפריה בירושלים. השירות הווטרינרי בעיר עושה מעל ומעבר לטיפול בסוגיה תוך רגישות מרבית לכלבים הללו", הוא אומר. אך לדבריו, "מאמצי השירות הווטרינרי לבד לא יספיקו ויש צורך בסיוע ממשרד החקלאות, רשות הטבע והגנים והמנהל האזרחי לפני שתתפרץ מחלה או מכת תקיפות העלולות לנבוע מלהקות הכלבים המשוטטים".

השיח סביב הנושא עורר מחלוקת לגבי אופן הטיפול בבעיה מצד תושבים החוששים לחיי הכלבים. "צריך לטפל בעניין וכמה שיותר מהר, אבל אתה חייב לוודא שלא מרדימים את הכלבים האלה. צריך לטפל בהם ולמצוא להם משפחות הם לא אשמים שאנשים רעים נטשו אותם ככה", כתב אחד התושבים בפייסבוק. גם כותבים נוספים הצטרפו לקריאה שלא להרוג את הכלבים אלא לעקר אותם ולחסן כדי למנוע מחלות.

"אף אחד לא אומר שלא צריך לפתור את הבעיה, אבל לירות בהם ולחנוק אותם בשקיות אטומות זה לא מוסרי ועבירה על חוק של צער בעלי חיים. יש אנשים שמקבלים משכורות ומחממים כסאות בעירייה ובמשרד החקלאות והם צריכים למצוא פתרון חלופי להרג". לדברי חלק מהתושבים, העירייה לא טיפלה בכלבים, בין היתר, בשל ביקורת על פגיעה בהם.

העירייה: השירות הווטרינרי פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו

"תופעת הכלבים המשוטטים היא תופעה שיש לטפל בה בכל חלקי העיר ירושלים, ובעיקר בשכונות מזרח ירושלים שם ההזנחה היא רבה. צריך לחזור ולומר - לסביבה אין גבולות. הזנחה במזרח העיר תביא למפגעים תברואתיים במערבה", אמר מאור צמח יו"ר ארגון "לך ירושלים".

מהעירייה נמסר בתגובה כי "עקב היעדר טיפול רשויות המדינה בהתרבות הכלבים המשוטטים בשטחים סביב העיר, חודרים מאות כלבים משוטטים לשכונות קו התפר ומזרח העיר ומסכנים את ביטחון ובריאות התושבים. חלקם נושאים לעיתים מחלות וחלקם אף תוקפניים לסביבה ועלולים לנשוך. השירות הווטרינרי פועל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על מנת לתפוס כלבים משוטטים".

"השירות הווטרינרי סיים לאחרונה הכשרת צוות לוכדים שייעזר ברובה חיצים ללכידת כלבים משוטטים בכל רחבי העיר. הצוות החל עבודתו ברחבי העיר ובעשרת הימים האחרונים לכד עשרות כלבים משוטטים בכל רחבי העיר. עם קבלת הפניות בשכונת גילה הצוות יגיע לפעול באזור בשבועות הקרובים". עוד נמסר כי "במקביל פנתה העירייה למשרד החקלאות וביקשה שעובדי משרד החקלאות ילכדו את הכלבים המשוטטים טרם כניסתם לעיר. הציבור מוזמן לבוא לאמץ כלבים בכלביית העירייה ובכך לתת להם חיים טובים ובית חם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully