וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוואה לנאצים והחרמת ארגונים יהודיים: הוועידה האנטישמית של הלייבור

26.9.2017 / 21:29

בשולי ועידת הלייבור הבריטית, התקיים אירוע צדדי תחת הכותרת "חופש ביטוי על ישראל" בו נאמו פעילים שטענו כי ישראל ביצעה "רצח עם" בעזה וש"צריך להתייחס לישראל כמו לנאצים". ח"כ שפיר שביקרה בוועידת המפלגה התעמתה עם חלק מהדוברים: "לעולם לא נשתוק מול האנטישימיות"

בוועידת מפלגת השמאל הבריטית, הלייבור, שמתקיימת מאז יום ראשון השבוע בעיר ברייטון שבבריטניה אירעו מספר תקריות אנטישמיות ואנטי-ציוניות המלמדות על ההקצנה הגוברת במפלגה. באירוע שנערך בשולי וועידת המפלגה, פעילים אנטי-ציוניים השוו את ישראל לנאצים ואמרו שהיא אחראית ל"רצח עם" ברצועת עזה. בנוסף, במהלך הוועידה קראו צירים וחברי פרלמנט "לבעוט" את הארגונים הפרו-ישראליים מהמפלגה, בהם ארגון הלייבור היהודי וארגון "ידידי ישראל בלייבור". האירועים מעוררים ביקורת של חברי פרלמנט ופעילים יהודים על הנהגת המפלגה, בראשותו של ג'רמי קורבין, שנוקט במדיניות של "עלה תאנה" ולא יוצא בתקיפות נגד האנטישמיות.

מאז בחירתו של קורבין לראשות הלייבור קיימת מגמת התחזקות של האגף השמאלי-קיצוני במפלגה, ובמסגרת זו התרחש רצף של תקריות אנטישמיות שעוררו סערה. בשנה שעברה, המפלגה השעתה עשרות חברים בשל הערות גזעניות ואנטישמיות, זאת בהמשך להשעייתו של ראש עיריית לונדון לשעבר וחבר הפרלמנט קן ליווינגסטון, שטען כי "היטלר היה ציוני". במסגרת ועידת המפלגה, המתכנסת מדי שנה, הארגונים היהודיים מנסים לקדם שינוי בחוקת המפלגה שירחיב את הגדרת האנטישמיות כך שיכלול גם את שלילת קיומה של מדינת ישראל, וכן להגביר את האכיפה והענישה כנגד פעילים המתבטאים באמירות אנטישמיות.

עוד בוואלה NEWS:
"אין מילים מול קבר פתוח": שלושת ההרוגים מהר אדר הובאו למנוחות
השר לוין: להוריד את גיל הפרישה של שופטי העליון מ-70 ל-67
מה בפנים ומה בחוץ? דיוני ועדת סל הבריאות יחלו כבר השבוע

הפגנה פרו פלסטינית מול ביתה של ראשת הממשלה בריטניה תרזה מיי בזמן פגישתה עם בנימין נתניהו , 6 בפברואר 2017. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד ישראל בבריטניה, ינואר 2017/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

בשולי ועידת הלייבור מתקיימים כמה אירועי צד, ולפי דיווחים בתקשורת הבריטית, באחד מהאירועים – שנערך על ידי קבוצת פעילי שמאל תחת הכותרת "חופש ביטוי על ישראל" – נאמו פעילים אנטי-ציוניים שכבר הושעו מהמפלגה בשנה שעברה אחרי שהביעו תמיכה ליווינגסטון. אחד הדוברים אמר שישראל ביצעה "רצח עם" בעזה, ודובר אחר אמר ש"צריך להתייחס לישראל ולישראלים כמו לנאצים ולדרום אפריקאים בתקופת האפרטהייד". אחרים סירבו לקרוא לישראל בשמה וקראו לה רק "המדינה הציונית", ודרשו להחרים את הארגונים היהודיים הפעילים במפלגה.

ראשי הארגונים היהודיים קראו להנהגת המפלגה לגנות ולהוקיע את מי שמקדם את האג'נדה האנטישמית והאנטי ישראלית, ופעילים אחרים מתחו ביקורת על הנהגת המפלגה, שלא הגיבה לאירועים ואף ביטלה את זכות הדיבור של צירים וחברי פרלמנט תומכי ישראל. ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), שמתארחת בוועידה מטעם ארגון ידידי ישראל בלייבור, התעמתה עם חלק מהצירים וחברי הפרלמנט העוינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ סתיו שפיר בביקורה בוועידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לעולם לא ניכנע ולא נשתוק מול גילויי אנטישמיות ושנאה, ואסור שאף נציג של ישראל או העם היהודי בעולם ישתוק מולם באף זירה", אמרה ח"כ שפיר. "הכוחות הפופוליסטיים בלייבור וברחבי אירופה, המנסים לגרש את ישראל מהדיון משרתים רק את הימין הקיצוני, מזיקים ופוגעים בסיכוי לשלום וביטחון של ישראל ושל המזרח התיכון כולו. אני גאה לייצג את ישראל ואת ידידיה כאן במהלך הוועידה ואמשיך לעשות את זה בכל מקום ובכל העוצמה הנדרשת".

לדברי ג'ונתן סקרדוטי, עיתונאי יהודי בריטי, מדובר באירועי "פרינג'" של קבוצות שוליים, אולם לדבריו "המשוגעים השתלטו על המפלגה". "הלייבור מנוהל היום על ידי חלק שולי וקיצוני, וזה לא משנה איזה שינויים יעשו בחוקה", הסביר. "צריך להודות שיש היום תרבות אנטישמית ממוסדת במפלגה – שעוברת כמעט ללא התנגדות". סקרדוטי אמר לוואלה! NEWS כי מדובר ב"טרגדיה" עבור יהודי בריטניה. "יש מספיק יהודים שהם מצביעי שמאל מסורתיים, שמזדהים עם המדיניות הכלכלית או החברתית של הלייבור, אבל עכשיו הם צריכים לבחור בין היותם יהודים לבין היותם מצביעי לייבור. רבים מהם רואים מפלגה שהם מפחדים ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully