וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אבי גבאי פועל לביטול הבחירות לוועידת העבודה

8.6.2018 / 13:35

לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר העבודה מקדם הצעה יחד עם ראשי מחוזות ופעילים במפלגה לביטול הבחירות שהיו אמורות להיערך בסוף החודש. הטענה: המהלך יחסוך מאות אלפי שקלים וימנע סכסוכים פנימיים. לפי ההצעה, כל 5,300 המועמדים יתקבלו באופן אוטומטי כצירים בוועידה

עריכת וידאו: ניר חן

פרסום ראשון: יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי פועל לביטול הבחירות לוועידת המפלגה שצפויות להתקיים בסוף החודש. כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר ביוזמה שנולדה אצל כמה ראשי מחוזות ותאים במפלגה שהפצירו בגבאי לבטל את הבחירות, בהן היו אמורים להיבחר כ-4,000 צירי ועידה חדשים, ולחילופין, לקבל כ-5,300 איש שנרשמו כמועמדים לבחירות כצירים באופן אוטומטי.

גבאי נפגש אתמול עם הפעילים המעורבים ביוזמה והחליט לקדמה, בעיקר משיקולים של חיסכון בעלויות הגדולות של הבחירות.

עוד בוואלה! NEWS:
יומן מסע מהיורוטריפ: גם אירופה מבינה שנתניהו כאן כדי להישאר
חקירת הרצח ביפו: צעיר וצעירה בני 18 נעצרו; חשד כי הכירו את הקורבן
דיווח: המתיחות בין רוסיה לאיראן בסוריה מחריפה

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בוועידת איפא"ק ב-5 במרץ 2018. ג'ון בואל, מערכת וואלה! NEWS
"מקדם את הרחבת השורות". גבאי/מערכת וואלה! NEWS, ג'ון בואל

ועידת מפלגת העבודה היא הגוף הבוחר העליון במפלגה שמקבל את ההחלטות הפוליטיות והאידיאולוגיות בהן חיבורים, איחודים, שריונים, ונושאי מדיניות שונים. אחת לכמה שנים צירי הוועידה נבחרים מחדש, כשהפעם הקודמת שהתקיימו בחירות הייתה בשנת 2012. גבאי, שנבחר לתפקידו ביולי אשתקד, הודיע בחודשים האחרונים כי הוא מעוניין להגדיל את כמות הצעירים בוועידה כדי לרענן את המפלגה, לפתוח את השורות, וגם - להחליש את כוחם של בכירים אחרים בה, שעומדים בראש מחנות של פעילים שיכולים להקשות על אישור החלטות.

תחילה, הציע גבאי לפתוח את הוועידה לכלל המתפקדים - ולתת ל-60 אלף מתפקדי העבודה את הכוח לקבל את ההחלטות במפלגה. אך הרעיון הזה נגוז במהרה ובמקום זאת סוכם על הגדלת כמות הצעירים בוועידה מכ-2,200 ל-4,000, במהלך שנועד לדבריו "לרענן ולפתוח את השורות". כעת הוא מקדם יוזמה לביטול הבחירות כליל, ולקבלתם של כל 5,300 החברים שנרשמו כמועמדים בבחירות כצירים באופן אוטומטי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אבי גבאי שלי יחימוביץ' ובוז'י הרצוג מצביעים בועידת מפלגת העבודה, 14 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
האשמות כי לא איפשר כניסה של צירים חדשים, גבאי יחימוביץ' והרצוג/ראובן קסטרו

לוואלה! NEWS נודע כי גבאי נפגש אתמול עם נציגים ממחוזות תל אביב, חיפה, ירושלים, קיבוצים, גמלאים, ערבים, דרוזים ותא הנשים ודן עמם בהצעה לביטול הבחירות. בפגישה טענו הפעילים כי ביטול הבחירות יאפשר חיסכון כספי של מאות אלפי שקלים, ומניעת סכסוכים פנימיים בתוך הסניפים. מבדיקה שנעשתה במפלגת העבודה עולה כי ההרשמה עמדה בכל הבטחות הייצוג לנשים, גמלאים, וצעירים, וגבאי החליט לקדם את ההצעה בימים הקרובים. בשבוע הבא הוא צפוי להביאה להצבעה בהנהלת המפלגה, ובהמשך, אישור הוועידה היוצאת של המפלגה, שמונה כ-2,200 צירים.

אצל גבאי אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה כי "מאז היבחרו מקדם היו"ר פתיחה של המפלגה לקהלים חדשים והרחבת השורות. אנחנו עושים הכול - פנימית וחיצונית - כדי להבטיח את החלפת השלטון ובטוחים שהוועידה החדשה, שהרכבה יוחלט בקרוב, תעזור לקדם את המטרה המשותפת הזו".

איתן כבל בדיון ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת הסדרי חוב ללווים גדולים.
עורר סערה אחרי המאמר ב'הארץ'. כבל

עם זאת, ברקע ההיחלשות העקבית של גבאי בסקרים, המהלך לביטול הבחירות מעורר חשדנות אצל חלק מבכירי המפלגה, וההצעה כבר נתקלת בהסתייגות והתנגדות פוליטית בקרב פעילים המזוהים עם ח"כ איתן כבל ועמיר פרץ. הבחירות לוועידה, המתוכננות להתקיים ב-26 ביוני, עוררו בשבועות האחרונים תזזית פוליטית לא קטנה, שהובלה בעיקר על ידי ח"כ כבל. ח"כים, פעילים ומזכירי סניפים המזוהים עם כבל ופרץ העלו טענות לגבי התנהלותו של גבאי והאשימו אותו בהערמת קשיים על ותיקי המפלגה כדי לאפשר כניסה של צירים חדשים המזוהים איתו ועם בת בריתו ח"כ שלי יחימוביץ כדי להגדיל את כוחם במפלגה.

כבל, שעורר החודש סערה אחרי שפרסם מאמר ב"הארץ" בו קרא למפלגת העבודה "להתפכח" ולפעול לסיפוח חד צדדי של גושי ההתנחלויות, מוביל קו תקיף מול גבאי. אחרי שסקר וואלה! NEWS בתחילת השבוע חזה למפלגת העבודה רק 10 מנדטים, כבל שיתף את המאמר בקבוצת הווטסאפ של תומכיו, ופעילים בכירים שלו פועלים נגד גבאי במפגין. לדברי גורמים בעבודה, בסביבתו של כבל כבר דנים בקשיים המשפטיים שהמהלך לביטול הבחירות עשוי לעורר, וגם בסביבתו של פרץ הביעו הסתייגות. אך מקורבים לכבל אמרו לוואלה! NEWS כי כבל אינו מתנגד עקרונית למהלך.

בני גנץ, בר אילן, 9 במאי 2018. ניב אהרונסון
גבאי הכחיש מגעים לצירופו למפלגה. גנץ/ניב אהרונסון

במקביל, גם הבחירות לראשות המשמרת הצעירה בעבודה צפויות להתבטל, בעקבות הסכמות של כל המועמדים על מועמד מוסכם. במשמרת הצעירה נוצרה קואליציה של מחנות פרץ, כבל, הרצוג יחימוביץ, ושני המועמדים - אלעד שפינדל וסתו כהן - הסכימו על בחירתו של תומר פינס, מועמד מחנה פרץ, לראשות המפלגה. ההחלטה על ביטול הבחירות למשמרת הצעירה טעונה אף היא את אישור הנהלת המפלגה והוועידה.

החלטת גבאי על ביטול הבחירות לוועידה מגיעה ברקע היחלשות עקבית בסקרים, ורצון שלא להיגרר לתוך עימותים פנימיים במפלגה אלא להפנות את תשומת הלב החוצה. הבוקר דווח העיתונאי בן כספית ב"מעריב" כי גבאי נמצא במגעים עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, במסגרתם הושג סיכום עקרוני לפיו גנץ יצטרף למחנה הציוני כמועמד המפלגה לראשות הממשלה, בעוד גבאי ימשיך להיות יו"ר המפלגה ומספר אחת ברשימה.

באפריל האחרון סקר וואלה! NEWS בחן את כוחה של מפלגת העבודה לו גנץ היה עומד בראש, וגילה כי המפלגה הייתה מכפילה את כוחה לעומת התוצאה עם גבאי ומגיעה ל-24 מנדטים. עם זאת, בסביבתו של גבאי הכחישו בתוקף את הדיווח על סיכום כזה וטענו כי היא "אינה נכונה. העבודה היא מפלגה דמוקרטית שמועמדה לראשות הממשלה נבחר בפריימריז ולא בקומבינות. יש לנו הערכה רבה מאוד לבני גנץ וליכולתו להמשיך ולתרום לציבוריות הישראלית. אנו מאמינים שמפלגת העבודה מתאימה לו והוא מתאים לה, ואם ירצה בכך יתקבל בזרועות פתוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully