וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהיסטוריה בסעודיה: רישיון נהיגה ראשון מונפק לאישה

4.6.2018 / 17:50

ברשתות החברתיות פורסם תיעוד של אישה במשרד רישוי, עם יישום ביטול הצו ההיסטורי. החל מ-24 בחודש הן יורשו לעלות על הכביש, כחלק מהשינוי שמוביל יורש העצר. ואולם, בשבועות האחרונים נעצרו פעילי זכויות נשים

ההנפקה ההיסטורית

ערב הסעודית הנפיקה היום (שני) רישיון נהיגה ראשון לאישה אי-פעם, אחרי חודשים ארוכים של הכנות - כך דיווחה רשת אל-ערביה. זאת בעקבות ההחלטה ההיסטורית שקיבלה הממלכה השמרנית בשנה שעברה, ובמסגרתה בוטל איסור הנהיגה על נשים. המהלך הוא חלק מהרפורמות שמקדם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, המעוניין להרחיב את העסקתן והשתתפותן של נשים בכלכלה ובחברה האזרחית.

"אלפי ברכות לבנות של המולדת, רשיון הנהיגה הראשון הונפק בערב הסעודית", נכתב בחשבון טוויטר מקומי, שבו פורסם תיעוד של הרגע ההיסטורי.

בתחילת החודש שעבר, הכריז מנכ"ל משרד התחבורה, גנרל מוחמד אל-בסמי, כי החל מ-24 ביוני יורשו נשים לעלות לכבישי המדינה. "כל הדרישות עבור נהיגתן יושמו", אמר אז. הוא הוסיף כי נשים בנות 18 ומעלה יורשו להוציא רשיון נהיגה.

לקריאה נוספת בנושא
חודש לפני ביטול איסור הנהיגה: סעודיה עצרה פעילים למען נשים

אישה בתערוכת רכב לנשים בערב הסעודית, ינואר 2018. רויטרס
אישה בתערוכת רכב לנשים בערב הסעודית, ינואר 2018/רויטרס

הצו המלכותי ההיסטורי התקבל בספטמבר שעבר, ובו הוכרז על קצו של האיסור הממושך, שהיה היחיד מסוגו בעולם. בתי ספר ללימודי נהיגה עבור נשים הוקמו בחמישה ערים בממלכה, ובין המורים היו גם נשים שהשיגו את רישיונן בחו"ל.

החוק קובע כי נשים עם רשיון נהיגה זר יוכלו לבקש אחד מקומי דרך תהליך נפרד, שבו ייבחנו כישורי הנהיגה שלהן.

על אף הרגע ההיסטורי, בשבועות האחרונים נעצרו פעילים רבים שבמשך השנים מחאו נגד האיסור על נהיגת נשים, בהן פעילות בולטות. חלקם הואשמו בקשירת קשר עם ארגונים וגורמים זרים נגד המשטר, אולם לפי ההערכות זה ניסיון של יורש העצר בן ה-32 למנוע כל אפשרות שהשינוי ההיסטורי ייתפס כהצלחת המחאה שקיימו אותם פעילים במרוצת השנים ובכך לעודד דרישות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully