וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החשש מקיום האירוויזיון בי-ם: השר קרא דחה הקמת ועדת היגוי

7.6.2018 / 22:47

פרסום ראשון: לאחר ביטול משחק הידידות בין ארגנטינה לישראל, החליט שר התקשרות לדחות את ההצעה להקמת ועדה בין-משרדית שתלווה את ההכנות. "עצרנו את הצעת המחליטים כדי שלא יהיה ריח של התערבות", אמר קרא

עריכת וידאו:ניר חן

ברקע החששות מקיום האירוויזיון בירושלים, שר התקשורת איוב קרא החליט לדחות העלאה של הצעת מחליטים על הקמת ועדת היגוי בין-משרדית לקראת האירוויזיון. קרא, האמון על תאגיד השידור הציבורי, היה אמור להעלות ביום ראשון הצעה להקמת ועדת היגוי בין-משרדית שתכלול נציגים ממשרד התקשורת, התרבות, התיירות, האוצר וביטחון הפנים, שתלווה את ההכנות לקראת התחרות.

עם זאת, על רקע סערת ביטול משחק הידידות של ארגנטינה בירושלים והחשש שלחצים פוליטיים יובילו גם את מארגני האירוויזיון לבחור בעיר אחרת בישראל, הוחלט במשרד התקשורת לדחות את הנושא כדי להימנע ממראית עין של התערבות פוליטית. "ועדת ההיגוי נועדה לסייע לתאגיד השידור הציבורי אבל עצרנו את הצעת המחליטים כדי שלא יהיה ריח של התערבות עד שהתאגיד לא יסיים את התהליכים הראשוניים ולא להפריע לו", אמר קרא לוואלה! NEWS.

עוד בוואלה! NEWS:
טרגדיה בארמון: אחותה הצעירה של מלכת הולנד התאבדה
חשד לרצח ביפו: אישה כבת 50 נדקרה למוות בדירתה
צבע שחור על השלט: הפעוטון בפתח תקווה החליף את השם - והושחת

איוב קרא בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
קרא/ראובן קסטרו

ההחלטה של קרא מגיעה על רקע דיווחים לפיהם בכירים באיגוד השידור האירופי מסתייגים מקיום האירוויזיון בירושלים, שבעקבותיהם קראה שרת התרבות והספורט מירי רגב לא לקיים את התחרות במידה ואכן יוחלט על עיר אחרת. "עם כל הכבוד לאיגוד האירופי, לישראל יש הזכות לקבוע איפה יהיה האירוויזיון", אמרה שרת התרבות.

ואולם, לדברי קרא, "אף אחד לא העלה את הנושא של ירושלים עד עכשיו ואני מקווה שלא נפגע מהצהרות שווא. זכותו של כל אדם לומר את דעתו, אבל צריך להתנהל על פי התקנון של איגוד השידור האירופי. אני לא מתערב בתהליך, מי שמנהל אותו זה תאגיד השידור הציבורי. המטרה היא קיום האירוויזיון. כדי לקיים את האירוויזיון צריך להיצמד לתקנון האירופי. הכי חשוב לא לדבר נגד איגוד השידור האירופי ולא לייצר מחלוקת. כל התעסקות בזה תפגע באפשרות לקיים את האירוויזיון", אמר.

שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה, טען היום כי קיבל משר החוץ של קטאר, מוחמד עבד א-רחמן אל ת'אני, הכחשה גורפת לכל קשר לביטול המשחק של ארגנטינה בירושלים. שאמה פנה היום לאיש קשר סודי שנמצא בקשר עם בכירים בקטאר בניסיון לאמת את הדיווחים לפיהם קטאר הייתה מעורבת בביטול המשחק כדי לבחון אם יש צורך לפעול לגינוי קטאר על ידי אונסקו, ארגון התרבות והמדע של האום האחראי גם על מניעת פוליטיזציה של ספורט. לדבריו, המסר שהתקבל משר החוץ הקטארי לאיש הקשר היה "אני נשבע לך שאין לי מושג על מה אתה מדבר לא היינו מעורבים בכך בכלל". שאמה אמר כי "לאור ההכחשה הגורפת מצד קטאר וכל עוד אין הוכחה למעורבותה אין סיבה כרגע לפעול לגנותה בגין ביטול המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully