וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: ראש הממשלה יהיה פטור ממס על רכבו והוצאות מעונו הפרטי

10.6.2018 / 14:30

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר, שצפויה לחסוך לנתניהו כ-8,000 שקלים בחודש שאותם הוא משלם כמס על הרכב ועל הוצאות המעון הפרטי בקיסריה. ח"כ זוהר: "אם לא נדאג למשכורת של נתניהו - הוא עלול לעזוב את תפקידו"

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה לציון יום ירושלים, 13 במאי 2018. רויטרס
"מרוויח שכר זעום". נתניהו/רויטרס

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שלפיה יינתן "פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה". לחוק יהיו השלכות בעיקר על רכבו של ראש הממשלה ועל אחזקת ביתו בקיסריה. זוהר אמר לוואלה! NEWS כי "אם לא נדאג למשכורת של נתניהו - אני חושש יחד עם אזרחים רבים שהוא יעזוב את תפקידו".

הצעת החוק קובעת כי ראש הממשלה לא יצטרך לשלם מס על "תשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו, למעט משכורת". בדברי ההסבר להצעה נכתב כי זהו העתקת מצב קיים לפטור שמקבל נשיא המדינה. "פקודת מס הכנסה מעניקה פטור ממס דומה לנשיא המדינה, ומוצע לקבוע הוראת פטור דומה גם ביחס לתשלומים הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, שנכח בדיון, אמר כי בחוק יש קשיים חוקתיים ושאפשר להגיע לאותה תכלית בלי חקיקה באמצעות הגשת בקשה מצד חשב האוצר לועדת הכספים בכנסת. נזרי הוסיף כי באופן עקרוני משרד המשפטים סבור שיהיה נכון לפטור ממס הוצאות שהם לצורך מילוי תפקידו של ראש הממשלה.

קשה להתעלם מהעיתוי שבו ח"כ זוהר מקדם את ההצעה. בחודש דצמבר האחרון קבע בג"ץ כי החל מהשנה הנוכחית ייאלץ ראש הממשלה לשלם מס על אחזקת ביתו הפרטי בקיסריה, בטענה כי הכסף שהמדינה מוציאה על אחזקת הבית הוא הטבה לעובד החייבת במס.

עוד בוואלה! NEWS:
ממה אתם מפחדים? למה ישראלים לא רוצים לדון במצב ברצועה | דעה
שרת החוץ של האיחוד ביטלה הגעתה לישראל לאחר שנתניהו סירב להיפגש עמה
פרסום ראשון: אבי גבאי פועל לביטול הבחירות לוועידת העבודה

מיקי זוהר. funder,
"המצב בלתי נסבל". ח"כ זוהר/funder

הצעת החוק של זוהר צפויה להוסיף לנתניהו לפחות 8,000 שקלים למשכורת הנטו שלו, זאת משום שראש הממשלה מסכם סכום של כ-3,000 שקלים על מס על רכבו מדי חודש וכ-5,000 שקלים נוספים על הוצאות מעונו הפרטי.

ח"כ זוהר טוען כי הצעת החוק נולדה במסדרונות לשכת ראש הממשלה. "הסתובבתי הרבה בלשכה, ובאחת הפעמים שמעתי שיחה בין אנשי לשכתו על המשכורת של ראש הממשלה. הבנתי שבחודש שעבר נתניהו קיבל משכורת של 5,000 או 6,000 שקלים נטו בלבד, וכי באופן קבוע משכורתו צפויה להיות כ-13 אלף שקלים. זה היה נראה לי לא הגיוני".

לדברי זוהר, זהו "מצב בלתי נסבל", שבו ראש הממשלה מרוויח "סכום כה זעום", כלשונו. "אני מבין שנבחרי ציבור לא אמורים להרוויח כמו טייקונים, אבל יש גבול מה מדינה צריכה להכיל. זה לא הגיוני שראש הממשלה מרוויח שכר כה זעום ועלוב. הרי לאף אדם אין ספק שאם נתניהו היה אדם פרטי, הוא היה מרוויח מיליונים ולא היה נזקק לאף עזרה. את החוק שקיים על נשיא המדינה צריך פשוט להחיל עליו. זה לא מורכב מדי".

(עדכון ראשון: 07:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully