וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בערב הסעודית: המלך אישר לנשים לנהוג במכוניות

המלך סלמאן הודיע על ביטול האיסור שהפך למזוהה עם הממלכה השמרנית ולדיכוי נשים בארצו. למרות ההכרזה המלכותית, ביטול האיסור צפוי להיכנס לתוקף רק בשנה הבאה, זאת כדי לאפשר לנשים ללמוד נהיגה ולהקים מערך תואם

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אחרי עשרות שנים של מאבקים, הודיע סלמאן מלך ערב הסעודית כי נשים במדינה יורשו לנהוג. הכרזת המלך שמה קץ למדיניות שנהג בית המלוכה בערב הסעודית, שהפכה לסמל לדיכוי נשים במדינה המוסלמית.

למרות הודעה על ביטול האיסור, שינוי המדיניות ייכנס לתוקף רק ביוני 2018. הסיבה לכך נעוצה בצורך ללמד את הנשים המעונינות כיצד לנהוג, להכשיר מורים ולהקים מערך שיאפשר זאת.

מוסלמית נוהגת ברחובות מצרים. AP
סוף לאיסור על הוצאת רישיון נהיגה לנשים בערב הסעודית/AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך הלילה על ההחלטה. בהודעת הבית הלבן נכתב כי טראמפ "משבח" את ההחלטה וכי היא מהווה "צעד חיובי לעבר קידום זכויות נשים בערב הסעודית". עוד נמסר כי "אנחנו ממשיכים לתמוך בערב הסעודית במאמציה לחזק את החברה והכלכלה דרך רפורמות כמו זו, אשר מיישמות את החזון הסעודי לשנת 2030".

עוד בוואלה! NEWS:
שבועיים לפני הפיגוע: ראש השב"כ הזהיר מהסלמה בטרור בחגים
הפצוע מהפיגוע ביקש לדעת מה קרה לחבריו: "אמר שאור הציל את חייו"
השוואה לנאצים והחרמת ארגונים יהודיים: הוועידה האנטישמית של הלייבור

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יורש העצר הסעודי הנסיך סלמאן במהלך הנאום השנתי לאומה, 06 בינואר 2015. AP
המלך סלמאן/AP

רק לפני כשבעה חודשים ציינה ערב הסעודית את יום האישה, לראשונה בתולדות הממלכה השמרנית. הכינוס, שנמשך מיום כיומיים, התקיים במרכז התרבותי על שמו של המלך פאהד בבירה ריאד. כבר אז נאמו פעילים למען זכויות נשים, התומכים בביטול מערכת האפוטרופוסות הגברית בממלכה, שבין השאר מחו על מדיניות איסור הנהיגה, שהפך למזוהה עם המדינה.

בדוח על שוויון מגדרי שפרסם הפורום הכלכלי העולמי ב-2015, דורגה ערב הסעודית במקום ה-134 מתוך 145. פרט לכך שלנשים אסור לנהוג או להוציא רשיון, הן תחת אחריותו של אביהן, אחיהן או בעלן, שמעניקים להן רשות ללמוד או לנסוע מחוץ למדינה. ב-2009 וב-2013 יצאו לפועל רפורמות שנועדו לצמצם את שליטתם של הגברים על הנשים בממלכה, אך הן לא שינו רבות את המערכת הדכאנית. דוח של ארגון משמר זכויות האדם קובע כי חייהן של נשים סעודיות "נשלטות על ידי גברים מהולדתן ועד למותן".

(עדכון ראשון: 22:21)

אישה בערב הסעודית נוהגת ברכב. רויטרס, רויטרס
טראמפ בירך על ההחלטה. אילוסטרציה/רויטרס, רויטרס
אישה בערב הסעודית נוהגת ברכב. רויטרס, רויטרס
ערב הסעודית נמצאת בתחתית הדירוג העולמי לשוויון מגדרי/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully