וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אורלי נלחמה עליי": היועצת של ח"כ לוי אבקסיס חלתה בסרטן ולא תפוטר

4.6.2018 / 14:08

היועצת הפרלמנטרית רעות סוקולסקי אובחנה במחלת הסרטן, על פי חוק יש לפטר אותה כיוון שנעדרת מעבודתה. אך הח"כית לא ויתרה על העובדת המסורה ולאחר סירוב מצד חשב הכנסת, זימנה דיון מיוחד בועדת הכנסת שאישרה את הצעד. סוקולסקי: "היא אמרה לי - נעבור את התקופה יחד"

צילום: לע"מ

ועדת הכנסת קבעה בדיון מיוחד שקיימה היום (שני) כי יועץ פרלמנטרי שחלה במחלה קשה לא יפוטר. הדיון התקיים בעקבות פנייתה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס לאחר שהיועצת הפרלמנטרית שלה, רעות סוקולסקי בת ה-28, אובחנה במחלת הסרטן והחלה בטיפולי כימותרפיה דחופים. סוקלסקי נאלצה להיעדר מהעבודה למשך תקופות מסוימות אך התעקשה להמשיך לשמור על שגרת חייה ועבודתה.

אבקסיס פנתה ליו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין במטרה לאפשר לה להמשיך להעסיק אותה חרף היעדרותיה. בפנייה היא כתבה כי "על אף גילה הצעיר רעות משמשת כיועצת פרלמנטרית בכנסת מזה כמה שנים, ובחצי שנה האחרונה היא מועסקת כיועצת בלשכתי. היא מלווה אותי בכנסת ומחוצה לה ועושה את תפקידה נאמנה ועל הצד הטוב ביותר". עוד הוסיפה ח"כ לוי אבקסיס כי "ברצוני להבטיח לרעות הן את האפשרות לנוח ולדאוג לבריאותה והן את האפשרות להמשיך ולהישאר בתפקידה ככל שתוכל וככל שתבחר לעשות כן".

עוד בוואלה! NEWS:
לא נכון עובדתית: רופאי בריאות הציבור נגד הגדרת השמנה כמחלה
העבודה החדשה של יאיר נתניהו: אחראי רשתות חברתיות ב"שורת הדין"
במוקד מסעו של נתניהו לאירופה: לחץ על איראן וחופש פעולה לצה"ל

רעות סוקלסקי, היועצת הפרלמנטרית של אורלי לוי אבקסיס. מערכת וואלה! NEWS
"אורלי נלחמה עליי", היועצת הפרלמנטרית רעות סוקלסקי/מערכת וואלה! NEWS

הפניה הועברה לחשב הכנסת והאחרון הודיע לח"כ לוי אבקסיס כי אין בתקנון הכנסת התייחסות למקרה כזה, ולכן אם היועצת אינה יכולה להגיע לעבודה בשל הטיפולים שהיא עוברת, עליה לפטר אותה. תשובתו לא סיפקה את ח"כ לוי אבקסיס, והיא פנתה לוועדה הציבורית שדנה בשכר הח"כים בכדי שידונו במקרה החריג. בפנייתה לוועדה ביקשה לקבל מימון עבור יועץ פרלמנטרי נוסף לתקופה של ארבעה חודשים, בשביל להבטיח שעבודתה הפרלמנטרית של סוקלסקי לא תיפגע.

הוועדה קבעה כי "מדובר בסוגיה רגישה וחריגה, המחייבת פתרון אנושי החורג מהכללים הרגילים". חבריה הוסיפו כי "נוכח העובדה שכיום לא ניתן לאשר בקשה שכזו באופן פרטני, ממליצה הוועדה הציבורית לתקן את החלטת שכר חברי הכנסת, כהוראת שעה לכנסת הנוכחית בלבד". לדבריהם, "יש לקבוע כי אם יועץ פרלמנטרי חלה במחלה קשה ומתקשה לבצע את עבודתו באופן הרגיל אך ממשיך להיות מועסק על ידי חבר הכנסת, הנ"ל יהיה זכאי להעסיק יועץ פרלמנטרי רביעי לאחר שקיבל אישור חריג מאת הוועדה הציבורית, לתקופה שתקבע".

חברי הכנסת עסקו בסוגיה ובניגוד להמלצת הוועדה הציבורית, קבעו כי זו לא תהיה הוראת שעה, אלא הוראה קבועה. ח"כ לוי אבקסיס הסבירה בדיון כי "חלק מרכזי בתהליך ההחלמה של אדם שחלה במחלה קשה, תלוי בשמירה על שגרת חייו והאפשרות לתת לו לקיים אותה ככל שהוא יכול וחפץ בכך". אחרי אישור הוועדה הוסיפה כי "יום בשורה שיוצא מכנסת ישראל. את הבשורה נישא הלאה מתוך כוונה לנסות ולהתאימה לשוק העבודה בישראל, על מנת להבטיח שעובדים שנפלו למחלה קשה לא יופקרו. אני מודה לחברי הכנסת שתמכו באופן גורף בבקשה והוכיחו שאנושיות קודמת לכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אורלי לוי אבקסיס. אתר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
התעקשה שהיועצת תשמור על משרתה, ח"כ לוי אבקסיס/מערכת וואלה! NEWS, אתר הכנסת

רעות סוקלסקי אמרה בשיחה לוואלה! NEWS כי "לפעמים ברגעים קשים אדם זקוק למישהו שילחם עליו כאשר הכוחות שלו עצמו נגמרים. אורלי בשבילי היא האדם הזה". סוקלסקי הוסיפה כי "מרגע הבשורה היא לא וויתרה עליי לרגע, כאשר היא שמה את הבריאות שלי במרכז. כבר בשיחה הראשונה אחרי שעדכנתי אותה שחליתי, היא אמרה לי באופן חד משמעי שאת התקופה הזאת אני והיא נעבור יחד. היא אמרה שתעזור לי לשמור על שגרה ככל שאני אוכל וארצה".

סוקלסקי ציינה כי שגרת העבודה שבה היא ממשיכה מאפשרת לה להתמודד עם המחלה באופן קל יותר לו לא הייתה עובדת. "היום, כשאני בתוך הטיפולים, אני מבינה כמה חשובה השמירה על השגרה, האפשרות לקום בבוקר לעבודה ולא ליפול לדיכאון וכאבים. אני מודה לאורלי שמלווה אותי לאורך כל הדרך הזאת ונלחמת עבורי ולמעשה עבור חולים וחולות רבים".

בתוך כך, אישרה וועדת הכנסת גם יועץ פרלמנטרי רביעי ליו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) ולמרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) בטענה כי הם יושבי ראש הסיעות הגדולות בכנסת. הבקשה נומקה בכך שעל אף שלא מדובר בתפקידים רשמיים המעוגנים בחקיקה, הרי שהמשימות שהם ממלאים "אינן נופלות מאלה של יו"ר ועדה הרשאי להעסיק ארבעה יועצים במימון הכנסת". כפי שנחשף בוואלה! NEWS הוועדה הציבורית המליצה שלא לאשר את ההצעה אך מאוחר יותר הפכה את החלטתה, והח"כים אישרו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully