וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החוץ של האיחוד ביטלה הגעתה לישראל לאחר שנתניהו סירב להיפגש עמה

8.6.2018 / 19:10

מוגריני, שהוזמנה כאורחת כבוד לכנס הוועד היהודי-אמריקני בירושלים, הודיעה על הביטול לאחר שפנייה שלה ללשכתו של נתניהו לתיאום פגישה לא נענתה. גורם מדיני: "עמדותיה של מוגריני מאוד עוינות את ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, שלשום)

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ביטלה את הגעתה לכנס הוועד היהודי-אמריקני (AJC) שייערך בירושלים בשבוע הבא, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לפגוש אותה במהלך ביקורה. מוגריני הוזמנה כאורחת הכבוד של הכנס שמקיים הפורום הגלובלי בירושלים, אך הודיעה על הביטול לאחר שפנייה שלה ללשכת ראש הממשלה לתיאום פגישה לא נענתה. גורם מדיני אישר את הפרטים, שפורסמו לראשונה בחדשות 2 ואמר כי מוגריני "הוזמנה על ידי ה-AJC ולא על ידי ישראל". הגורם הוסיף כי לראש הממשלה יש לוח זמנים צפוף מאוד בשבוע הבא וכי עמדותיה של מוגריני "מאוד עוינות את ישראל".

הוועד היהודי-אמריקני הוא אחד מהארגונים הבולטים ביהדות ארצות הברית, והוא עוסק בקידום אינטרסים של ישראל והעם היהודי ברחבי העולם. השנה הוא מקיים בירושלים את הוועידה השנתית שלו, שאליה הוזמנו מלבד מוגריני גם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ וראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב. מוגריני הוזמנה לכנס ואף אישרה את הגעתה, אך בימים האחרונים הודיעה על ביטול ההשתתפות בהסבר של שיקולי לוח זמנים.

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, מאי 2018. רויטרס
"לא הוזמנה על ידי ישראל". מוגריני/רויטרס

בחודשים האחרונים מוגריני הובילה מדיניות שיצאה נגד וושינגטון וירושלים, בשני נושאים עיקריים. היא תקפה את החלטתה של ארצות הברית להעביר את שגרירותה לירושלים, וכן את פרישתו של הנשיא דונלד טראמפ מהסכם הגרעין עם איראן. נתניהו החליט שלא להיפגש עמה, למרות שהשבוע קיים שלוש פגישות מדיניות עם מנהיגי המעצמות הגדולות באירופה - קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי - המחזיקים בעמדות דומות.

מהאיחוד האירופי נמסר בתגובה כי "מוגריני מבקרת בסוף השבוע הזה במזרח התיכון, ליתר דיוק בירדן. בדקנו את האפשרות להרחיב את הביקור לירושלים, שם היא הוזמנה לדבר בכנס הוועד היהודי-אמריקני. מסיבות של לוח שמנים, התברר שזה לא אפשרי". עוד נמסר: "אנחנו מאמינים שחשוב לדבר על נושאים אזוריים רבים ושונים, בהם איראן, והיא מקווה לחזור לאזור בקרוב".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בפגישה בגרמניה, 4 ביוני, 2018. רויטרס
נפגש עם מנהיגי אירופה שלהם עמדות דומות. נתניהו עם מרקל, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully