וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רוב הציבור סבור שמירי רגב פגעה במעמד ישראל בעולם

10.6.2018 / 14:00

סקר וואלה! NEWS מראה כי 53% מהציבור סבור שפעולותיה של שרת התרבות מסבות נזק לתדמית הבינלאומית של המדינה. התוצאות שיקפו אמנם את החלוקה הפוליטית בישראל - אך כשליש מהמשיבים רואים ברגב אחראית לביטול משחק הכדורגל עם נבחרת ארגנטינה

עריכת וידאו: ניר חן
סקר אולפן וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר אולפן וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS

53% מהציבור בישראל חושבים ששרת התרבות והספורט מירי רגב גורמת נזק למעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל, ורק 29% סבורים שהיא מקדמת אותו - כך עולה מסקר וואלה! NEWS שנערך על רקע סערת ביטול משחק הידידות עם נבחרת ארגנטינה בכדורגל. יחד עם זאת, מהסקר עולה כי היחס לרגב משקף במידה רבה את החלוקה הפוליטית בישראל: 47% ממצביעי הימין סבורים שהיא דווקא מקדמת את מעמדה הבינלאומי של ישראל, ורק 30% חושבים שהיא פוגעת בו.

בצד השני של המפה, בקרב מצביעי מרכז ושמאל, רוב גורף מתנגד להתנהגות של רגב: 92% ממצביעי השמאל ו-77% ממצביעי המרכז חושבים שרגב גורמת נזק. השאלה היחידה שבה יש קונצנזוס בין ימין ושמאל היא לגבי ההתערבות הפוליטית באירועי תרבות וספורט: 63% מהציבור סבור שיש לאסור על פוליטיקאים להתערב בניהול ישיר של אירועי ספורט ותרבות, ורק 21% הביעו התנגדות להטלת איסור כזה.

לקריאה נוספת:
אבו מאזן: ביטול המשחק עם ארגנטינה הוא ניצחון להכרת העולם בנו
נתניהו על ביטול המשחק עם נבחרת ארגנטינה: "ממשיכים הלאה חבר'ה"
על ראוותנות וגאוותנות: מסתבר שמירי רגב לא מחלקת הוראות למסי

מירי רגב שרת התרבות והספורט. קובי אליהו
63% מהציבור סבור שיש לאסור על פוליטיקאים להתערב בניהול ישיר של אירועי ספורט ותרבות. השרה רגב/קובי אליהו
סקר אולפן וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר אולפן וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS

הסקר נערך בסוף השבוע שעבר שבו רגב כיכבה בכותרות אחרי ביטול המשחק עם נבחרת ארגנטינה והאשמותיה של רגב את שחקן הנבחרת ליאו מסי ב"כניעה לטרור". מהסקר המקוון, שנערך על ידי מכון המחקר "פאנלס פוליטיקס" בראשות מנחם לזר בהשתתפות 529 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת, היהודית והערבית, עולה כי רגב אינה נתפסת כאחראית העיקרית לביטול המשחק.

סקר אולפן וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר אולפן וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS

35% מהמשתתפים בסקר אמרו כי תנועת החרם על ישראל (BDS) היא האחראית לביטול, ורק 27% תלו את האחריות העיקרית על שרת התרבות והספורט. 11% מהמשיבים אמרו כי יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב הוא האחראי העיקרי ו-7% תלו את האשם במסי, כוכב הנבחרת. 16% לא ידעו לקבוע מי האחראי העיקרי לביטול המשחק. לגבי טענתה של רגב כי מסי ביטל את המשחק בגלל איומים על חייו ועל חיי משפחתו, נראה כי הציבור חלוק באופן שווה: 38% מהמשיבים ענו שהם מאמינים לטענה, 37% שהם לא מאמינים, ו25% השיבו כי אינם יודעים לקבוע זאת.

סקר אולפן וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר אולפן וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS
סקר אולפן וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר אולפן וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS

למרות טענותיה של רגב, שר החוץ של ארגנטינה חורחה פאורי טען בסוף השבוע כי המשחק בוטל, בין היתר, בעקבות העברתו מחיפה לירושלים, מהלך שאותו רגב קידמה ודחפה. אחרי ביטול המשחק רגב עברה להתמקד בתחרות האירוויזיון שצפויה להתקיים בישראל השנה, ואמרה כי במידה ואיגוד השידור האירופי יחליט לא לקיים את התחרות בירושלים, היא תמליץ לראש הממשלה על ביטולו. מהסקר עולה כי רק שליש מהציבור מסכים עם גישה זו ו-56% מהמשיבים אמרו כי הם אינם מסכימים עם הטענה שיש לבטל את האירוויזיון במידה והוא לא יתקיים בירושלים. 11% ממשתתפי הסקר השיבו כי אין להם דעה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully