וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לוין: להוריד את גיל הפרישה של שופטי העליון מ-70 ל-67

26.9.2017 / 19:00

שר התיירות הציע בישיבת ראשי הקואליציה להקדים את סיום כהונתם של השופטים בערכאה העליונה, ובכך להגביר את התחלופה ולעקר את שיטת הסניוריטי. ראש הממשלה אמר כי הרעיון "מעניין", אך בסביבתו הבהירו: "ההתייחסות הייתה באווירה מחויכת"

צילום: יותם רונן

שר התיירות יריב לוין הציע היום (שלישי) להוריד את גיל הפרישה של שופטי העליון מ-70 ל-67, ובכך להגביר את תחלופת השופטים ואת גיוון הרכב השופטים וכן לחתור תחת שיטת הסניוריטי. ההצעה עלתה בישיבת ראשי הקואליציה, כניסיון להתמודד עם הביקורת נגד בית המשפט העליון.

לדברי מספר גורמים שנכחו בישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי מדובר ב"רעיון מעניין". עם זאת, גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי ההתייחסות של ראש הממשלה היתה ב"אוירה מחויכת" ואינה מעידה על תמיכה שלו ברעיון.

יריב לוין, ישיבת ממשלה, 18 בספטמבר 2016. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
החלשת הסניוריטי. השר יריב לוין/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

בישיבה עלתה גם יוזמת הבית היהודי לשינוי חוק יסוד: החקיקה, שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד מקדמים באחרונה ושנועד לאפשר לכנסת לעקוף את החלטות בג"ץ. יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, הבהיר לבנט ולשקד כי הוא מתנגד למהלך ואמר להם: "אני עובד לפני ההסכמים הקואליציוניים". ההסכמים מעניקים לכחלון זכות וטו על כל חקיקה שנוגעת לעצמאות מערכת המשפט. בנוסף, בישיבה הוחלט להקים צוות עם חברים מכל הסיעות כדי לגבש חוק גיוס חדש שנועד לעקוף את פסיקת בג"ץ מלפני שבועיים על ביטול החוק לגיוס חרדים.

בשבועות האחרונים, אחרי שבג"ץ פסל שורה של חוקים - ובהם חוק הגיוס, חוק מיסוי דירה שלישית והחוק למניעת הסתננויות - מקדמים בנט ושקד את יוזמתם "להשבת האיזון בין שלוש הרשויות בישראל", הכוללת את השלמת חוק יסוד: הלאום ותיקון לחוק יסוד: החקיקה עם פסקת התגברות שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלים בבג"ץ.

כחלון הבהיר בסוף השבוע כי הוא מתנגד ליוזמת בנט ושקד, בהמשך לקו שהוא מוביל בקואליציה בנושא. "לא אהבתי את פסיקת בג"ץ בנושא הגיוס, יש לנו שנה לתקן אותו ונעשה זאת. לא אהבתי גם את הפסיקות נגד מס דירה שלישית והמסתננים. למרות זאת אני נגד 'פסקת ההתגברות' של השרים בנט ושקד, זה יפגע בדמוקרטיה", אמר בראיון לרדיו 101.5.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון באירוע חתימת הסכם גג בבית שמש. 3 באפריל 2017. טל שלו, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
מאיים להפעיל את סמכות הווטו. השר כחלון עם ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully