וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך במערך הפינוי באמבולנסים: איחוד הצלה יחבור לחברות הפרטיות

הארגון הודיע כי המהלך יכפיל את כמות האמבולנסים שיעמדו לרשות הציבור. כמו כן, החברות הפרטיות הצהירו כי אגרות הפינוי יוזלו משמעותית לעומת האגרות של מד"א, וזאת לצד פינויים של איחוד הצלה שניתנים ללא עלות. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא רואה בחומרה את המהלך

ארגון איחוד הצלה הודיע אתמול (ראשון) כי יחבור לחברות האמבולנסים הפרטיות ובכך יכפיל את כמות האמבולנסים שיעמדו לרשות הציבור לכ-600 כלי רכב. 30% מהחברות חוברו כבר אתמול למוקד של איחוד הצלה ולרשת הניווט שלה ועד סוף השנה יחוברו כלל החברות.

בחודש אפריל האחרון פורסם כי מחצית מהלוקים בהתקפי לב מוותרים על הזמנת אמבולנס בשל סיבות כספיות. מנכ"ל איחוד האמבולנסים אפי פלדמן התייחס לנושא והצהיר כי העלויות הגבוהות הולכות להצטמצם בצורה משמעותית. "כבר היום אגרות הפינוי שלנו עומדות על 5%-15% פחות מעלויות הפינוי של מד"א ועכשיו אנחנו בוחנים מבחינה משפטית כיצד לצמצם אותן עוד יותר עם התכנית החדשה של איחוד הצלה", הבהיר פלדמן.

בעת פינוי חירום כלל אזרחי המדינה מכוסים מבחינה ביטוחית ואגרות פינוי החירום משולמות באופן אוטומטי לחברות האמבולנסים על ידי קופות החולים, כפי שמתנהל במד"א. אולם, בעת שיגרה האזרח המפונה נאלץ לשלם את האגרה ולגשת לקופת החולים על מנת לקבל זיכוי בכפוף למידת זכאותו. חוזר מנכ"ל משרד הבריאות שיצא לאחרונה, קרא לקופות החולים לחסוך למפונים את הביורוקרטיה ולהתחשבן בעצמן עם החברה המפנה על התשלום הראשוני. אלא שבשלב זה הדבר נעשה בעצלתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
ברצועה משוועים להסדרה: הסיבות שחמאס מאפשר את הירי לעבר ישראל
בין משימה בלתי אפשרית לאושן 11: בחו"ל אנשי המוסד הם שודדים קרי רוח
התפתחות דרמטית בחקירת רצח דבורה הירש: עד נוסף מסר פרטים חדשים

פצוע מירי ברחוב יעקב פיכמן בחולון 25.9.17. דוברות איחוד הצלה, מערכת וואלה! NEWS
קטנועי איחוד הצלה בזירת אירוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות איחוד הצלה

איחוד הצלה הוא ארגון התנדבותי שפועל מזה 11 שנה בישראל ובו עובדים כ-300 חובשים ורופאים שמגיעים לזירות השונות כשהם רכובים על גבי אופנועים או ברכביהם הפרטיים. לפני כשנתיים הוסיף הארגון למערך השירות שלו 25 אמבולנסים, ובכך הפך לשחקן משנה עבור מד"א ונפתחה יריבות בין שני הגופים. החיכוכים בין שני הארגונים הזיקה לציבור החולים לא פעם בכך ששירות פינוי דחוף עוכב בשל מניעים פוליטיים.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נדרש לסוגיה זו לפני כשנה וקרא לשני הגופים לשלב כוחות ולשתף מידע. ביולי 2017 הקריאה יצאה בחוזר מנכ"ל של משרד הבריאות שאילץ את שני הגופים לשתף מידע חירום בזמן אמת כדי לקצר את זמני הפינוי והקריאה. אולם, באיחוד הצלה אמרו אתמול כי הדבר נעשה "באחוזים בודדים בלבד". "מתוך 1,500 קריאות חירום שמתקבלות במד"א, אנחנו מקבלים פחות ממאה", אמר מנכ"ל הארגון משה טייטלבוים.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
סגן שר הבריאות ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

טייטלבוים הדגיש את היחסים העגומים וסיפר כי "ב-30 באפריל 2017 ילד בן 3 נחנק למוות בגן בקריית גת ולאמבולנס מד"א לקח חצי שעה להגיע. סמוך למקום עמד אמבולנס פרטי שצוותו בכלל לא ידע על המקרה. שכן, אם היו יודעים הם היו מגישים לו את העזרה באופן מיידי". הוא הוסיף כי לכלל הארגונים ישנה אותה מטרה והיא "שכולם יקבלו מענה ופינוי מהיר כמה שיותר. טובתו של החולה היא שחשובה וזאת, מעבר לעניינים אישיים ואינטרסים צרים. יש פה עניין של הצלת חיים".

בנוסף, טייטלבוים התייחס למתיחות בדרום וציין כי ישנו חשש שבעת מלחמה כמות האמבולנסים לא תהייה מספקת ולכן יש לעבוד בשיתוף פעולה תחת קורת גג אחת. הוא מסר כי ישנו צורך ממשי בהקמה של מערך פינוי אחיד לכלל הגופים הרפואיים. אולם הסביר כי "למעט הצעת חוק שנידונה בכנסת לפני כמה שנים והוגשה בשנית בשנת 2014 אך נותרה עומדת ללא שינוי, איש לא הרים את הכפפה במשרד הבריאות". לדבריו, גורמים מקצועיים במשרד הבריאות מסרו איחולי הצלחה לאיחוד הצלה אך סגן שר הבריאות ליצמן טרם התייחס לתכנית החדשה שפורסמה.

משרד הבריאות: רואים בחומרה את המהלך

ממד"א נמסר בתגובה כי "נדגיש שמגן דוד אדום הוא הארגון המוסמך על פי חוק להעניק שירותי רפואת חירום טרום אישפוזית ואינו מתחרה עם אף עמותה או חברה פרטית, שחלקן עושות עבודה טובה. מדינת ישראל הינה מדינת חוק וסדר ולא כל מי שמתחפש לחובש ויש לו אופנוע ותיק עזרה ראשונה יכול או מוסמך לשחק בחיי אדם ולהציג מצגי שווא".

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "רואה בחומרה את המהלך עליו הודיע איחוד הצלה וממילא לא אישר אותו מול המשרד". עוד צוין כי "פתיחת מוקד חירום נוסף לקריאות חירום רפואיות, בנוסף, למוקד החירום הלאומי 101 שמופעל על ידי מד"א על פי חוק, עלול לבלבל את הציבור ולסכן חיי אדם. מהלך כזה הינו בניגוד גמור לעמדת משרד הבריאות ואף עומד בסתירה לחוזר מנכ"ל המשרד משנת 2017 על פיו כל קריאות החירום צריכות להגיע למוקד 101".

בעניין שיתוף הפעולה במקרי חירום בין חברות פרטיות למד"א נמסר מהמשרד כי "מתוך הכרת חשיבות שיתוף פעולה שכזה, המשרד גיבש תכנית להפעלת אמבולנסים פרטיים שיוזנקו על ידי מוקד 101 במקרים דחופים וכשיש אמבולנס קרוב וזמין למקום האירוע. הדבר סוכם עם משרד הבריאות, כפי שהוצג בכנס המשרד שהתקיים לפני כמה שבועות ובו השתתפו חברות אמבולנסים פרטיות וכן נציגים של איחוד הצלה. לאור האמור, המהלך של איחוד הצלה תמוה ומיותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully